Haustlauv Skrevet 9. juni 2012 #1 Skrevet 9. juni 2012 Jeg har forsøkt å forklare dette for vennene mine men alle sier de ikke har opplevd det og de skjønner ikke hva jeg mener. Av og til, når eg møter enkelte mennesker, helt tilfeldig, blir jeg helt salig i kroppen, får gåsehud over det hele og blir nesten helt søvnig. Det er slik jeg best kan forklare det, litt vanskelig å forklare helt nøyaktig. Det kan gå år mellom at jeg møter et menneske som gir meg den følelsen, og det kan være flere på kort tid. Kan være alt fra en i en butikk til en lærer, til venner av familien... Noen som skjønner hva jeg snakker om og som aner hva dette kan komme av? Takknemlig for alle innspill
Haustlauv Skrevet 9. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2012 Tja kanskje det. Det hadde eg ikke tenkt på. Men noen ganger får jeg følelsen allerede på avstand fra dem. I går feks fikk jeg den i det jeg gikk inn i en butikk og kassadamen på avstand sa hei til meg. Akkurat som det var hele atmosfæren i rommet som ga meg følelsen.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #4 Skrevet 9. juni 2012 Tja kanskje det. Det hadde eg ikke tenkt på. Men noen ganger får jeg følelsen allerede på avstand fra dem. I går feks fikk jeg den i det jeg gikk inn i en butikk og kassadamen på avstand sa hei til meg. Akkurat som det var hele atmosfæren i rommet som ga meg følelsen. Da tror jeg nok det er lukten, ja. 1
Haustlauv Skrevet 13. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 13. juni 2012 Ingen flere som har noen tanker om dette?
Serene Skrevet 14. juni 2012 #6 Skrevet 14. juni 2012 Vi sender alle sammen ut energier, enten sinne, varme, kjærlighet, irritasjon etc. Dette er en usynlig vibrasjon som vi alle har evne til å oppfatte underbevisst. Dette er vel ikke anerkjent eller kjent sans, men hvis du tenker på det, så har du nok merket det før. Du merker kanskje ofte når noen stirrer på deg i et rom med mange folk, du snur deg ubevisst og ser rett i øynene på denne personen, feks. Det jeg tror er at disse menneskene du reagerer på rett og slett sender ut en eller annen vibrasjon som din underbevissthet oppfatter, om det er positivt eller negativt vet jeg ikke, men du er kanskje bare mer mottagelig enn andre?
Gjest notetur nomen Skrevet 14. juni 2012 #7 Skrevet 14. juni 2012 Ingen flere som har noen tanker om dette? Jeg tror ikke det dreier seg om vibrasjoner. Men om kroppsspråk. Kroppsspråket deres forteller deg sikkert noe om dem, som du underbevisst forbinder med å være glad og trygg. Det kalles ellers for "utstråling" og er ikke unormalt å legge merke til. Det er nok bare at du er ekstra sensitiv for det og flink til å legge merke til hva det gjør med deg. Jeg har en kjæreste som kan hviske til meg at "Han der ga meg nettopp støt" og tre minutter etter, hvis vi står der ennå, så begynner den personen å krangle med noen, eller sier noe sårende, eller utbryter noe i en aggressiv tone. Kjæresten min er god til å se signaler i kroppsspråket som folk sender ut, og hun reagerer følelsesmessig på det. Det kan være ansiktsmimikken deres, måten de står og beveger seg på, eller uttrykket i øynene deres og hvordan de holder hodet. Noen er flinkere til å se slike ting enn andre. Så jeg antar du er en som er god til nettopp det, du også. Men hun sier at mennesker som gir en sånn "glad" følelse, det er somregel folk som har det veldig godt med seg selv, har selvtillit og trygghet og er glad i andre mennesker og vil det beste for alle. De tror somregel ikke noe vondt om andre heller, i følge henne. Og noen ganger har jeg merket at det har stemt, for jeg har oppdaget at spesielt en som hun sa var slik, hun er så intenst naiv at det grenser til å være dum. Men hun bare tror alle andre er like vennlige og har like få baktanker og fordommer som henne selv. (Noe som garantert ikke stemmer.) Bare pass på å ikke bli for revet med av stemningen til andre, sånn at du ikke klarer å se ting klart eller blir lei deg av at den andre personen er trist. Det er nemlig ikke alltid ok å bli "smittet" av andres følelser, som man oppfatter via kroppsspråket som alle har til enhver tid. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #8 Skrevet 23. juli 2012 Men hun sier at mennesker som gir en sånn "glad" følelse, det er somregel folk som har det veldig godt med seg selv, har selvtillit og trygghet og er glad i andre mennesker og vil det beste for alle. De tror somregel ikke noe vondt om andre heller, i følge henne. Dette tror jeg du kjæresten din har mye rett i. Mennesker som ikke har går ut døren og tenker at verden kommer til å rævkjøre en har en mye bedre innstilling til livet og andre mennesker. Jeg selv er sånn som tror vel om andre, MEN noen mennesker klarer jeg bare ikke. Da skygger jeg unna og prøver å komme under radaren deres så jeg slipper å ha noe med dem å gjøre. Dette er gjerne folk som er litt makssyke, dårlig selvtillit, uselvstendige osv. Anonym poster: 0e6404b94d060018f024fabe1fce2c26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå