Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hva dere anbefaler?

Høvel, barbermaskin, epillator eller noe annet??

Noen som kan forklare forskjellen på epillator og barbermaskin?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høvel hvis du har dårlig tid. Epilator hvis du ikke gidder å gjøre det så ofte. Det blir vel glattere enn med barbermaskin. Forskjellen er at epilatoren drar ut hårene som når du vokser de, mens barbermaskinen klipper de helt kort.

Skrevet (endret)

Jeg lurer på hva dere anbefaler?

Høvel, barbermaskin, epillator eller noe annet??

Noen som kan forklare forskjellen på epillator og barbermaskin?

Barbermaskin er slik elektrisk sak menn bruker i ansiktet (altså bare for damer i stede da), mens epilator er en elektrisk maskin som tar tak i håret og napper dem ut. Altså en form for "voksing" bare at du bruker et apparat i stede. Tar da like lang tid før de vokser ut igjen som ved voksing, om det blir gjort riktig :)

Høvel: Leggene blir helt glatte, men håret vokser raskt ut igjen

Barbermaskin: Leggene blir ikke like glatte, men er bedre for huden, vokser like raskt som ved høvel

Epilator: Ganske smertefult, men overlevbart. Tidkrevende, men resultatet varer lenge. Man må også spare hårene en stund før man kan bruke maskinen

Hårfjerningskrem: Blir glatt, står det skal vokse senere enn høvel, men jeg syntes ikke det. Litt søl. Og har hørt at folk etter hvert får allergiske reaksjoner etter å ha brukt slikt over tid.

Voksing: Må her også spare hår for å ha riktig lengde, mindre vondt enn epilator, men vanskelig å få med alle hårene (hvert fall jeg sliter veldig med dette). Tar lang tid før håret vokser igjen

Har alt hjemme, og skifter litt på hva jeg bruker, men går som oftest i høvel da dette er det som går raskest. går bare fort over leggene i dusjen. :)

Edit: Dette er altså min erfaring av de forskjellige metodene, er så klart mye som er individuelt, f.eks. smerte ol..

Endret av Lolita-
AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler å vokse leggene også bruke epilator etterhvert som hårene begynner å vokse ut. En høvel er alltid greit å ha for vanskelige områder eller spesielt ønsker om superglatte legger.

AnonymBruker
Skrevet

Epilator: Ganske smertefult, men overlevbart. Tidkrevende, men resultatet varer lenge. Man må også spare hårene en stund før man kan bruke maskinen

Stemmer ikke for meg i det hele tatt. Jeg har en maskin til 900kr og den plukker ned i 0,2mm lengde og tar ikke lang tid i det hele tatt. Ikke så veldig smertefullt heller om man vokser først og tar hårene når de kommer ut.

Skrevet (endret)

Stemmer ikke for meg i det hele tatt. Jeg har en maskin til 900kr og den plukker ned i 0,2mm lengde og tar ikke lang tid i det hele tatt. Ikke så veldig smertefullt heller om man vokser først og tar hårene når de kommer ut.

Jeg liker ikke å ha stubber i det hele tatt jeg, og man må jo ha litt før man epilerer.

Glemte kanskje å skrive det i posten, men det var jo min subjektive mening :)

Har også en dyr maskin, men jeg bruker lang tid når jeg holder på, og jeg syns det er ganske vondt hehe.

Men oppdaterer det forrige innlegget mitt slik at folk skjønner at det er min subjektive mening, og ikke tilfelle for alle.

Endret av Lolita-
Skrevet

Jeg syntes jeg får mye mer inngrodde har med epilatoren enn med voksing. Skikkelig kjipt siden jeg kjøpte epilator. Langsom tortur i forhold til voksing...

Skrevet

Jeg syntes jeg får mye mer inngrodde har med epilatoren enn med voksing. Skikkelig kjipt siden jeg kjøpte epilator. Langsom tortur i forhold til voksing...

Men det skal visst bli bedre etter hvert da;)

Skrevet

Jeg sverger til hårfjerningskrem. Med det er leggene mine ganske så myke og hårfrie i 3-5 dager og da bare går jeg over med høvel om jeg har dårlig tid. Minus for litt søl og helt GRUSOM lukt, men det funker fjell og er billig! :jepp:

Skrevet

Jeg sverger til hårfjerningskrem. Med det er leggene mine ganske så myke og hårfrie i 3-5 dager og da bare går jeg over med høvel om jeg har dårlig tid. Minus for litt søl og helt GRUSOM lukt, men det funker fjell og er billig! :jepp:

Jeg skulle teste ut dette ei gang og hadde tydeligvis ikke ventet lenge nok siden sist jeg barberte leggene. Jeg syntes det svidde noe veldig og måtte til slutt skylle av og hadde fått små sår rundt hvert eneste hår på hele foten. Det var helt grusomt og har ikke turt å prøve det igjen:P

Skrevet

bare mac3 i dusjen med skum.

Jeg bruker L`loccitan Almond olje. Det er dusjolje, og om man tar på vann så skummer det og kan brukes som barberingsolje! :rodmer: :rodmer: :rodmer:

Ja jeg bruker herre høvler...De går ikke i oppløsning foran...

Menn har barbert seg lenger enn kvinner. Jeg velger å stole på menn i stedet for jennifer lopez og rosa høvler...

Barberbladsliper er også et must. Det får du her... http://www.enklereliv.no/productDetails.aspx?catId=0&pId=3870

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...