Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2012 #1 Skrevet 7. juni 2012 Det er enormt mange tråder er inne hvor kvinner er fortvila og klager over mennene sine som ikke hjelper til hjemme. Ikke for å være nedlatende, men som mann har jeg et godt tips til dere. Hvis dere blir sammen med en fyr som ikke bidrar spesielt mye, SÅ ER SJANSEN GANSKE SÅ GOD FOR AT HAN ALDRI VIL GJØRE DET. Jeg har mange kompiser. Mange som er samboere, og flere som har barn. De som bidrar mye hjemme har "alltid" vært sånn. Jeg kunne spådd at de kom til å gjøre mye husarbeid når de var 11 år gamle. Det samme gjelder dem som ikke bidrar. Jeg kjenner toppen 2-3 stykker som faktisk har forandret seg til det bedre når de har fått barn. Ellers fortsetter de i samme tralten som før. Så tipset mitt er. Hvis du blir sammen med en slappulf som elsker skitt, ikke tro dette vil forandre seg når dere får barn. Hvis du kjenner godt etter, og merker at det vil irritere deg, finn en annen mann - og da helst før du ender opp gravid. Med vennlig hilsen Husarbeidelskeren 15
plix Skrevet 7. juni 2012 #2 Skrevet 7. juni 2012 Så oppdra dine sønner og døtre til å bidra i hjemmet fra tidlig alder! Det gjelder ikke bare barna deres, men også evt fremtidige svigerdøtre/sønner:) 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #3 Skrevet 8. juni 2012 Jeg velger aldri en mann som ikke kan stelle sin egen leilighet, det skjer bare ikke. De to langvarige forholdene jeg har hatt har vært med menn hvor jeg kan droppe uanmeldt innom og finne leiligheten hans like fin som når han inviterer meg dit lang tid i forveien. Har ikke blitt skuffet i samboerskapene heller, og han siste har jeg til og med beholdt "for alltid".
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #4 Skrevet 8. juni 2012 Var samboer med en fyr en gang som ikke gjort noe husarbeid. Aldri mer!!! Glad jeg ikke fikk barn med slasken! 1
Gjest lilly Skrevet 8. juni 2012 #5 Skrevet 8. juni 2012 Men han lurte meg! Hver gang jeg kom på besøk så var leiligheten strøken! Trodde jo han var så flittig, han som laget mat og allting.. Men ikke nå lengre.. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #6 Skrevet 8. juni 2012 Men han lurte meg! Hver gang jeg kom på besøk så var leiligheten strøken! Trodde jo han var så flittig, han som laget mat og allting.. Men ikke nå lengre.. Hvordan er han nå da? Lurte han deg eller forandret han seg bare?
Gjest lilly Skrevet 8. juni 2012 #7 Skrevet 8. juni 2012 Hvordan er han nå da? Lurte han deg eller forandret han seg bare? Han er rotekoppemannen min fortsatt. Men jeg er nok ikke sånn fryktelig flink selv heller.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2012 #8 Skrevet 8. juni 2012 Jeg er et eksempel på at det går an og bli bedre etter en får samboer og barn, men så er jeg kvinne da hihi Mannen min er ordensmenneske nr1, så her krangler vi om det skal være gullende reint eller sterilt
Gjest Rita Skrevet 12. juni 2012 #9 Skrevet 12. juni 2012 TS: Dette er faktisk den beste innlegget jeg har lest til nå her på kvinneguiden!!! Synd det måtte en mann til... Greia er at jeg leser mange nyttige og fornuftige innlegg her, men når det kommer til OPPLAGTE ting som du skriver over her, og sutring/klaging på mann med barn fra før, så blir jeg helt matt!! Hvis man blir sammen med en partner som har barn: - som forventer husarbeid, men ikke at man får lov til og blande seg i oppdragelse. Dropp ham, du er bedre tjent med en som inkluderer deg i alt på godt og vondt. Det handler ikke om å ta over mammarollen, men som en voksen omsorgsperson i eget hus, så skal man få ha så godt som likestilt autoritet. Hvis ikke, blir det konflikter på sikt, med både mann og barn. Husarbeid (som kvinner som oftest tar mest av stort sett) flyter jo inn i omsorgsrollen dette også, dette blir myyye mer med barn i hus, så det er umulig at kortene ikke blir blandet. Du skal ikke ta en rolle i familien som au pair! - som faktisk inkluderer deg i alt på godt og vondt, men du sutrer over at stebarna er jevnt over bare til irritasjon. Du valgte selv å bli sammen med en mann med barn fra før, barna har ikke valgt deg. Hvis du vet at du ikke er av den rause typen, blir lett sjalu og ikke er god på å gi ubetinget kjærlighet, så dropp han. Han (og barna) er bedre tjent med at du er ærlig på dette og satser på noen andre uten barn. Om du liker det eller ei, du kommer til "ferdig pakke". Det er mye sutring/klaging på situasjoner man har kunnet forutsi i forkant, og ikke minst, kan gjøre noe med på den eller andre måten. Ta ansvar for din egen hverdag og slutt med ansvarsfraskrivelse på høyt plan. Man kan bli bitter for offerrollen man har, eller drite i det, og gjøre noe med situasjonen! 1
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 12. juni 2012 #10 Skrevet 12. juni 2012 Haha dette er det beste jeg har lest! I love you
MsLeela Skrevet 12. juni 2012 #11 Skrevet 12. juni 2012 Jeg er et eksempel på at det går an og bli bedre etter en får samboer og barn, men så er jeg kvinne da hihi Mannen min er ordensmenneske nr1, så her krangler vi om det skal være gullende reint eller sterilt Å gud, så slitsomt... kvinne selv altså...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå