AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #1 Skrevet 8. juni 2012 Hei! Jeg har nå bestemt meg for å gå ned i vekt. Jeg er 10 kg for mye, og vil jo prøve å bli kvitt de fortest mulig. Jeg har da noen spørsmål angående dette, for er ganske ny innen dette. Hvor mange kalorier bør jeg satse på å få i meg om dagen? (er 167 cm høy) Vil helst gå ned mye, men vil ikke ødelegge forbrenningen heller. Og kan jeg erstatte sjokolade med de barene? feks Nutrilett? eller er disse produktene ikke så bra? Hva bør jeg få mye i meg av? Problemet mitt er vel egentlig ikke at jeg spiser så veldig usunt osv (spiser jo potetgull, sjokolade osv, men ikke mer enn i helga) Men jeg elsker mat, og spiser vel litt for mye til måltidene mine. Noen som har noen ideer til hva jeg kan spise osv? Og hvor lang tid vil det ta å gå ned 10 kg om jeg er flink, og følger det kaloriinnholdet som skal til?
Fanta Exotic Skrevet 8. juni 2012 #2 Skrevet 8. juni 2012 Hei! Jeg har nå bestemt meg for å gå ned i vekt. Jeg er 10 kg for mye, og vil jo prøve å bli kvitt de fortest mulig. Jeg har da noen spørsmål angående dette, for er ganske ny innen dette. Hvor mange kalorier bør jeg satse på å få i meg om dagen? (er 167 cm høy) Vil helst gå ned mye, men vil ikke ødelegge forbrenningen heller. Ikke under 1500 kcal. Du oppgir ikke hvor mye du veier. Og kan jeg erstatte sjokolade med de barene? feks Nutrilett? eller er disse produktene ikke så bra? Skal du ned i vekt, bør du ikke spise sjokolade i det hele tatt. Disse barene er måltidserstattere, ikke snacks. Du kan eventuelt spise de istedenfor et av dagens måltid, men ikke i tillegg. Vil vel egentlig ikke anbefale det. Vend deg heller til å spise snacks i form av frukt, nøtter osv. (men pass på å ikk overdriv, mye kcal i nøtter f.eks) Hva bør jeg få mye i meg av? Proteiner (rent kjøtt, eggehvitte, kyllingfilet, cottage cheese ++), masse grønnsaker og vann Problemet mitt er vel egentlig ikke at jeg spiser så veldig usunt osv (spiser jo potetgull, sjokolade osv, men ikke mer enn i helga) Men jeg elsker mat, og spiser vel litt for mye til måltidene mine. Pass på å begrens porsjonene dine, full på med masse grønnsaker som fyller opp magen. Noen som har noen ideer til hva jeg kan spise osv? Og hvor lang tid vil det ta å gå ned 10 kg om jeg er flink, og følger det kaloriinnholdet som skal til? Du nevner ingenting om trening. Trening er veldig smart når man skal ned i vekt. Både styrke og kondisjon og variasjon er viktig! Vanskelig å si hvr fort det går, da alle mennesker er forskjellige. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #3 Skrevet 8. juni 2012 Om du synes de nutrilett smaker godt, så er det vel bedre å spise en sånn enn en vanlig sjokolade vil jeg tro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå