Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan svare på følgende:

- hvilke steder/sykehus i Oslo kan man få ass. befruktning (utenom de private som Volvat og Omnia/Røde Kors)? Kan man selv velge sted?

- hva avgjør om man får IVF eller den andre metoden (husker ikke navnet nå)?

- stemmer det at man må vente ca 6 måneder fra søknad er sendt til man er i gang?

Begynner å bli utålmodig etter 2 års prøving....

30++

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, kan prøve å svare det jeg kan, og overlate resten til andre :)

Du kan få behandling på Rikshospitalet. Er litt usikker på Ullevål....

Man kan fritt velge sykehus i Norge. Du kan få prøverør selv om dere er uforklarlig barneløse. Men jeg sitter med et spørsmål, er dere startet med utredning? Hvis ikke, så råder jeg dere til å hive dere rundt med en gang. For det er det som tar lengt tid. Den vanlige vente tiden fra søknaden er sendt, ligger vel på ca 3mnder, men det er litt forskjellig fra sykehus til sykehus.

Lykke til :rosaengel:

Skrevet

Ullevål har en meget oppegående IVF-seksjon.

Gjest Anonymous
Skrevet

Både Ullevål og Riksen er offentlige og Porsgrunn ikke så langt unna er også offentlig. Røde Kors og volvat er private.

Vi startet på Røde kors faktisk etter bare et 3/4 års prøving :oops: (skjønte at noe MÅTTE være galt). HEr fikk vi kjempeservice og kom til med en gang! Mannen måtte levere sædprøver med et par mnd mellomrom og når problemet var der så gikk vi for ICSI (den andre metoden). Første forsøk like under ett år siden jeg sluttet på pillen. Så i det private går det fort, men det er jo fordi vi betaler for det ;).

Etter to misslykkede forsøk på Røde Kors sendte vi søknad til Riksen og Ullevål. På riksen fikk vi svar etter 3 uker at vi var velkommen til å ringe inn på neste mens og klare for å starte. Ullevål hadde ventetid på 3-4 mndr den gang. Men dette har vel endret seg litt etterhvert også. Kommer jo litt ann på hvor mange som er inne til behandling også.....

Men det er ikke noe å lure på! Start utredning NÅ!!!!!

Og masse lykke til!

Skrevet

Takk for svar!

Vi ble ferdige med utredningen i høst håper jeg! Har gjort følgende:

Jeg: gyn. undersøkelse med ultralyd, blodprøver og hsg-røntgen. Alt vel.

Samboer: sædprøve som viste nedsatt kvalitet (mange nok, men trege svømmere). Tok bare 1 test (i september 2003).

Etter hsg-røntgen anbefalte gynekologen at vi skulle prøve videre i 3-6 måneder, men nå vil jeg på venteliste! Skulle vi klare det på egenhånd i mellomtiden er jo bare det supert! Men etter 2 år med prøving tviler jeg på det....

Hilsen 30++ som har time hos gynekologen neste uke!

Skrevet

Tror jeg ville ha krevd søknaden sendt. Alt tar tid :roll:

Håper det ordner seg for dere :enig:

Skrevet

Vi fikk forespeilet et halvt års ventetid..har også vært prøvere i to år..

Har faktisk ikke fått komme igang med prøvetaking før nå! fikk pakken fra sykehuset denne uka! synes det går ALTFOR treigt..jeg er svært utålmodig! :roll:

Noe du faktisk kan forsøke er å mase litt..synd men sant! enkelte ganger kan det hjelpe å presse helsevesenet litt! den som intet krever intet får, for å være helt nøyaktig!

Skrevet

Kor lang ventetid det er, kjem vel an på kva sjukehus det er snakk om. Vi fekk vår søknad sendt i juni, og var til samtale i slutten av september og fekk begynne alt i oktober. Dei hadde stengt/sommarferie i heile juli og halve august, så om det ikkje hadde vore sommarferie trur eg det hadde gått raskare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...