Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann

Jeg har ikke generell studiekompetanse, må ta opp noen fag. Men jeg har så fryktelig lyst til å studere i utlandet. Bare komme meg vekk herfra for en liten stund..

Finnes det noen steder i utlandet som tilbyr "skole" selv om man ikke har studiekompetanse? Mer kanskje som kurs eller lignende men et sted man drar for å lære og samtidig møte andre. Trenger ikke være et helt år heller.

Håper på tips :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Men kreves det ikke studiekompetanse?

Skrevet

Du kan jo se på noe sånt som "High School Year" eller noe lignende? :happy:

Skrevet

Du kan reise på utveksling på vgs nivå. Ingen som reiser på utveksling på den måten har studiekompetanse, de fleste pleier å ta andre året. Men selvsagt, om du er 22 vet jeg ikke om det er noe kult å dra til et annet land og henge med en gjeng 17 - 18 åringer.

Gjest Solsmil
Skrevet

jeg har hørt om folk som har tatt kurs i utlandet og som ikke hadde studiekompetanse. hun på denne bloggen gikk på noe sånn motegreie i usa for en tid tilbake, synes jeg å huske. uten at hun var ferdig med videregående. Så det finnes håp, men jeg tror det blir vanskelig å finne slike tilbud gjennom norske organisasjoner. du må nok lete litt bredere enn det.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Jeg blir 20 år, så føler meg litt for gammel til high school. Får titte litt mer rundt og se om jeg finner noe :) Ellers er det jo alltids mulighet for å kun bo i utlandet og evt. jobbe der.

AnonymBruker
Skrevet

Har de språkkurs i utlandet da?

Skrevet

Språkkurs finnes det omtrent overalt, men husk at du må betale av egen lomme...

Skrevet

Gå inn på ef.no og sts.no og andre nettsider.

Sjekk med lånekassen om hva du får støtte til også.

Skrevet

Får ikke støtte fra lånekassen.

Skrevet

Må du studere da?

Hva med å jobbe og reise i australia? Lære bort engelsk i kina?

Eller bare reise... være au pair. jobbe i disney world, usa.

Se på for eks. kilroy.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...