Gå til innhold

Merkelig feilmelding

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har store problemer med internett i perioder, og det dukker tilstadighet opp 2 feilmeldinger

1: Modemet (eller annen tilkoblingsenhet) svarer ikke, eller er feil koblet i

2: Telefon nummeret er opptatt

Hva betyr dette? Kommer meg på nett nå og da, i blandt fungerer det greit lenge, men andre ganger kutter det med et par min mellomrom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har vanlig modem (ikke ADSL eller annen bredbånd), er du nok ikke alene å slite med det. Telenor har maaange gamle utslitte påloggingsservere, rundt omkring.

Du får sende dem en mail å spørre dem, kanskje de retter opp i problemene?

Gjest Heisann
Skrevet

Sende mail hvis ikke modemet funker?? :hoho:

Gjest Heisann
Skrevet

Prøv å bruk 21 40 50 60 som nummeret du ringer. Da betaler du vanlig tellerskritt.

Skrevet
Sende mail hvis ikke modemet funker??  :hoho:

De kan vel sende mail når det fungerer, de sa jo at de bare hadde problemer i perioder.

Skrevet

Vi hadde også stadig det problemet på den forrige PCen vår. Fryktelig irriterende!! :evil: Vi fant vel aldri helt ut hva det var, men tror det skyldes at ISDN-kortet ikke var montert skikkelig evt. at det ikke var helt kompatibelt med den eldre pc-en. Har også hørt noe om at det ikke bør være for lang ledning fra ISDN-boksen og opp til der uttaket til PCen er, men det synes jeg høres litt rart ut.

Gjest gjesten
Skrevet
Har også hørt noe om at det ikke bør være for lang ledning fra ISDN-boksen og opp til der uttaket til PCen er, men det synes jeg høres litt rart ut.

Når det gjelder ISDN:

Fra ISDN-boksen går det en S-bus med flere uttak. S-busen må ikke overstige 100m.

Fra ISDN-kortet i PC'n til uttaket i veggen må ikke legningslengden overstige 10meter.

(For en kort passiv bus. Det er mulig med andre konfigurasjoner, men dette er standard i norske hjem tror jeg).

Dette er først og fremst pga transmisjonsforsinkelsen på kabelen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva med modem (56k) og kabellengde fra PC til telefonuttak?

Når det gjelder ISDN:

Fra ISDN-boksen går det en S-bus med flere uttak. S-busen må ikke overstige 100m.

Fra ISDN-kortet i PC'n til uttaket i veggen må ikke legningslengden overstige 10meter.

(For en kort passiv bus. Det er mulig med andre konfigurasjoner, men dette er standard i norske hjem tror jeg).

Dette er først og fremst pga transmisjonsforsinkelsen på kabelen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...