Gå til innhold

Til dere som har ringbærere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå ble jeg litt satt ut her... :o

Mannen kommer hjem og forteller at han har spurt enkompis av seg (på 24 år) om han vil være ringbærer... Jeg må si jeg ble tatt åp sengen der ja. Vi har en sønn som på bryllupet vil være 19 mnd og jeg hadde jo tenkt at han skulle være ringbærer. Gjerne sammen med kusinen sin som er ti uker yngre og en voksen.

HM... En tanke slo meg. Jeg tror jammen meg at de to små skal få bære hver sin ring opp, i hver sin lille pose. Også kan kompisen ha ansvaret for å få de opp til alteret...

Ok, da gir jeg meg. :ler:

Men jeg synes fortsatt at det er litt rart å ta av seg forlovelsesringene for å gravere de og sette de på igjen som gifteringer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var ikke det en litt gammel ringbærer da?

Regner med vår brudesvenn får den oppgaven og han er 9 år

Skrevet

Synes det var litt kult jeg..at han skulle følge småtassene opp gulvet liksom..hehe..annerledes iallefall :D

Skrevet
Var ikke det en litt gammel ringbærer da?

Regner med vår brudesvenn får den oppgaven og han er 9 år

Det var det jeg og mente...

Men nå blir det jo min sønn og min søster sin datter som bærer ringene, og kompis som passer på dem... :D

Skrevet

To småttiser under to år måtte jo uansett hatt en voksen som passet på dem - synes det var en fin ide å spørre en kompis om å hjelpe dem, jeg!!

Skrevet

Jeg syns at barn på nitten mnd bør får slippe å ha noe som helst med seremonien å gjøre jeg. Det er dessuten vanlig at mannens forlover er den som har ansvaret for ringene i kirken.

Når det er sagt skal vi ha vår ti år gamle datter som ringbærer, sønnen på seks ville ikke. Og jeg syns han i utgangspunktet var i minste laget.

Skrevet

Forlovern vår skal ha ringene våre..Men vi skal ha datteren vår på 18mnd som brudepike..Ser ikke noe galt i det :D

Skrevet

Jeg ville ikke hatt barn på atten mnd som brudebarn, min sønn var 21 mnd og det gikk ikke særlig bra.....

Men jeg skjønner at du har lyst :D

Men det er også forskjell på å være brudepike og å være ringbærer, en brudepike skal gå opp gulvet og sette seg et sted, en ringbærer skal ha mer enn seg selv å passe på samtidig som det blir en del direkte oppmerksomhet.

Skrevet

Min datter på 16 MND skal være brudepike, men ikke ringbærer. Overlater det til min samboers forlover. Mange som sikkert syntes datteren min er for liten. Om hun gråter og ikke har lyst, om hun slår seg helt vrang, om hun ikke går rett oppover gulvet, om hun løper istedet - gjør ingen verdens ting. Vi vil ha henne der uansett. Har også en brudesvenn på 6 år, og muligens enda en brudepike på 10 år. Enda ikke helt bestemt.

Syntes det var en fin idè jeg å ha en eldre "hjelper" til brudebarna. Vi har tenkt det samme, dvs. å ha min forlover som går i følge med de små oppover.

Skrevet

magnhild,

kan du forklare hva du mente med :o det du skrev i liten skrift????

Jeg syns det litt alt for sukkersøtt med en liten baby som skal trilles fram i midtgangen med ringen!

Skrevet
magnhild,

kan du forklare hva du mente med :o det du skrev i liten skrift????

Jeg syns det litt alt for sukkersøtt med en liten baby som skal trilles fram i midtgangen med ringen!

Det jeg skrev med liten skrift: Men jeg synes fortsatt at det er litt rart å ta av seg forlovelsesringene for å gravere de og sette de på igjen som gifteringer...

Mannen vil at vi skal ta av oss forlovelsesringene, for å ta de på oss igjen i kirken. Jeg mener at det er sånt man gjør om man har egne gifteringer. Nå skal vi jo få de graverte igjen for å få inn bryllupsdatoen... Menmen...

Jeg ville ikke hatt barn på atten mnd som brudebarn, min sønn var 21 mnd og det gikk ikke særlig bra.....

HVa gikk gale? Jeg tenker sånn at disse barna skal jo uansett være i kirken, og hvis de ikke smiler og synes det er greit så byr ikke jeg meg om det...

Jaja, jeg tror det blir sånn som jeg skrev. En kompis hjelper de to små opp...

Skrevet

Vi skal ta av forlovelsesringene og sette de på på nytt i kirken. Regner med at vi tar de av ca en mnd før, graverer og pusser de og mulig jeg skal sette på tre små diamanter på min hvis budsjettet holder :D

Det er svigerfar som har laget ringene våre, så det er helt uaktuellt med nye.

Skrevet

Tror det blir fint med din sønn og niese som ringbærere. Hvis de får ringene i hver sine små poser så skal det litt til at de mister dem så lenge kompisen til din kommende mann skal følge dem. Og om de ikke vil opp til dere når dere skal sette på ringene så kan jo kompisen ta seg av det også. ;)

Vår ringbærer, min sambos sønn vil være 8 år når vi gifter oss. Vi kunne sikkert fått vår felles sønn til å ta ringene også, men jeg vil gjerne at den største gutten skal føle seg viktig denne dagen, siden han vil huske dette og minsten vil nok ikke det, for han er bare 2 1/2 år da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...