Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg fant ut i dag da jeg var innom nettbanken at jeg ble trukket en altfor stor sum (det er snakk om flere hundre kroner) da jeg betalte med kort på en kafe i mai. Jeg burde så klart sjekket summen på kortterminalen, men det gjorde jeg dessverre ikke.

Jeg tenkte jeg skulle stikke innom der på mandag med en kontoutskrift, og dem fortelle om situasjonen og høre med dem.

Har jeg som forbruker noen rettigheter i dette tilfellet?

Takk for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du kvittering på det du kjøpte?

Jeg vet ikke hvilke rettigheter du har, men jeg kan se for meg at det kan bli litt vanskelig dersom du ikke kan bevise at du betalte for mye for varene dine..

Jeg jobber bak en disk, og vi har så absolutt ikke lov til å bare gi tilbake penger til kunden. Saken må innom sjefen før vi får lov til å gi tilbake penger

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo verdt et forsøk. Hvor mye er det snakk om? Hvis det er på en kafé der de fleste transaksjonene er på 100-200 kr så kan jo være til din fordel hvis de har tatt et høyt beløp fra kontoen din. Du reagerte ikke på noe når du betalte? Hvis de har gjort riktig på kassa, men feil på kortterminalen så er jo dette i oppgjøret. Der jeg jobbet før slo vi inn på kortterminalen manuelt, så der kunne det fort bli en feil.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Fikk ingen kvittering, og reagerte ikke når jeg betalte, dessverre. Dette var i skolens kantine, så jeg dro bare kortet av gammel vane. (Heretter skal jeg dog være mer observant.)

Det er snakk om 900 kr; noe som er et belp som trolig viker kraftig fra det en pleier å betale i den kafeen. På min kontoutskrift stå star det både dato og klokkeslett så forhåpentlgvis har de det i sitt system.

Skal få snakket med dem på mandag..

-ts

Skrevet

Du har ikke tatt ut kontanter samtidig med at du betalte? Dette kan forklare det høye beløpet.

Skrevet

Du har ikke tatt ut kontanter samtidig med at du betalte? Dette kan forklare det høye beløpet.

AnonymBruker
Skrevet

Mener det var en sak meg ei på Tv2 Hjelper deg for lenge siden som hadde kjøpt blomster, også hadde det blitt lagt på en ekstra null ved en feil. Konklusjonen i saken tror jeg ble at hun ikke hadde krav på å få igjen pengene da hun "signerte" på at hun godkjente beløpet i det hun slo kode og klar.

Forhåpentligigvis er det registrert et + i oppgjøret den dagen, og at kantinestyreren er snill nok til å gi deg pengene tilbake. Da jeg jobbet i kiosk hadde vi en egen registrering på store avvik i kassa, slik at vi kunne rette opp hvis det ble gjort feil som i ditt tilfelle...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...