Dyveka Skrevet 9. juni 2012 #1 Skrevet 9. juni 2012 Har nettopp kjøpt meg ny sykkel med 21 gir ,eller tror det var 21 . Men hvordan girer man ? Er passelig flaut å spørre men har ikke hatt sykkel med gir før ..
Påsagløggen Skrevet 10. juni 2012 #2 Skrevet 10. juni 2012 Har nettopp kjøpt meg ny sykkel med 21 gir ,eller tror det var 21 . Men hvordan girer man ? Er passelig flaut å spørre men har ikke hatt sykkel med gir før .. Det spørs vel på hvordan type gir du har. Altså om du har sånn du vrir på styret, eller sånne du trykker på, eller landeveistypen? Eller mente du hvordan du bruker giret i aktivitet? I såfall kommer det ann på hva du føler for, men lttere i oppoverbakker, tyngre nedover og på flater
Dyveka Skrevet 14. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2012 Det spørs vel på hvordan type gir du har. Altså om du har sånn du vrir på styret, eller sånne du trykker på, eller landeveistypen? Eller mente du hvordan du bruker giret i aktivitet? I såfall kommer det ann på hva du føler for, men lttere i oppoverbakker, tyngre nedover og på flater det er gir som man trykker på, 24 gir fant jeg ut( 1-2-3 på den ene siden) . Lurer på generelt hvordan jeg girer, hva jeg ikke bør gjøre osv
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #4 Skrevet 14. juni 2012 Du er i samme situasjon som jeg ver i. Jeg fikk hjelp i butikken til å lære giringen. Nå står min på venstre side på 2 og jeg begynner nå å forstå at de to på høyre side gjør at det blir tyngre eller lettere å tråkke. Prøv deg fram! Får du det ikke til, så be noen lære deg det. Anonym poster: 33c88385f51f2666e0ae1d869bc6a287
Gjest IngvildSF Skrevet 14. juni 2012 #5 Skrevet 14. juni 2012 Min erfaring er at dess høyere tall, dess tyngre blir det å sykle. Selve giringen spørs litt på sykkelen din. På min har jeg to spaker på hver side av rattet (1,2,3 på venstre, 1,2,3,4,5,6,7 på høyre) som jeg trykker inn for å gire opp eller ned. Den ene spaken girer opp, og den andre ned. På andre sykler vet jeg at man må vri på selve håndtaket for å gire. Prøv deg fram litt, så finner du ut av det. Husk å tråkke, sykle fremover, mens du girer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå