AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #1 Skrevet 9. juni 2012 Hei! Jeg skulle barbere leggene mine i dag, men hadde ikke barberskum, så jeg brukte babyolje på leggene i stedet. Når jeg hadde vasket det av med såpe, begynner det plutselig å svi! Og nå svir det så ufattelig mye! Leggene mine brenner på en måte, og de er helt røde. Hvorfor? Beveger jeg på dem gjør det enda mer vondt, kjennes ut som jeg er SKIKKELIG solbrent (noe jeg ikke er). Hvorfor svir det sånn?
Antlers Skrevet 9. juni 2012 #2 Skrevet 9. juni 2012 Har forsøkt med olje en gang, og det ble en smertefull opplevelse. Oljen gjorde bare høvelen sløv, og det føltes som om den skrapet huden mer enn den kuttet hår. Om man skal bruke olje til barbering (ville aldri anbefalt det selv, men det funker visst for noen), bør man kun bruke et par dråper. Balsam er et mye bedre alternativ, dersom man er tom for gel/skum. Om du har noe aloe vera så kan det lindre om du smører det på. Body lotion kan også hjelpe (men da bør den være mild/uparfymert), så unngår du kanskje at svien utvikler seg til kløe. Og du... Hva enn du gjør, ikke klø deg på leggene - for da vil du oppleve en helt ny dimensjon av smerte. Dusj dem litt i kaldt vann om det blir for ille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå