AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #1 Skrevet 8. juni 2012 hei! de siste månedene har jeg datet en utrolig hærlig fyr, men er usikker på om familien min ville likt han.. han er verdens hærligste og veldig snill og sjarmerende, men han er utlending. familien min har alltid sagt til meg at jeg må finne meg en norsk mann.. synes det er ganske rasistisk egentlig, men det teller vel litt hva familien synes om ens kjære og, gjør det ikke? man vil jo at ens kjære skal bli tatt vel i mot når en tar h*n med hjem. ønsker ikke å starte noen tråd om rasisme, men vil gjerne høre om det er noen som har noen erfaring om noe lignende? på forhånd takk for svar
Puremercy Skrevet 8. juni 2012 #2 Skrevet 8. juni 2012 Ikke bry deg om hva familien din sier. Det er du som skal være sammen med han, ikke dem. I dagens samfunn skal nasjonalitet ikke ha noe å si lenger, det kan du si til dem hvis de reagerer.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #3 Skrevet 9. juni 2012 Jeg forstår hva familien din mener om han er muslim. Det er rett og slett så store forskjeller at det antagelig ikke vil gå i lengden! For noen er det jo muslim de mener når de sier "utlending". Det hadde antagelig vært greit om han var svensk eller dansk? Eller engelsk? Det er ikke til å stikke under en stol at det VIL bli konflikter om en vanlig norsk jente blir sammen med en muslim. Jeg har en veldig god kamerat som jeg nesten ble sammen med, men siden han er muslim fant jeg ut at det ikke var verdt å kaste bort vennskapet på noe som helt åpenbart ville ført til konflikter. For hva med oppdragelse av barn? Kristen eller muslimsk? Hva med feiring av jul? Hva med konfirmasjon? Hva med svinesteik til middag? Og selv om han synes det er greit at andre drikker alkohol vet jeg at han egentlig ikke liker at jeg gjør det. Vil han tolerere det i lengden? Antagelig ikke. Hva med tospråklighet? Om dere får barn, hvilket språk vil han lære dem hjemme? Får du kle deg på den måten du vil? Jeg har som sagt tatt en valg i forhold til min venn, som jeg hadde følelser for og som jeg vet hadde følelser for meg. Jeg har aldri angret. Og min familie hadde ikke akseptert han.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #4 Skrevet 9. juni 2012 tusen takk for svar! AB, du har nok rett i at det ikke ville fungert i lengden, men er vanskelig å se bort i fra følelsene. synes du er sterk som tok valget i å ikke innlede noe med din kamerat, får se om jeg er like sterk. godt å vite jeg ikke er eneste i denne situasjonen! -TS
Steinar40 Skrevet 9. juni 2012 #6 Skrevet 9. juni 2012 men det teller vel litt hva familien synes om ens kjære og, gjør det ikke? Ja, det er viktig.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #8 Skrevet 10. juni 2012 Det er viktig at familien aksepterer den du er sammen med. Hvordan kan du ha et godt forhold om de ikke gjør det? Tror jeg ville valgt en familien aksepterer.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #9 Skrevet 10. juni 2012 Hæ? Hva er det dere alle babler om?! Jenta liker jo gutten, så hvofor skal familiens behov komme foran ham? TS, jeg vet om mange som har datet utlendlanske/muslimske gutter og det har fungert helt utmerket. Ser ikke grunn til at det skal være et problem engang, men ja, jeg kan forstå at du er skeptisk... men synes ikke at du skal dumpe ham fordi familien din ikke vil like ham! 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #11 Skrevet 10. juni 2012 TS her! tusen takk for svar! merker dere mener litt forskjellig ang dette temaet.. men jeg tror jeg skal følge Anna.S sitt tips, og følge hjertet mitt å se hva som skjer. jeg har blitt virkelig glad i denne gutten, og han gjør meg glad og får meg til og smile. det synes eg er viktig og! nå er vi ennå i startfasen her/datingfasen, og det er jo ikke bryllup vi diskuterer heller.. tror jeg tar en dag om gangen, så ser jeg hvordan det går! 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #13 Skrevet 11. juni 2012 Det viktigste er at du vet om dere kan få et liv sammen uten store konflikter om religion, oppdragelse osv. Det er ikke fordi han er utlending eller muslim at han skal være en slem mann!! Jeg tror ikke du bør velge memlom din familie og ham, men du bør velge det som er best for deg. Kanskje treffer du andre som du skal ha det godt med, kanskje ikke. Hvis familien din virkelig ønsker deg det beste, skal de akseptere deres forhold, selv om det tar tid når de skal se at du er lykkelig. Hver mann og kvinne får velge hvordan sin familie skal leve, inntil barna er blitt voksne og gjør det samme. Om alle generasjoner skulle ha gjort akkurat det deres familie ville, ville vi ikke ha utviklet oss så godt! Og det er svært mange barn som snakker to språk, det er ikke et problem, det er noe svært positivt. Da skan han beherske allerede 3 språk (med engelsk) ganske tidlig, og skal være åpnet nok til å forstå at uansett hvor vi kommer fra, er vi mennesker, så vi kan ikke si at utlendinger eller muslimer er dårligere eller strengere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå