Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg går nå 2 året på vgs. yrkesfag, og skal ta allmenn påbygg siste året.

Det ser ut som jeg stryker i 3 fag (gym, norsk skriftlig og norsk muntlig) er det mulig for meg å ta opp disse fagene (eventuelt bare norsk) i ferien slik at jeg kommer inn på skole til neste år?

Videoannonse
Annonse
Gjest WendyClear
Skrevet

Hei,

jeg går nå 2 året på vgs. yrkesfag, og skal ta allmenn påbygg siste året.

Det ser ut som jeg stryker i 3 fag (gym, norsk skriftlig og norsk muntlig) er det mulig for meg å ta opp disse fagene (eventuelt bare norsk) i ferien slik at jeg kommer inn på skole til neste år?

Du må nok desverre vente til en eksamen arrangeres. Men å lese seg opp på fagene i løpet av ferien er jo fult mulig :) Da kan du ta eksamen før jul.

Skrevet

Du må nok desverre vente til en eksamen arrangeres. Men å lese seg opp på fagene i løpet av ferien er jo fult mulig :) Da kan du ta eksamen før jul.

Ok, så da er det ikke mulighet for å gå påbygg etter sommeren?

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Nei, du må gå andreklasse om igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha snakket med skolen, og hørt om det er mulig at du kan få begynne i tredjeklasse dersom du lover å melde deg opp som privatist i norsk til høsten. Jeg har selv kommet inn i andreklasse uten å ha hatt en obligatorisk eksamen fra VG1.

Det er forresten bare tredjeklassegym som er et krav, du kan stryke i både første og andreklasse og likevel få studiekompetanse dersom du står i tredjeklasse.

Skrevet

Du får ikke tatt fagene i sommer, nei. Men du kan ta privatisteksamen til jul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...