Gelica Skrevet 8. juni 2012 #1 Skrevet 8. juni 2012 Kjøpte først et par adidas sko som skulle være bra for meg da jeg benytter disse til rask gange. Først fikk jeg for store sko og fikk byttet dem til en str mindre (hadde ikke brukt skoene ute da) Nå har jeg prøvd de nye skoene ute og det kjentes ut som de passet, men jeg fikk gnagsår bak på høyrebenet og vondt i tærne på venstre benet..... Endte med at jeg på slutten av turen min var mer opptatt av hvor det gjorde vondt enn å få mest mulig ut av treningen. Er det noe jeg kan få gjort for å vie ut skoene litte eller kan dette skje av seg selv? Om ikke må jeg få byttet dem igjen, men det er nok ikke lett når de er brukt en gang...... HJELP?
boks Skrevet 11. juni 2012 #3 Skrevet 11. juni 2012 Jeg hadde det samme problemet med mine forrige sko. Jeg hadde store store sår på tær og heler og kunne rett og slett ikke bruke de. Det jeg gjorde var å putte de i en bøtte med vann for så å ta de på meg når de var våte. Brukte en ullsokk en liten stund, gikk litt rundt i de på verandaen hjemme. Etter det er dette de beste skoene jeg noensinne har hatt, de satt bare perfekt på foten og klemte ingen steder. Utover det vet jeg ikke helt hva du kan gjøre, for det var dette som fungerte for meg. Lykke til 1
Grønt blad Skrevet 11. juni 2012 #4 Skrevet 11. juni 2012 Det er ikke uvanlig at man må gå inn sko, også treningssko, og i begynnelsen kan man få gnagsår. Bruk dem mer, så vil de tilpasse seg foten. Det kan være lurt å ikke gå så lange turer i begynnelsen, ev. teipe der du kan få gnagsår/vondt. Er det derimot slik at skoen presser og klemmer tærne inntil hverandre? Da er de nok for små, og jeg kjenner dessverre ikke til måter for å gjøre skoene større. Du kan jo prøve å bytte igjen, men jeg vil tro det ikke går.
Gelica Skrevet 12. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 12. juni 2012 Jeg hadde det samme problemet med mine forrige sko. Jeg hadde store store sår på tær og heler og kunne rett og slett ikke bruke de. Det jeg gjorde var å putte de i en bøtte med vann for så å ta de på meg når de var våte. Brukte en ullsokk en liten stund, gikk litt rundt i de på verandaen hjemme. Etter det er dette de beste skoene jeg noensinne har hatt, de satt bare perfekt på foten og klemte ingen steder. Utover det vet jeg ikke helt hva du kan gjøre, for det var dette som fungerte for meg. Lykke til Virker som du har hatt samme problem som meg her. Dette var et kjempegodt tips som jeg gjerne prøver. Hadde du ullsokk i når skoene var våte? (høres litt ubehagelig ut, men om det fungerer så prøver jeg det) ;-) Eller hadde du de i når de hadde tørket igjen? Takk for tipset :-)
boks Skrevet 12. juni 2012 #6 Skrevet 12. juni 2012 Virker som du har hatt samme problem som meg her. Dette var et kjempegodt tips som jeg gjerne prøver. Hadde du ullsokk i når skoene var våte? (høres litt ubehagelig ut, men om det fungerer så prøver jeg det) ;-) Eller hadde du de i når de hadde tørket igjen? Takk for tipset :-) Brukte ullsokk i mens de var våte. Er ikke kjempebehagelig, men det funket. Bare vær forsiktig så du ikke har de for lenge sånn at de blir for store til deg Masse lykke til, håper det virker like bra på deg som det gjorde for meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå