Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2004 #1 Skrevet 5. februar 2004 Har store problemer med internett i perioder, og det dukker tilstadighet opp 2 feilmeldinger 1: Modemet (eller annen tilkoblingsenhet) svarer ikke, eller er feil koblet i 2: Telefon nummeret er opptatt Hva betyr dette? Kommer meg på nett nå og da, i blandt fungerer det greit lenge, men andre ganger kutter det med et par min mellomrom.
Postmannen Skrevet 5. februar 2004 #2 Skrevet 5. februar 2004 Hvis du har vanlig modem (ikke ADSL eller annen bredbånd), er du nok ikke alene å slite med det. Telenor har maaange gamle utslitte påloggingsservere, rundt omkring. Du får sende dem en mail å spørre dem, kanskje de retter opp i problemene?
Gjest Heisann Skrevet 5. februar 2004 #3 Skrevet 5. februar 2004 Sende mail hvis ikke modemet funker??
Gjest Heisann Skrevet 5. februar 2004 #4 Skrevet 5. februar 2004 Prøv å bruk 21 40 50 60 som nummeret du ringer. Da betaler du vanlig tellerskritt.
~sikka~ Skrevet 6. februar 2004 #5 Skrevet 6. februar 2004 Sende mail hvis ikke modemet funker?? De kan vel sende mail når det fungerer, de sa jo at de bare hadde problemer i perioder.
Fru Fomle Skrevet 6. februar 2004 #6 Skrevet 6. februar 2004 Vi hadde også stadig det problemet på den forrige PCen vår. Fryktelig irriterende!! :evil: Vi fant vel aldri helt ut hva det var, men tror det skyldes at ISDN-kortet ikke var montert skikkelig evt. at det ikke var helt kompatibelt med den eldre pc-en. Har også hørt noe om at det ikke bør være for lang ledning fra ISDN-boksen og opp til der uttaket til PCen er, men det synes jeg høres litt rart ut.
Gjest gjesten Skrevet 6. februar 2004 #7 Skrevet 6. februar 2004 Har også hørt noe om at det ikke bør være for lang ledning fra ISDN-boksen og opp til der uttaket til PCen er, men det synes jeg høres litt rart ut. Når det gjelder ISDN: Fra ISDN-boksen går det en S-bus med flere uttak. S-busen må ikke overstige 100m. Fra ISDN-kortet i PC'n til uttaket i veggen må ikke legningslengden overstige 10meter. (For en kort passiv bus. Det er mulig med andre konfigurasjoner, men dette er standard i norske hjem tror jeg). Dette er først og fremst pga transmisjonsforsinkelsen på kabelen.
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2004 #8 Skrevet 11. februar 2004 Hva med modem (56k) og kabellengde fra PC til telefonuttak? Når det gjelder ISDN: Fra ISDN-boksen går det en S-bus med flere uttak. S-busen må ikke overstige 100m. Fra ISDN-kortet i PC'n til uttaket i veggen må ikke legningslengden overstige 10meter. (For en kort passiv bus. Det er mulig med andre konfigurasjoner, men dette er standard i norske hjem tror jeg). Dette er først og fremst pga transmisjonsforsinkelsen på kabelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå