Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2012 #21 Skrevet 8. juni 2012 TS, hehe - joda, men ikke alle menn er like sikre i et forhold med noen som "dominerer" områder i forholdet eller samtaler, men selvsagt kan vennekrets og kollegaer være det som gjør tilværelsen levelig. Samtaleemner og idéer eller interesser kan vel variere ganske mye individuelt. F.eks interesserer jeg meg for alt mellom teoretisk nevrovitenskap/kunstig intelligens, kognitiv/utviklingspsykologi, systemteorier, plasmafysikk, optronics, astronomi, poststrukturalisme (foucault), menneskelig økologi, elektro/automatisering, finansderivater, geopoitikk, mikrobiologi, ithelse, forsvarspolitikk, militærteknologi, energi, historie, demokratiutvikling, kryptering, kampsport, språk, kulturer osv ... men har utdanning innen informatikk og matematikk, har jobbet som avløser, dørvakt, it-alt-mulig, forretningsutvikling, konsulent osv ... Interesserte meg for MBTI m.v mens på universitetet og drev på med rekruttering for konsulentfirma jeg startet. Det er ellers ganske nyttig på mange felter, inkludert markedsføring. Cheers, runekki
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2012 #22 Skrevet 8. juni 2012 Men enkelte skal vel bli skremt av det og.. Folk sier ikke oj, oj, oj.. du er veldig intelligent uten at det ligger et men i luften, nå er jeg ingen ekspert men noe er det som du forsåvidt spør om og da spør jeg.. hva? Så sier du hvorfor? Så sier jeg ja, ikke sant.. du er intelligent. Eller noe i den duren, dette handler vel om disse kjønnsrollene som er satt og hvor qvinden skal fnise litt og kokettere, mange menn går rett på limpinnen da.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #23 Skrevet 8. juni 2012 Smarte, intelligente damer har jeg absolutt sansen for. Har møtt flere av dem i yrkesøyemed. De står det respekt av på lik linje med intelligente og smarte menn. Jeg driter i kjønn, synes det er like interessant å snakke med folk som har god kunnskap om spesielle tema. Om man kan bidra i diskusjonen eller ei - det kan være kunnskap å lære. Utenom det er det faktisk kanskje noe mer fascinerende å møte kvinner som er smarte, er intelligente, samtidig som de har sosiale antenner og interesser utover eget fagfelt. Er man smart og intelligent har man en tendens til å vite en del om mye uansett. Det kan det bli fine diskusjoner av. Det finnes en del virkelig smarte damer og det er alltid interessant å diskutere med disse. Ja noen gjemmer seg bak tastaturet her på KG også... Hvem?
Gjest Katten. Skrevet 8. juni 2012 #24 Skrevet 8. juni 2012 Jeg definerer ikke smarthet ut i fra kunnskapsnivået innenfor spesielle felt, men mye mer samlet. Da jeg og mine partnere gjerne har hatt forskjellige jobber, interesseområder og utdannelser, er det en selvfølge at den ene vet mer enn den andre på visse områder. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #25 Skrevet 8. juni 2012 Som kvinne anser jeg meg som ganske så smart når jeg ser løsninger på evt problemstillinger en hel time før mannfolka
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2012 #26 Skrevet 9. juni 2012 For noen er smart det motsatte av promiskuøs...
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2012 #27 Skrevet 9. juni 2012 For noen er smart det motsatte av promiskuøs... Interessante teorier dere kommer med over her. En tanke jeg har gjort meg er et noen menn idag lever av mindreverdighetskomplekser. De må ha et overtak over folk (kvinner) for å føle seg vel. Kan det stemme? Noen synspunkter? Jeg er enig med deg over om at å være smart defineres på flere områder. Og det har jeg skrevet om tidligere også. Jeg kan mye om mange forskjellige områder, dels fordi jeg har studert fag som tar for seg flere tema og øker forståelsen for flere ting, dels fordi jeg har hobbyinteresser hvor jeg oppsøker alt av info om et spennende tema og dels pga. erfaringer jeg har gjort meg innenfor forskjellige felt. Også er det selvfølgelig noe av disse mennene som karen over her da, som mener at kvinner ikke eier noen form for intelligens. Her ligger det nok litt mer bak enn bare mindreverdighetskomplekser, hehe. Takk for alle svar, dette ble nyttig å ha med seg! Keep them coming! =)
I Grosny Skrevet 9. juni 2012 #28 Skrevet 9. juni 2012 D ække dommt å værra intligent. Jeg elsker smarte damer! Det finnes enkelte wannabesmarte menn, som har behov for å føle seg sterkest og flinkest , og kanskje frykter at dama overskygger seg selv. En slik mann vil kanskje ha ei dame som fungerer som perfekt innramming, og fremhever han selv uten at hun overstråler han. Kanskje du skal prate med han kloke som ikke er mest frampå med sin briljering. Han som ikke trenger å vise seg. Hvorfor trives jeg med smart dame? Kanskje jeg er litt nysgjerrig, og kanskje jeg ikke føler noe behov for å være den mest strålende i paret? Jeg er stolt av dama mi, og har ingen mindreverdighetskomplekser ev den grunn. Kanskje fordi jeg er trygg på meg selv.
I Grosny Skrevet 9. juni 2012 #29 Skrevet 9. juni 2012 Hvem? Det er ganske mange av dem, men noe som irriterer meg litt er at flere av disse skriver som AnonymBruker. Det blir litt upersonlig, og jeg vet ikke hvem som er hvem. Jeg klarer ikke å danne meg noe bilde av dem. Jeg blir ikke kjent med dem på samme måte som jeg til en viss grad begynner å kjenne noen av de med nick.
Gjest Gorgonzola Skrevet 9. juni 2012 #30 Skrevet 9. juni 2012 Smarte, intelligente damer har jeg absolutt sansen for. Har møtt flere av dem i yrkesøyemed. De står det respekt av på lik linje med intelligente og smarte menn. Jeg driter i kjønn, synes det er like interessant å snakke med folk som har god kunnskap om spesielle tema. Om man kan bidra i diskusjonen eller ei - det kan være kunnskap å lære. Utenom det er det faktisk kanskje noe mer fascinerende å møte kvinner som er smarte, er intelligente, samtidig som de har sosiale antenner og interesser utover eget fagfelt. Er man smart og intelligent har man en tendens til å vite en del om mye uansett. Det kan det bli fine diskusjoner av. Det finnes en del virkelig smarte damer og det er alltid interessant å diskutere med disse. Ja noen gjemmer seg bak tastaturet her på KG også... Dette!!! Så enig så enig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå