AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #1 Skrevet 8. juni 2012 Bah!. Har jobbet på småkontrakter hos en skole de siste mnd. Siste kontrakt jeg fikk nå går ut juli, dvs får lønn i juli. Flott og fint det. Men så viser det seg da i kommunen får man bare feriepenger i juni(blir trukket 30 dager som skal være ferie), og så lite som jeg jobbet før jul, utgjør det hele 1600 kr.! Jei. Dette skal jeg da klare meg på i 1 mnd. Har forresten ingen ny kontrakt etter dette, og ikke noe jobb etter dette heller. Så lurer jeg på om man kan jobbe en annen plass i det som da blir ferien(juli), eller om jeg ikke kan dette pga jeg enda har kontrakt hos skolen? Nesten så jeg skulle ønske at jeg bare hadde kontrakt ut juni. Da hadde jeg fått utbetalt vanlig lønn nå, og så kunne jeg ha søkt dagpenger/jobbet i juli.
eva-80 Skrevet 8. juni 2012 #2 Skrevet 8. juni 2012 Jo, du kan fint jobbe annet sted mens du har ferie fra den enen. Jeg gjorde det flere ganger. Arbeidslivet er slikt her at det er vanskelig å få fast, så man må være kreativ. Evt jobbe hos noe vikarbyrå
tingeling Skrevet 8. juni 2012 #3 Skrevet 8. juni 2012 Du kan ikke tvinges til å ta ferie hvis du ikke har tjent opp nok feriepenger til at det dekker den pålagte ferien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå