Tussi Skrevet 27. mai 2002 #1 Del Skrevet 27. mai 2002 Har lest i et par bøker om svangerskap at man kan kjenne livmoren når man tar på magen etter ca. 12.uke. Er nå i 15.uke, men kan ikke si at jeg kjenner livmoren selv om magen min har vokst. Hvordan skal det kjennes ut? Er det alle som kjenner det? Hilsen en lettere bekymret Tussi12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fletta Skrevet 27. mai 2002 #2 Del Skrevet 27. mai 2002 Hei Selv var jeg ikke sikker på om jeg kjente livmoren før legen viste meg. Ikke sikkert den har kommet opp pver symfysen enda heller. Anyway....ligg på ryggen, trykk fingertuppene litt ned i magen, start ved symfysen og beveg de gradvis oppover. Du vil kjenne magemusklene som et hardt lag hele veien, men kjenner du etter vil du finne livmoren som en litt hard kule og du kan føle hvor den slutter. Selv var jeg forbauset over hvor høy livmoren min var, allerede i uke 13 rakk den opp til navlen. Tror du bare må prøve deg frem! Ligg på magen en stund, så kjenner du gjerne livmoren som en ball inni magen. Klemmer fra fletta som er 16+4 i dag 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi Skrevet 28. mai 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 28. mai 2002 Takk for svar, fletta. Gjorde som du sa, men jeg kjenner det fortsatt ikke. Jeg får vel vente til jeg skal på ultralyd i 18.uke, men jeg blir litt bekymret..Tenker at det ikke vokser som det skal osv...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2002 #4 Del Skrevet 28. mai 2002 Du behøver ikke å bekymre deg, Tussi Jeg "fant" heller ikke livmoren før jeg var ganske langt på vei. Tenkte at jeg sikkert hadde et lavt symfyse-fundus mål, men da jeg kom til jordmor i uke 16 viste det seg at livmoren lå til navlen! Alt er sikkert helt fint - vi er bare ikke like trent som jordmødrene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi Skrevet 28. mai 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 28. mai 2002 Okei da, skal roe meg ned. Det hjalp med litt trøst..12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå