AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #1 Skrevet 8. juni 2012 Jeg trenger en kickstart på vektnedgang - noe som kan sparke meg igang, gi meg motivasjon til å virkelig jobbe for å fortsette å gå nedover i vekt. Jeg kjenner flere som har gått på diverse kurer, men som da har gått på disse over lengre tid. F.eks ei, som har vært av og på EasyLife nå i en 3 års tid. Men jeg ønsker ikke å leve på kur, jeg ønsker å legge om til en livsstil og et kosthold som er noe både jeg og familien min kan leve på resten av livet. Og det er vi i gang med, men det er jo sånt som tar tid, og resultatet tar tid. Da er det så lett å vandre vekk fra "den smale sti", "for det hjelper jo ikke uansett". Så - en kickstart føler jeg ville være en sterk mental motivasjon for meg, at jeg kjenner jeg blir litt lettere, klærne sitter litt løsere osv. Og, jeg vet det ville hjelpe meg rent fysisk, til å orke mer i hverdagen. Nå er jeg så stor og tung at alt er et ork. Da er det ikke lett å komme i gang med trening heller, og jeg ønsker å trene - jeg må jo det også - mosjon og nytt kosthold er det som må til. Men altså, kickstarten... Det finnes jo så mange sånne greier. 30 Days, Camp Kilo, EasyLife, Nutrilett, Noka ++++++ Har noen prøvd noen av disse, og kan noen anbefale/fraråde noen av disse? Jeg er altså ute etter personlige erfaringer. Takknemlig for alle hjelpsomme svar
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #2 Skrevet 8. juni 2012 Jeg skjønner deg veldig godt. Jeg blir også motivert av resultater, men jeg må virkelig jobbe for det. Metoden jeg har valgt er trening og spise normal mat, men i begrensede mengder. Altså å telle kcal. For meg tror jeg at det er best i lengden. Jeg har gått ned 6 kg på 5 uker, men det har vært hard jobbing, men må si at det er verdt det nå som jeg merker at klærne er for store f,eks. Jeg har holdt meg til ca 1300 kcal hver dag og jogger på tredemølla i ca 30-60 min nesten hver dag og bittelitt styrke. Skal begynne å trene mer styrke etterhvert med personlig trener. Spiser mye proteiner for å holde meg mett mye lengre. Min største felle er å bli så sulten at jeg sprekker, så derfor er jeg veldig nøye med å holde blodsukkeret gjevnt. Anbefaler deg på det sterkeste å lage deg en profil her http://www.diett.no/ Det er gratis og en super måte å holde oversikt over hvor mye du har spist og forbrent med trening.
ajohan Skrevet 8. juni 2012 #3 Skrevet 8. juni 2012 Ulempen med å gå fort ned er at du går like fort opp igjen, vektreduksjon er mye bedre over tid. Samboeren min og jeg spiser fisk 3 ganger i uka, syntes det er en veldig grei vane. Ikke usunn mat/godterier i ukedagene, og trener hvertfall 4 ganger i uken. Nei, det er ikke lett å begynne. De første treningsøktene er ofte et hat, men man føler seg alltid bedre etterpå. Prøv å fokuser på alle fordelene treningen vil gjøre for deg/familien, det er garantert flere fordeler enn ulemper! Jeg syntes alltid det er litt gøy å finne frem qoutes, bilder eller motivasjonsfilmer, det hjelper alltid Eks: "Strive for progress, not perfection." "Motivation is what gets you started. Habit is what keeps you going." "I've missed more than 9,000 shots in my career. I've lost almost 300 games. 26 times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. And that is why I succeed." - Michael Jordan "Just do it." "The secret of getting ahead is getting started." "It's not who you are that holds you back, it’s who you think you’re not." "Clear your mind of can’t."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå