Gå til innhold

Hytte med UTEDO

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette en trolletråd?

• Liker 1
Skrevet

Hva skjer med at "alle" skal bli beskyldt for å "trolle" for tida?! LATTERLIG!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Finn deg en lang stokk og bruk den til å rasle litt i buskaset foran deg, da vil eventuelle ormer stikke av.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Piss i bøtte, problem solved.

Skrevet

Og det måtte selvfølgelig være en GUL rose. :fnise:

Hahahha, det tenkte jeg ikke på :fnise:

Men seriøst, de der tisseposene som gjør tiss om til gelé kan vel være noe?

Skrevet

Hva skjer med at "alle" skal bli beskyldt for å "trolle" for tida?! LATTERLIG!

Synest bare at det var en utrulig snodig problemstilling... Men for all del, forstår veldig godt at frykt er ikke alltid like rasjonellt...

Gjest Loverdose
Skrevet

Syns folk kan slutte å være så slemme her inne. Forstår trådstarter godt, har selv en mor som er LIVREDD hoggorm. Jeg har dessverre ingen råd til deg trådstarter, men ser at noen har kommet med noen. Jeg hadde ikke turt å gått den stien om den var full i edderkopper eller spindelvev, hadde da heller tisset i en bøtte eller noe lignende. Om ikke hadde jeg kledd meg med en søppelsekk samt gummistøvler osv... :gjeiper:

Men om hundre og ett skulle være ute, tramp og løp når du skal gå den stien. Da nærmer ikke hoggormen seg, for den blir redd. Et annet tips er å skrike om du ser en hoggorm, for som sagt, hoggormen blir redd, den oppsøker ikke noe som den kan anse som fare. Og et skrik, samt tramping og høy lyd er jo fare. :jepp: Går så fint så.

AnonymBruker
Skrevet

Hoggormen er døv, så den blir ikke skremt av høy lyd. Tramping i bakken derimot, det er et godt råd.

• Liker 6
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Syns folk kan slutte å være så slemme her inne. Forstår trådstarter godt, har selv en mor som er LIVREDD hoggorm. Jeg har dessverre ingen råd til deg trådstarter, men ser at noen har kommet med noen. Jeg hadde ikke turt å gått den stien om den var full i edderkopper eller spindelvev, hadde da heller tisset i en bøtte eller noe lignende. Om ikke hadde jeg kledd meg med en søppelsekk samt gummistøvler osv... :gjeiper:

Men om hundre og ett skulle være ute, tramp og løp når du skal gå den stien. Da nærmer ikke hoggormen seg, for den blir redd. Et annet tips er å skrike om du ser en hoggorm, for som sagt, hoggormen blir redd, den oppsøker ikke noe som den kan anse som fare. Og et skrik, samt tramping og høy lyd er jo fare. :jepp: Går så fint så.

Huggorm kan ikke høre så det er liten vits i å skrike.

Skrevet

Om vi bytter ut "huggorm" med "superstore tarantellaer" så blir det kanskje lettere å sette seg inn i TS situasjon?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om vi bytter ut "huggorm" med "superstore tarantellaer" så blir det kanskje lettere å sette seg inn i TS situasjon?

Superstore taranteller er så søte så :)

super_cute_tarantula_by_natsuki_ki_ki-d47b6cn.png

Gjest notetur nomen
Skrevet

Altså, TS, jeg forstår ditt problem med orm veldig godt og det er ikke noe å le av.

Det du gjør er som følger: Send noen ut med en gresstrimmer og ei hakke, øks og ljå, og få dem til å klippe ned ALT langt gress og fjerne alt kratt i et passe bredt felt langs hele stien bort til doet, så dere kan SE orm der, om den er der.

Så tar du på deg lange gummistøvler, og går meg en tung stokk i hånda som du dunker ned i marka for hvert skritt når du går, som en skistav. Da går du trygt.

Om natta kan du ha potte eller bøtte med lokk.

Lykke til og god tur.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg liker at de har med en rose på bildet. Det er ikke mulig å classe opp en tisseflaske.

Er du lei av å ligge våken i lange tider etter å ha måttet ut av senga på «tissetur»? Tisseflasken AMADEUS gjør nattelivet ditt bedre! Når nattens behov melder seg, er det bare å lette litt på dyna og hente frem AMADEUS – på få sekunder har du kvittet deg med overskuddet og kan sove videre ! Ideell også på reise, i bilen og for pleietrengende.

AMADEUS er laget i hygienisk kunststoff, leveres med egen «kvinne-innsats» (trakt) og lokk som sørger for at lukten holdes inne. Åpningen er hele 5,5 cm i diameter, rommer opptil 800 ml. Utstyrt med målestreker.

:lur:

Likte at den hadde målestreker! Så kan ein samtidig føre logg over mengden! :fnise:

Endret av muesli
  • Liker 2
Skrevet

What??? Er ikke noe problem å gå på utedo da! Værre hvis det er -20grader :fnise:

synes det er mye bedre med utedo i -20 jeg. Ingen småkryp da nei :)

Gjest notetur nomen
Skrevet

Superstore taranteller er så søte så :)

super_cute_tarantula_by_natsuki_ki_ki-d47b6cn.png

Ha.... ha.

Orm er giftig og spesielt for barn, så hvis de har barn må de slå gras og fjerne kratt der de skal oppholde seg.

Gummistøvler av merket Ilse Jakobsen eller Hunter, eller tilsvarende høye regnstøvler er greit å ha.

Gjest notetur nomen
Skrevet (endret)

Hoggormen er døv, så den blir ikke skremt av høy lyd. Tramping i bakken derimot, det er et godt råd.

Tramping i bakken supplert med spaserstokk/gjeterstav/skistav /staur er en fin løsning.

Edit: Men du skal ikke slå rundt i gresset! Bare stampe den i bakken for hvert skritt på stien der du går, så ormer stikker av i motsatt retning.

Men begynner du å vifte i gress og kratt med den, vil ormer kunne hugge mot den.

Poenget er å skape tunge vibrasjoner i bakken.

Vær obs på ting som ligner på sykkeldekk. Det er huggorm. Men er kratt og gress ryddet vil det være mye mindre risiko.

Endret av notetur nomen
Gjest notetur nomen
Skrevet

Er dette en trolletråd?

Nei, det er ekstremt mye huggorm i år.

AnonymBruker
Skrevet

Huggorm kan ikke høre så det er liten vits i å skrike.

Oi, det visste jeg ikke! Beklager. :regn:

Gjest Loverdose
Skrevet

Oi, det visste jeg ikke! Beklager. :regn:

Dette var da meg... :gjeiper:

Skrevet

Jeg er også redd for huggorm, og kan skjønne problemstillingen.

Men ærlig talt, altså. Tramp i bakken med føttene og huggormen er så langt unna at du ikke får se haletuppen på den en gang før du har satt ned foten.

Men hvis det er så ille for deg, da blir du heller hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...