1dalou1se Skrevet 8. juni 2012 #1 Skrevet 8. juni 2012 Hei ! Meg og min samboer har bodd i leiligheten våres i snart 8 måneder. ca 3 måneder etter at vi flyttet inn skaffet vi oss en hund på ca 4 år. Hun er nok så rolig og veldressert og gjør lite av seg. Huseieren våres har selv hund og hundene våres har møtt hverandre flere ganger. Rett før hunden våres fikk løpetid så skjedde det aller verste som kunne skje. Vi kom hjem og pakket ut av bilen mens huseieres hund står foran bilen våres og bjeffer. Når vi endelig var ferdig å pakke ut skulle vi ta bånd på hunden våres Sassy. Sassy hoppet ut og løp etter huseierens hund som sto løs foran bilen. Hun tok igjen huseierens hund og fikk bitt den i nakken. Huseieren var ikke tilstede og når vi endelig fikk dem fra hverandre løp den andre hunden vekk. Etter denne episoden har huseieren truet med anmeldelse og avliving av sassy fordi at vi ikke har mulighet til å betale hele beløpet for skaden. Det er jo båndtvang tider og alle hunder skal jo være i bånd? Og når hennes hund løper rundt uten hele tiden så blir det jo hennes hund som er løshund? Ihvertfall så har vi snakket med mennesker som har peiling på hva vi har krav på og de sier at så lenge huseieren ikke var til stede, ropte eller kom under hendelsen så kan hun ikke kreve oss for hele beløpet. I senere tid har hun anmeldt oss og tvunget oss til å fjerne hunden. Så vi har sagt opp leiligheten og skal bo her nå den siste måneden. I og med at vi har ei tispe så ble det vanskelig å plassere henne vekk under løpetiden. Siden vi ikke hadde noen venner, familie eller bekjente som kunne passe på henne så har vi nesten hatt Sassy inne meste parten av tiden slik at huseieren skal slippe å møte henne. Onsdags kveld så fikk vi nok, kl 11 på kvelden banket nevøen hennes på døren og truet oss. Han sa at vi hadde 2 valg, enten kvitte oss med bikkja eller pelle oss til helvetet vekk! I dag fant vi ut at hun også stjeler strøm fra oss, er en kontakt på utsiden som tydeligvis går på vår strøm som hun har brukt helt siden vi flyttet inn. Vi er nok så unge og har ikke helt peiling på reglene og om vi har krav på noe som helst. Ganske så frustrerte er vi også
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #2 Skrevet 8. juni 2012 Dere bor der på siste måneden. Det er snart over. Noen uker går fort! Har dere mulighet å bo hos noen i noen uker mens dere rydder ut og vasker ned? Jeg hadde prøvd å komme meg ut så fort som mulig da det høres ut som en veldig utrivelig situasjon! Kjenner dere noen som kan loven som dere kan få inn som en talsperson for dere? En rolig klok kansje eldre person som kan tale litt ro og fornuft inn i dama.
1dalou1se Skrevet 8. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2012 Ja vi har bod litt hos svigerforeldrene mine fortiden Vi fikk sendt vekk Sassy i går, glemte bare å skrive det. men det er fortsatt utrivelig å være her. Det var en god ide Takk for svar !! :D
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #4 Skrevet 9. juni 2012 Jeg leide selv når jeg var veldig ung, og de prøvde seg alltid på å snike seg unna med at vasken var dårlig, og at vi hadde ødelagt ditt og datt, slik at vi ikke skulle få tilbake depositumet. Da var jeg 18 år, og mamma måtte selv prate med dama som leide ut, slik at vi skulle få pengene våres.
Gjest Lille-pus Skrevet 9. juni 2012 #5 Skrevet 9. juni 2012 (endret) Et lite tips skal du få med Dersom dere kan anta at det blir 'bråk' når dere skal levere nøkler tilbake, så sørg for at alt er rent og pent, - OG spør enten dine foreldre eller din samboers foreldre om de ikke kan være tilstede ved tilbakeleveringen. Det er mye vanskeligere for en voksen huseier å komme med eventuelle urettmessige 'krav' mot dere som unge leietagere når det er andre voksen tilstede. Det finnes sikkert ferdilagede tilbakeleverings-skjema på nettet (eller kanskje noen kan hjelpe ?) som dere begge (hueier og leietager) skal signere på og bekrefte at alt er ok. Her skal hver av partene ha et eksemplar hver. Dette er et viktig dokument dersom noen kommer etter at dere har flyttet ut og krever depositumet for en påstått mangel som ikke var der da dere leverte leiligheten tilbake. Endret 9. juni 2012 av Lille-pus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå