mari12345 Skrevet 8. juni 2012 #1 Skrevet 8. juni 2012 Jeg og samboeren min har nå prøvet og få barn i 2 år nå. Var på sykehuset og fikk bedskje om at jeg ikke har eggløsning. Skal nå prøve pergotime el hva det nå heter igjen. 5 tabletter 5 dag i mens. Noen som har erfaring med det? Hjalp det deg/dere? Hvor lang tid evt tok det før dere ble gravide? Litt spent og litt nervøs for at det ikke hjelper. At jeg aldri skal bli mamma. Fint og få høre andre som har slitt og prøvet pergotime (tablettene).
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #2 Skrevet 8. juni 2012 Jeg har tatt dobbelkur to ganger og ble gravid begge gangene, så jeg har vært veldig heldig.
mari12345 Skrevet 8. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2012 ja da var du heldig Håper jeg hvertfal kan bli gravid en gang Man tenker mye på det, er jo dumt men blir slik. Tusen takk for svar. Slapper litt av og litt mer positiv når man hører at andre har prøvet og det gikk rett vei
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #4 Skrevet 9. juni 2012 Pergotime er ofte det første man prøver når man er utredet for ufrivillig barnløshet og sett at kvinnen ikke har eggløsning. Jeg prøvde 3 kurer med Pergotime, fikk eggløsning, men ble ikke gravid.
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 18. juni 2012 #5 Skrevet 18. juni 2012 Jeg har akkurat tatt min første kur. Trippelkur. Går også på metformin. Da jeg var hos gyno for noen uker siden så vi at eggene på venstre side hadde modnet! Så nå håper jeg vi traff el. Hadde stikkinger og var øm nederst på venstre side av magen ca 5-6 dager etter ul. Så jeg håper det var eggløsning ! Men det er jo slik at det funker for noen,mens andre må prøve andre ting... Lykke til!
Karabista Skrevet 18. juni 2012 #6 Skrevet 18. juni 2012 Prøvde pergostime ca 5 ganger dobbelkur, funket ikke på meg. Fikk eggeløsning, men nå er vi i gang med IVF. Grugleder meg:)
Athene Skrevet 18. juni 2012 #7 Skrevet 18. juni 2012 Jeg har tatt 7 dobbeltkurer, de gav meg eggløsning, men vi ble ikke gravide. Det viste seg at mannen hadde så dårlig kvalitet at vi trengte prøverør uansett. Så dersom dere ikke har fått det gjort, sjekk ut mannen først. Hos meg ga pergo en del bivirkninger. Slet med hetetokter, hodepine, søvnforstyrrelser og svimmelhet hele syklusen.
Gjest Marmot Skrevet 18. juni 2012 #8 Skrevet 18. juni 2012 Min sønn kom etter 3. doble Pergokur. Jeg hadde bivirkningene fra helvete og støtter Athene i at mannen bør sjekkes ut før kvinnene utsettes for en kanskje unødvendig hormonkur.
Wearyourpassion Skrevet 18. juni 2012 #9 Skrevet 18. juni 2012 Jeg er på 2. Pergotime-forsøk nå denne måneden (EL skal være i dag tror jeg). Første kur virket på meg i form av at jeg fikk EL og TR, så jeg har fortsatt trua på at det vil gå vår vei på dette eller neste forsøk. Hvis ikke, så tenker jeg som så at da har vi ihvertfall prøvd. Og så får vi heller prøve IVF eller lignende neste (?). Lykke til TD!
Maiava88 Skrevet 19. juni 2012 #10 Skrevet 19. juni 2012 Jeg har gått på en dobbelkur med pergotime, fikk da EL og er nå gravid i uke 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå