AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #1 Skrevet 9. juni 2012 Diett for de med IBS eller andre som ikke tåler fruktose, laktose, gluten, sukkeralkoholer. Oversikt over noen ja og nei matvarer Jeg synes det er så vanskelig å finne på noe nytt med denne dietten. Når jeg først kommer over en oppskrift så holder jeg meg til den en uke. Lite variasjon dessverre. Håper andre kan dele oppskrifter! Min oppskrift på curry auberginer: 2 auberginer 1 chili, finhakket 1 ts gurkemeie, koriander og karve saften av 1 lime 2 cm fersk ingefær havsalt 1/2 kopp kokosmelk 6 terninger med frossen spinat (eller bruke noen få håndfuller fersk) Forvarm ovnen til 200 grader. Halvere auberginer på langs, og skjær flatene med en kniv på kryss, omtrent en tomme mellom hvert kutt. Ikke skjære gjennom skallet. Dryss med salt og sett til side i en ildfast form. Med en morter males chili, krydder, lime juice og ingefær. Legg til en ss eller så kokosmelk for å bringe det sammen. Fordel pastaen blant de fire aubergine halvdeler og gni inn i snittene. Stekes i ovnen i 35-40 minutter, til de er gyllenbrune. I mellomtiden varmer de resterende kokosmelk med spinat til kombinert. Tilsett pepper og hold varm. Når auberginer er ferdig, ha noe av spinat- og kokossausen på toppen og server med ris.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #2 Skrevet 22. mai 2013 Er det noen her inne som holder denne dietten? Jeg har lyst til å prøve, men jeg bor i et kollektiv der jeg ikke kan bruke komfyren hele tiden. Er det mulig da? Er det noen gode bøker på norsk? Anonym poster: f98fb58936e10b64916680d4f1a0eb79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå