AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #41 Skrevet 12. juni 2012 Om vi bytter ut "huggorm" med "superstore tarantellaer" så blir det kanskje lettere å sette seg inn i TS situasjon? jeg er livredd for edderkopper men jeg klarer da å finne en løsning så jeg får gjort fra meg da og. er det så ille hadde jeg bare tatt med meg en kamerat så fikk han få de edderkoppene vekk. trenger ikke lage så store problemer med det. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #42 Skrevet 12. juni 2012 Er redd for huggorm og andre kryp, tør seriøst ikke gå stien bort til doen... Tisser jeg i en busk så risikerer jeg å treffe låra mine OG huggorm Ok, det ER lov å ha en BØTTE til dette bruket. Men da må du huske klorin og såpe. Piss og dritt i bøtte STINKER som regel. Og du må tømme bøtten selv!
tøydokka Skrevet 12. juni 2012 #43 Skrevet 12. juni 2012 digger heller ikke utedo.. Tisser i gresset uti buskene fremfor stinkende utedo. Hoggormen er ikke noe å være redd for. Tramp hardt når du går, da blir den livredd og forsvinner før du ser snurten av den.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2012 #45 Skrevet 12. juni 2012 Skal ikke begi meg inn i fobi-diskusjonen, da jeg har fobier som andre ikke forstår seg på selv... Når det gjelder tissepotte har jeg imidlertid erfaringer. Vi har nemlig båt uten do, og noen ganger MÅ man, og det kan være langt inn til land eller umulig å legge til. Til det formålet har jeg brukt en tom kanne for vindusspylervæske. Jeg har skåret et passe stort (firkantet, ca 5x5 cm, tenker jeg) hull i en av de SMALE sidene på kanna, nærmere bestemt den smale siden som er nærmest korken. Hullets overkant kan gjerne være 3-4 cm fra korken. Det kjekke med denne løsningen er at man ikke engang trenger å trekke ned buksa helt: Buksa ned på knærne - stikke kanna inn mellom beina (du har til og med et fint håndtak å holde i) - tisse i det hullet du har skåret ut - trekke opp igjen buksa - ut og tømme kanna. Skulle du få behov for å gjøre annet enn å tisse: bruk gummistøvler og be om følge bort til doen. Lykke til!!
Vulpes Skrevet 12. juni 2012 #46 Skrevet 12. juni 2012 Oi, så merkelig problemstilling. Har aldri tenkt over at man skal tisse noe annet sted enn på utedoen eller eventuelt ute bak en busk når man er på hyttetur eller f.eks. telttur. Tror oddsene for å bli bitt av huggorm er relativt små. Bare bråk litt, så skremmer du dem bort. De er jo ikke blodtørstige dyr som er ute etter å bite deg, de er vel egentlig redd mennesker? Helt ærlig hadde jeg synes det var passe komisk og pinlig om jeg var på hyttetur med en som hadde med seg en bøtte for å tisse i :gjeiper: Og hva om du må mer enn å tisse? Å holde seg er jo helt grusomt! Lite hjelp i innlegget mitt gitt, beklager det. Ble bare litt satt ut.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2012 #47 Skrevet 12. juni 2012 Jeg er gjesten med vindusspylerkanna: jeg skrev feil ang hvilken side hullet i kanna er på. Det er selvsagt på den siden som er lengst vekk fra korken. På den måten kan kanna lett tømmes ved å skru av korken og helle innholdet pent ut. Blir minst søl på den måten.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #48 Skrevet 12. juni 2012 Det sies at huggorm ikke er glad i maur, så håper det er maurtue i nærheten av utedoen. Eller ha lange gummistøvler og tramp på vei mot doen.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #49 Skrevet 12. juni 2012 Nå er hytteturen unnagjort! Alt gikk bra, ingen huggorm eller edderkopper =) Tissa i skogen! Takk for alle tips, råd og alt engasjement! hehe =) -TS 2
Vulpes Skrevet 14. juni 2012 #50 Skrevet 14. juni 2012 Nå er hytteturen unnagjort! Alt gikk bra, ingen huggorm eller edderkopper =) Tissa i skogen! Takk for alle tips, råd og alt engasjement! hehe =) -TS
Alice123 Skrevet 14. juni 2012 #51 Skrevet 14. juni 2012 Men det må vel være værre å sette seg på huk i skogen, med underlivet på høyde med huggorm-kjefter? 2
Kamikatze Skrevet 14. juni 2012 #52 Skrevet 14. juni 2012 Vel, huggorm setter ikke like stor pris på bare damerumper som vi herrer gjør, så den vil trolig ikke hugge, og sannsynligvis flykte når den blir våt. Dessuten pleier de å frese og true lenge før de tenker på å hugge, om de føler seg utsatt. Beste rådet er å bevege seg tungt, men ikke komme for brått på. Utedassen funker best om den helst får "fast føde" og et dekklag av sagmugg eller bark. Skvettingen kan med fordel skje utendørs. Før var det vanlig med enten nattpotte eller "dobøtte" på soverommet, så en skulle slippe å gå hele veien ut om natta. Ei bøtte med noen liter vann i bunn var nok til å ikke lukte piss, om en var greit hydrert. Og den kunne ha plast- eller trelokk. Tilbrakte mange barndomssomre en plass på vestlandet der det var ansett at der fantes mye huggorm. På 14 år kom jeg over orm to ganger (selv). Og da lå den ene i steinur, og den andre på steinhelle og varmet seg. Ingen av dem var nevneverdig aggressive, men den ene freste litt halvhjertet, sånn for sikkerhets skyld. Jeg passerte halvannen-to meter unna. Naturopplevelsen rikere. Kom også over to-tre drepte ormer, som hysteriske folk hadde knerta. Men dette er ikke ofte, spredd over 14 år? Normalt vil folk som er uheldige og blir bitt plages omtrent som av et vepsestikk om en ikke er allergisk. Og seriøst - drar du langt bort fra lege, så tester en seg for allergier først. Selv om giften er potensielt dødelig, blir det sjelden pumpet så mye inn i folk at det medfører annet enn ubehag. Til neste hyttetur. Den er rosa.
Gjest haha Skrevet 14. juni 2012 #53 Skrevet 14. juni 2012 Har hørt at huggormer er blitt mer aggressive de siste årene, så det er aldri godt å vite om ikke den biter midt oppi
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2012 #54 Skrevet 14. juni 2012 Har hørt at huggormer er blitt mer aggressive de siste årene, så det er aldri godt å vite om ikke den biter midt oppi Hysterisk bullshit. Det eneste som er spesielt akkurat nå er at det er spesielt mange av dem i år. Anonym poster: cf596ca516be2aff76d40ef26c8b8060
Kamikatze Skrevet 14. juni 2012 #55 Skrevet 14. juni 2012 Har hørt at huggormer er blitt mer aggressive de siste årene, så det er aldri godt å vite om ikke den biter midt oppi Tror jeg ingenting på. Har det skjedd endringer, er det nok at folk ferdes mindre i naturen nå enn tidligere, og har det for travels, sånn at de kommer for brått på, og ikke er helt tilstede der hvor de befinner seg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå