Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Trenger noen synspunkter på denne situasjonen:

Hver uke kjører jeg sammen med et par andre til en fritidsaktivitet (vi kjører ganske langt, nesten en time). Fordi bilen min ikke virker for tiden, blir det at de to andre bytter på å kjøre (det er også de som kjører mest langveisfra og plukker opp meg på veien). Det var forøvrig de andre som foreslo at jeg kunne kjøre med dem til å begynne med.

For en stund siden spurte jeg hvor mye jeg skyldte dem i bensinpenger, men dette bare "tøvet" de bort, hvis dere skjønner... "Bensinpenger?? Neeida, nei, deeet... Det går nok bra det:-)". Så jeg spurte ikke noe mer om det. Ettersom de andre er en del eldre enn meg tenkte jeg kanskje de ikke ville ta i mot penger fra meg. Men nå har samkjøringen fortsatt i flere uker, og jeg begynner å føle på at jeg burde yte noe!

Hva blir riktig av meg å gjøre i denne situasjonen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare gi de en 200lapp ell 500lapp alt ettersom og vil de fortsatt ikke ha den så er det jo dems problem =)

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Du trenger ikke nødvendigvis betale, men kanskje gjøre en gjenntjeneste. kanskje invitere på middag en dag eller noe (ved mindre du bor hjemme da, det hadde blitt rart), eller hvis fritidsaktiveten er en form for trening kan du jo kjøpe inn noen bananer og tre sjokomelker?

Skrevet

Gavekort eller en god flaske vin er også stas

AnonymBruker
Skrevet

Ettersom de allikevel kjører veien er jo ikke du noen ekstra utgift for dem. Kanskje derfor de ikke ber om betalt av deg.

Men det er nå koselig å få noe allikevel! Middag eller ei flaske vin er jo superkoselig. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...