Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg har lyst til å spille et dataspill, men er ikke helt fornøyd med samboerens utvalg. Har dog fått tillatelse til å laste ned noe jeg har lyst på fra Steam ;)

Spill jeg har spilt (og likt):

Skyrim

Portal 1 og 2

Myst + Riven

Drømmefall

Monkey Island

Sims (men er litt lei nå)

Sim City

Jeg er ikke så stor fan av slossespill, men det går greit innimellom som i Drømmefall og Skyrim. Prøver å unngå det i Skyrim da, skrur ned på letteste vanskelighetsgrad hvis det tar for lang tid å komme seg forbi hindringer. Det er å snuse rundt, snakke med folk, utforske og finne ting som er gøy!

Men ja. Noen anbefalinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og så liker jeg selvsagt en god historie ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hva med såkalte point-and-click spill? Da tenker jeg sånne detektiv/krim-spill der du skal løse mysterier og saker ved hjelp av logikk, hukommelse og fantasi. Der følger man ofte en historie og det er lite slåssing (om noe i det hele tatt). Man slipper også å stresse med tid i denne type spill og kan bare ta seg god tid til å vri hjernen. Man styrer figurer som må lete etter ting og løse oppgaver for å komme videre. Mine favoritter så langt er Secret files I og II, Keepsake (mer mysterie enn krim) og Art of Murder. CSI-spillene er også artige, men jeg vil ikke anbefale NCIS-spillet.

De spillene jeg nevnte er kanskje litt gamle, men ikke mer gamle enn at de har fin grafikk og er skummelt vanedannende! Hvis du er tålmodig og liker spill der du må tenke anbefaler jeg å sjekke ut sånne point-and-click spill :)

Skrevet

Takk for tips! :) Tar meg en tur inn på Steam og ser noen trailere, jeg da :)

Skrevet

sjekk ut de gamle spillene til Sierra Games! Space Quest etc.

Skrevet

plants vs zombies. Det høres barnslig ut, men det er veldig gøy!

Ellers, uteom Steam (jeg tror ikke du kan få kjøpt de gjennom Steam hvertfall.) Wow, og Diablo 3.

Skrevet (endret)

og
Saman med Skyrim er det mine favorittar. Stor sannsynlighet for at sambuaren din allereie har dei i samlinga også :)

Edit: Lagt til lenker.

Endret av NancyB.
Skrevet

Takktakk! :) Tar alle til etterretning!

Skrevet

-Myst 3: Exile, 4:Revelation og 5:End of Ages

-Tex Murphy-serien(nr 3:Under a Killing Moon, 4:The Pandora Directive og 5:Overseer)

-CSI-serien (bortsett fra CSI NY, det var skikkelig ræva)

-Morrowind (Elder scrolls 3, bedre story enn Oblivion og Skyrim, og du trenger ikke være på nett for å spille)

Mange av disse spillene finner du på enten Steam eller gog.com

Skrevet

Det er å snuse rundt, snakke med folk, utforske og finne ting som er gøy!

Mass Effect serien. Det er en del skyting, men har mye historie, cut-scenes og dialog med karakterer, samt litt utforskning, og du kan skru ned vanskelighetsgraden så det er kjapt å komme seg forbi kampene. Mass Effect 3 har til og med en "story" modus som er ment for spillere med dine preferanser ;)

Skrevet

Fable! Det er tre spill av eventyrtypen hvor du kan velge selv om du skal være ond eller god. Valgene du tar avgjør om du er ond eller god, og oppførselen din påvirker menneskene du møter. Jeg liker de veldig godt, og etter hvert som spillene har utviklet seg har også spillbarheten blitt mye bedre. Historien er så som så.

Ellers er jeg glad i Playfirst-spill og Bigfish-spill. Det er mye hidden object, fantasy og time management.

Av gamle spill liker jeg Day of the tentacle veldig godt (minner om Monkey Island) og Den Lengste Reisen. Hvis du er glad i å gå rundt og oppdage og prate og gjøre side-oppdrag så er det mulig at både GTA, Final Fantasy og Zelda kan være interessante.

Skrevet

Minecraft. Det ultimate spill.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med såkalte point-and-click spill? Da tenker jeg sånne detektiv/krim-spill der du skal løse mysterier og saker ved hjelp av logikk, hukommelse og fantasi. Der følger man ofte en historie og det er lite slåssing (om noe i det hele tatt). Man slipper også å stresse med tid i denne type spill og kan bare ta seg god tid til å vri hjernen. Man styrer figurer som må lete etter ting og løse oppgaver for å komme videre. Mine favoritter så langt er Secret files I og II, Keepsake (mer mysterie enn krim) og Art of Murder. CSI-spillene er også artige, men jeg vil ikke anbefale NCIS-spillet.

De spillene jeg nevnte er kanskje litt gamle, men ikke mer gamle enn at de har fin grafikk og er skummelt vanedannende! Hvis du er tålmodig og liker spill der du må tenke anbefaler jeg å sjekke ut sånne point-and-click spill :)

Her er forresten noen trailere:

Secret Files I Tunguska

Ett av CSI-spillene

AnonymBruker
Skrevet
Skrevet (endret)

Grim Fandango, sam & max, grey matter, space quest, toonstruck, psychonauts, full throttle, syberia, police quest, kings quest, torins passage

Endret av LadyStarlight
Skrevet

De gamle King's Quest spillene (om man fremdeles får tak i dem) er veldig bra.

Assassin's Creed serien er også bra, men det blir en del slossing. Meen, jeg buttonsmasher når jeg spiller, helt ut av kontroll, så tror det skal gå greit for de fleste :gjeiper: Det er jo også en grei læringskurve i de fleste spill.

Skrevet

Grim Fandango, sam & max, grey matter, space quest, toonstruck, psychonauts, full throttle, syberia, police quest, kings quest, torins passage

Grim Fandango er vanskelig å få tak i, men det er absolutt å anbefale!

Skrevet

De gamle King's Quest spillene (om man fremdeles får tak i dem)

Får hele serien på gog.com :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...