AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #1 Skrevet 8. juni 2012 Kan man det? Vil huden i ansiktet eller på halsen bli påvirket av strålene? 1
muesli Skrevet 8. juni 2012 #2 Skrevet 8. juni 2012 Kan man det? Vil huden i ansiktet eller på halsen bli påvirket av strålene? Trur virkelig ikkje det er nok stråler (eller dei rette, eg kan lite om det) til at det skal skje...
Hesitation Skrevet 8. juni 2012 #3 Skrevet 8. juni 2012 Hvis man ble brun av å sitte foran dataskjermen burde jeg vært neger brun i huden for lenge siden. 3
Sinner Skrevet 8. juni 2012 #4 Skrevet 8. juni 2012 Du kan ikke bli brent av solen gjennom dataskjerm nei. 1
Alice123 Skrevet 8. juni 2012 #5 Skrevet 8. juni 2012 (endret) Jeg vet ikke om huden ikke blir påvirket på en eller annen måte av stråilngen fra skjermen. Men brun blir du ikke. Endret 8. juni 2012 av Alice123
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #6 Skrevet 8. juni 2012 Kanskje solbrent var litt uklok beskrivelse :gjeiper: Men tenker mer på om huden blir påvirket? Har jo hørt om kontoransatte som benytter seg av en fuktspray siden de føler de tørker litt ut foran skjermen, så kanskje en eller annen reaksjon?
Sinner Skrevet 8. juni 2012 #7 Skrevet 8. juni 2012 Kanskje solbrent var litt uklok beskrivelse :gjeiper: Men tenker mer på om huden blir påvirket? Har jo hørt om kontoransatte som benytter seg av en fuktspray siden de føler de tørker litt ut foran skjermen, så kanskje en eller annen reaksjon? Jeg leste i en eller annen artikkel engang at man ikke skulle ha tv og data på soverommet for at det kunne skade huden på lang sikt. Om det stemmer vet jeg ikke.
muesli Skrevet 8. juni 2012 #8 Skrevet 8. juni 2012 Kanskje solbrent var litt uklok beskrivelse :gjeiper: Men tenker mer på om huden blir påvirket? Har jo hørt om kontoransatte som benytter seg av en fuktspray siden de føler de tørker litt ut foran skjermen, så kanskje en eller annen reaksjon? Slik eg har skjønt det, correct me if I'm wrong, så er det ofte er tørr og dårlig luft på kontorer som gir tørr hud og dei må ty til fuktsprayer, og ikkje pc-skjermen i seg sjølv. Men eg skal ikkje med sikkerhet sei at ikkje pc-skjermen forårsaker slike plager. Men direkte skader, i form av til dømes kreft, er ikkje påvist at er forårsaket av pc eller pc-skjermer.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #9 Skrevet 8. juni 2012 Når man sitter foran en skjerm i flere timer, blir man sliten. Man bruker musklene i ansiktet konstant, og ansiktet får ikke hvile. Dermed er det lettere å få masse rynker i ansiktet.
Gjest Borghild Skrevet 8. juni 2012 #10 Skrevet 8. juni 2012 Det går faktisk an, for en albino på jobben blir knallrød som en hummer i fleisen av å sitte foran PC-en på jobben. Sjefen trodde han hadde tatt seg en hikkas eller tre i lunchen og kalte han inn på teppet. Han ringte purken og ba de komme med blåseinstrument og stakkaren blåste til null. Fant ut at PC-en var synderen, så nå smører han seg med sunblock hver dag.
muesli Skrevet 9. juni 2012 #11 Skrevet 9. juni 2012 Det går faktisk an, for en albino på jobben blir knallrød som en hummer i fleisen av å sitte foran PC-en på jobben. Sjefen trodde han hadde tatt seg en hikkas eller tre i lunchen og kalte han inn på teppet. Han ringte purken og ba de komme med blåseinstrument og stakkaren blåste til null. Fant ut at PC-en var synderen, så nå smører han seg med sunblock hver dag. Sikker på at han ikkje bare var tørr i ansiktet, og blei rød av det. Og når han fekk på seg solkrem/sunblock så fekk huden nok fukt, og ikkje blei "solbrent" lenger? Finner ingen dokumentasjon på at ein blir solbrent av pc-skjermer.. 1
RugRatzz Skrevet 9. juni 2012 #12 Skrevet 9. juni 2012 Jeg har også hørt at det kommer UV-stråling fra pc-skjermer, men at det er fra de gamle. Altså, om man har en relativt ny skjerm er det ikke noe problem.
RugRatzz Skrevet 9. juni 2012 #13 Skrevet 9. juni 2012 Fant en link ang det:http://www.ehow.com/way_5567151_do-screens-emit-uv-light.html
Minya Skrevet 9. juni 2012 #14 Skrevet 9. juni 2012 De gamle crt-skjermene (billedrør, som gamle tv'er) gav fra seg en form for stråling som kunne være skadelig for øynene ihvertfall. Det fantes stråleskjerming man kunne feste på for å redusere evt stråling fra daglig bruk. De nye lcd- og plasmaskjermene som de aller fleste har i dag, har ikke den strålingen, og jeg tviler sterkt på at de kan skade huden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå