AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #1 Skrevet 7. juni 2012 Hei, jeg går nå 2 året på vgs. yrkesfag, og skal ta allmenn påbygg siste året. Det ser ut som jeg stryker i 3 fag (gym, norsk skriftlig og norsk muntlig) er det mulig for meg å ta opp disse fagene (eventuelt bare norsk) i ferien slik at jeg kommer inn på skole til neste år?
Gjest WendyClear Skrevet 7. juni 2012 #2 Skrevet 7. juni 2012 Hei, jeg går nå 2 året på vgs. yrkesfag, og skal ta allmenn påbygg siste året. Det ser ut som jeg stryker i 3 fag (gym, norsk skriftlig og norsk muntlig) er det mulig for meg å ta opp disse fagene (eventuelt bare norsk) i ferien slik at jeg kommer inn på skole til neste år? Du må nok desverre vente til en eksamen arrangeres. Men å lese seg opp på fagene i løpet av ferien er jo fult mulig Da kan du ta eksamen før jul.
abcd1234 Skrevet 7. juni 2012 #3 Skrevet 7. juni 2012 Du må nok desverre vente til en eksamen arrangeres. Men å lese seg opp på fagene i løpet av ferien er jo fult mulig Da kan du ta eksamen før jul. Ok, så da er det ikke mulighet for å gå påbygg etter sommeren?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #5 Skrevet 7. juni 2012 Jeg ville ha snakket med skolen, og hørt om det er mulig at du kan få begynne i tredjeklasse dersom du lover å melde deg opp som privatist i norsk til høsten. Jeg har selv kommet inn i andreklasse uten å ha hatt en obligatorisk eksamen fra VG1. Det er forresten bare tredjeklassegym som er et krav, du kan stryke i både første og andreklasse og likevel få studiekompetanse dersom du står i tredjeklasse.
cornflake_girl Skrevet 7. juni 2012 #6 Skrevet 7. juni 2012 Du får ikke tatt fagene i sommer, nei. Men du kan ta privatisteksamen til jul.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå