Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg begynte plutserlig å høre dårlig på høyre øret og lydene begynte å dure inni hodet mitt en dag her, jeg gikk til legen og han sa at jeg hadde fått væske i mellomøret. Dette måtte visst bare å lege av seg selv og det kunne ta uker og måneder, om det ikke var rettet seg opp innen 2 mnd så skulle jeg komme inn og kanskje får drenert ut væsken. Er det noen som har erfaring med dette? Aner ikke hvordan dette oppsto, men har hatt mye ørebetennelser som barn. Jeg hører forskjellig hver dag, det verste er når jeg hører veldig dårlig og alt av lyder blir en høy during i hodet mitt, da blir jeg også fort svimmel.

Noen som har noen råd eller tips? Har det tatt lang tid før hørselen retter seg opp oss dere som evt har hatt det før?

Håper noen kan svare meg :)

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/665437-v%C3%A6ske-i-mellom%C3%B8ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg har akkurat hatt noe av det samme, utrolig plagsomt! For min del måtte jeg bare vente, gikk noen uker før det var helt borte, men hørselen kom heldigvis tilbake ganske tidlig.

God bedring :)

hvordan symptomer haddde du da? Jeg får tilbake hørselen inneimellom, men så er det tett igjen dagen etter, slik har det holdt på i litt over en uke.. :(

Nedsatt hørsel, dotter og en merkelig følelse som er litt vanskelig å forklare. Merket at det var væske om du skjønner, hvis jeg bøyde meg ned for eksempel. Men jeg hadde ikke disse symptomene av og på, de var der hele tiden, men de avtok etterhvert som ukene gikk.

Er det slik at hvis du holder deg for det andre øret, så er det akkurat som om du holder for begge ørene? Eller er hørselen helt borte?

Nedsatt hørsel, dotter og en merkelig følelse som er litt vanskelig å forklare. Merket at det var væske om du skjønner, hvis jeg bøyde meg ned for eksempel. Men jeg hadde ikke disse symptomene av og på, de var der hele tiden, men de avtok etterhvert som ukene gikk.

Er det slik at hvis du holder deg for det andre øret, så er det akkurat som om du holder for begge ørene? Eller er hørselen helt borte?

Slik jeg og føler det. Det er som jeg holder for begge ørene om jeg holder for det friske øret, med en dottliknende følelse som du beskriver. Synes det er så rart at det går opp og ned i stedet for gradvis bedre. hvor lenge hadde du nedsatt hørsel? Hadde 1,5 dag nå i helgen med frisk hørsel, så våknet jeg i dag med samme nedsettelse :/

AnonymBruker

Jeg fikk plutselig slike dotter i ørene, og hørselen kunne falle bort av og til forrige sommer. Jeg dro da til legen, og han sa at det bare var å vente så gik det over av seg selv. Jeg fikk noen tabletter av legen som skulle hjelpe til at det gikk fortere. Det ble bedre, men nå ett år senere så er det enda ikke helt bra. Legen sa at jeg måtte få drenert ut væsken hvis det ikke ble bra av seg selv, så må vel kanskje gjøre det. Bare synes det høres litt skummelt ut, så har ikke gjort det enda.

Annonse

Jeg fikk plutselig slike dotter i ørene, og hørselen kunne falle bort av og til forrige sommer. Jeg dro da til legen, og han sa at det bare var å vente så gik det over av seg selv. Jeg fikk noen tabletter av legen som skulle hjelpe til at det gikk fortere. Det ble bedre, men nå ett år senere så er det enda ikke helt bra. Legen sa at jeg måtte få drenert ut væsken hvis det ikke ble bra av seg selv, så må vel kanskje gjøre det. Bare synes det høres litt skummelt ut, så har ikke gjort det enda.

Hva slags tabletter var det? Ja jeg fikk beskjed om å komme tilbake om det ikke var borte innen 2mnd for å stikke hull på trommehinnen, er visst nokså ufarlig, men ikke bra for øret selvfølgelig.

Slik jeg og føler det. Det er som jeg holder for begge ørene om jeg holder for det friske øret, med en dottliknende følelse som du beskriver. Synes det er så rart at det går opp og ned i stedet for gradvis bedre. hvor lenge hadde du nedsatt hørsel? Hadde 1,5 dag nå i helgen med frisk hørsel, så våknet jeg i dag med samme nedsettelse :/

OK, jeg hadde nedsatt hørsel i nesten 1 mnd. Syntes det er litt rart at hørselen din er litt av og på, kanskje du burde ta en tur innom legen å overdrive litt, så de forhåpentligvis gjør noe med det.

AnonymBruker

Da jeg hadde det samme sa legen, væske i mellomøret ikke er bra for de små beina inni der og jeg burde prøve å blåse opp øret.

Dvs akkurat som når dere utligner trykket ved take off og landing i fly.

Hold for nese og munn og blås. Du må kanskje gjøre det ti ganger i løpet av dagen i mange dager, men plutselig så løsnet det bare.

Da jeg hadde det samme sa legen, væske i mellomøret ikke er bra for de små beina inni der og jeg burde prøve å blåse opp øret.

Dvs akkurat som når dere utligner trykket ved take off og landing i fly.

Hold for nese og munn og blås. Du må kanskje gjøre det ti ganger i løpet av dagen i mange dager, men plutselig så løsnet det bare.

Tusen takk for tips! Har prøvd det noen dager, men kan ikke si at jeg har følt noen betydelig forskjell. Prøver nå med slik nesehorn med saltvann for å rense opp skikkeli, er visst helt ufarlig. Prøvde den første nå og merket virkelig hvor stor sammenheng det er mellom øre, nese og hals :)

AnonymBruker

Legen min sa også at jeg hadde væske i mellomøret, så jeg fikk beskjed om å ligge og ha hodet bakover å helle øyebadevann i nesa. For da kunne det hende at det i mellomøret fulgte med vannet ut igjen. Det gjorde jeg morgen og kveld en stund. Uten at det hjalp!

Fordi jeg gjorde som legen sa ble det ille i begge ørene, susing, mer svimmelhet og hørte dårlig. Så jeg gikk til en øre, nese, hals spesialist. Der fikk jeg hjelp, selv om det var litt mer avansert enn væske i mellomøret.

Gå til øre, nese, hals spesialist først og fremst!

Legen min sa også at jeg hadde væske i mellomøret, så jeg fikk beskjed om å ligge og ha hodet bakover å helle øyebadevann i nesa. For da kunne det hende at det i mellomøret fulgte med vannet ut igjen. Det gjorde jeg morgen og kveld en stund. Uten at det hjalp!

Fordi jeg gjorde som legen sa ble det ille i begge ørene, susing, mer svimmelhet og hørte dårlig. Så jeg gikk til en øre, nese, hals spesialist. Der fikk jeg hjelp, selv om det var litt mer avansert enn væske i mellomøret.

Gå til øre, nese, hals spesialist først og fremst!

Hei.

jeg reiste rett til ørelegen jeg, så har vært der og fått bekreftet væske i øret. Men fikk bare beskjeden om å avvente til det går over av seg selv. Men har prøvd å skylle nesen med saltvann nå i 2 dager og det virker faktisk som om det funker :) Hører bedre nå, bare håper det varer :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...