AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #1 Skrevet 8. juni 2012 Ok.. det ble en litt spesiell dag for meg i går kostholdsmessig, og jeg lurer litt på hvor kraftig jeg har gått på tryne :-P Jeg tenker tre tanker samtidig: 1. ærh, utskeielse EN dag går fint! 2. Føkk it, nå går jeg på kiosken og kjøper meg en is... Jeg har dretipådraget uansett! 3. Vet du, jeg tror dagen i går var bra for forbrenningen min Haha. Ganske mange motstridende tanker. La meg ta dere gjennom gårsdagen: Jeg begynte bra med ca 100 gram cottage cheese (96 kalorier) og et eple (80 kalorier), før jeg løp i ca 80 minutt. Kilometer-telleren på tredemølla var heeelt på tryne, slo seg av og på, men jeg tror jeg løp/gikk/jogga til sammen ca 9 kilometer. Hjemme spiste jeg de resterende 200 grammene med cottage cheese (192 kalorier) og rundt 20 gram nøtter (122 kalorier). 490 kalorier spist og 850 kalorer trimmet av... So far so good... Så kommer min kusine innom. Hun hadde bursdag i går og dette skulle feires... Hun hadde med noen wienerbrød hun hadde kjøpt med fra bakeriet som måtte prøvesmakes før den store festen senere den dagen ... Jeg måtte jo sjekke om disse lekre wienerbrødene var gode nok, og det var de :-) Var bare en liten bit, jeg tipper 50 gram? De er jo så lette.. og jeg fikk aldri veid det, så jeg aner ikke. Var delt i to, så var et havt wienerbrød. MyFitnessPal sier 195 kalorier. Så brenner jeg noen kæls på å stasje meg opp, før jeg går til min kusines hage der hun serverer lekre wraps med kjøtt fra grillen. Jeg tipper jeg får i meg rundt 150 gram entrecote (305 kalorier), "one cup sliced mangoes" (hvor mye er en cup egentlig?) 107 kalorier, en kalv cup avokado (120 kalorier), 3 speltlomper (mye bedre enn sånne tortillalefser og mye mindre kalorier!!) 129 kalorier og rundt 30 gram fetaost (jeg bare tipper... ) ca 87 kalorier. Da er vi oppe i 1433 kalorier og jeg burde gått hjem og lagt meg Men neiiiida.... Så, skjønner jeg dere, heller jeg nedpå (i følge vage minner) 8 flasker 0,33 carlsberg (1120 kalorier!!), før jeg trøkker i meg et nytt wienerbrød, et helt denne gangen (390 kalorier). Til nattmat lager jeg og min kjææære kusine oss stekt bacon (tipper 100 gram, 339 kalorier) og omelett (2 egg + krydder... 185 kalorier) som vi ruller inn i lomper (åherregud) - 2 lomper 86 kalorier. 3552 kalorier spiste (og drakk...!) jeg i går. Jeg har jo garantert (GARANTERT!) spist så mye på en dag før, er jo fort gjort om man tar seg noen øl... men jeg har aldri tenkt over kalorier før (noe det er på høy tid jeg gjør...), så jeg ble mildt sagt sjokkert når jeg førte inn nattens siste mat og drikke i MyFitnessPal. Erremulig?? Over 2000 kalorier mer enn jeg burde spist... uups! Er denne dagen krise, eller går det greit..? Jeg lover å være flink fremover...
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #2 Skrevet 8. juni 2012 Ville heller tenkt på hva du gjør i lengden enn om du skeier ut en dag. Fortsetter du sånn hver dag så skjønner du jo selvfølgelig at det ikke er bra, men om dette var en dag av 30 flinke dager så er det ikke noe å tenke på. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #3 Skrevet 8. juni 2012 Slutt å stresse og gå tilbake til dine gamle vaner i dag så går dette heelt fint!
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #4 Skrevet 8. juni 2012 haha. det er ingenting. Hadde slanket meg en lang periode uten resultat og nærmest sultet meg i flere uker og trent som en gal. Plutselig fikk jeg en skikkelig dårlig beskjed på jobb og får lyst til å bare henge meg. Spiste i lunsjen mange (halv pose) smørbukk-karameller og tre andre drops . Så dro jeg hjem fra jobb, spiste tre berlinerboller på vei fra butikken og hjem. Syns skikkelig synd på meg og bare lå å grein før jeg dro på butikken og kjøpte en hel melkesjokolade, en melkebart, vaniljeis ( sånn 500 g royal vanilje), fire kinder maxi og en halvliter coca cola. Iløpet av dagen spiste jeg alt dette i senga mens jeg så på tv (altså ikke bevegd meg en dritt) pluss at jeg gikk ut å spiste ostekake fra deli deluca pluss en pose hveteboller til kvelds. Uten at jeg spiste normal mat iløpet av dagen.
Fanta Exotic Skrevet 8. juni 2012 #5 Skrevet 8. juni 2012 Jeg tenker at du har god oversikt over kcaltelling, og egentlig er veldig flink med mat! Noen dager innimellom med utskeielser gjør ingenting i det lange løp (kanskje du veier mer i dag hvis du går på vekta, men det kommer av vann og mat som allerede er i fordøyelseskanalen). Så lenge du fortsetter med sunn mat og god trening er ikke dette noe å bekymre seg for!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå