Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2004 #1 Skrevet 4. februar 2004 Noen tanker om hvor lenge man bør vente fra man går ut av et forhold til man kan gå inn i et annet? Bør man bruke tid for seg selv på å bli ferdig med den man har vært sammen med? Bli kjent med seg selv igjen? Hvis man får følelser for en annen nokså raskt, er det da betenkeligheter med å sette dem ut i livet når man nettopp er ferdig med/holder på med å gå ut av et gammelt forhold?
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2004 #2 Skrevet 4. februar 2004 Man skrur da ikke på en knapp for å riste av seg følelsene?? Mange flytter ut på søndag og har ny sambo på mandag. Må være noe galt... Tar tid å bearbeide sine følelser, sorg. Man må ta seg tid til å kjenn på følelsene sine.
Gjest Vega Skrevet 5. februar 2004 #3 Skrevet 5. februar 2004 Jeg ble sammen med samboer ett og et halvt år etter bruddet med min eks. Vi var sammen i ni år. Om jeg hadde møtt samboer året før, rett etter bruddet, så er det vanskelig å svare på om jeg hadde gått rett inn i forhold med han - men sannsynligvis ja...følelsene mellom oss var veldig intense fra første stund - men jeg hadde drøyd med å flytte sammen, pga min sønn. Tror ikke det er noe fasitsvar, men jeg er glad jeg fikk de atten månedene alene. Selv om det var jeg som gjorde det slutt, og prosessen startet før bruddet.
Xora Skrevet 5. februar 2004 #4 Skrevet 5. februar 2004 Bør man vente ja... godt spørsmål Er selv midt i et brudd og flytter fra min samboer nå om 11 dager. Vi var enige om bruddet - men samtidig litt trist - selvfølgelig. Det er nå snart 4 uker siden vi ble enige om å bryte. På fredag fikk jeg bekreftelsen på mine mistanker (har hatt dem lenge) om at han har truffet ei ny - og de har hatt kontakt i flere mnd. Som venner. Så før jeg rekker å flytte ut så svinser han altså videre. Forholdet er jo over, men er alikevel litt rart at han ikke kunne vente til jeg hadde flyttet ut. Men jeg kan jo ikke kreve det heller. Ønsker han alt godt jeg, og bare håper vi kan klare å ende dette som "venner". Hadde en tøff helg hvor jeg fikk tappet meg for alle følelser, ba han like gjerne bli hos henne istedenfor å komme hjem i helgen. Så pakket jeg... Vi var vel egentlig ferdige med hverandre og forholdet vårt for et halvt år siden uansett. Men mange rare tanker som dukker opp.. Jeg har ikke noe jeg skulle ha sagt, ikke mitt på det rene jeg heller... Forelskelse og kjærlighet er ikke tidsbundet, så da kan man vel ikke si noe om hvor lang tid det bør gå etter endt forhold, før man går inn i et nytt. Det er noe hver enkelt må finne ut av selv.... tror jeg... :oops:
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2004 #5 Skrevet 5. februar 2004 Tror det varierer fra person til person. Flyttet fra min samboer gjennom 18 år i vår. Like etter møtte jeg han som nå er min kjæreste. Har tenkt litt på dette om at man bør vente før man finner noen nye, og om dette ble for tidlig. Men i mitt tilfelle kan jeg ikke se at noe hadde vært annerledes om vi ikke hadde innledet et forhold da, men ventet. Tror det kommer alt ann på. For mitt vedkommende var dette en prosess som hadde startet flere år før jeg flyttet. Vi hadde snakket mye om det lenge, og prøvd å få det til å fungere, uten at det hjalp noe særlig. I mitt tilfelle var det mine følelser for ham som ikke lenger var der. Tror nok det gjorde sitt til at samtidig som det selvfølgelig var vemodig at forholdet gikk i dass, så var jeg så følelsesmessig ferdig med ham at jeg hadde ikke så mye å bearbeide. Tror derfor dette individuelt. Noen trenger ikke så lang tid, noen trenger litt tid, mens andre igjen trenger laang tid... Lykke til med fremtiden uansett hva som skjer fremover.
~Moon~ Skrevet 5. februar 2004 #6 Skrevet 5. februar 2004 Noen tanker om hvor lenge man bør vente fra man går ut av et forhold til man kan gå inn i et annet? Bør man bruke tid for seg selv på å bli ferdig med den man har vært sammen med? Bli kjent med seg selv igjen? Hvis man får følelser for en annen nokså raskt, er det da betenkeligheter med å sette dem ut i livet når man nettopp er ferdig med/holder på med å gå ut av et gammelt forhold? Finnes nok ingen fasitsvar på hvor lenge man bør vente. Men å hoppe inn i noe nytt når man ikke er helt ferdig med eksen er ikke så smart. Klart det ikke er så enkelt om man står midt oppe i et brudd og i tillegg har truffet en man er fryktelig nysgjerrig på. Men man trenger tid til å komme over èn, før man innleder et nytt forhold. Det er hvertfall min erfaring, og om man går inn i et nytt forhold er det særdeles vanskelig å klare å konsentere seg 100 % over det, når man fortsatt har følelser for eksen. Følelser er som kjent ikke bare å skru av slik det måtte passe best.
Fakse Skrevet 5. februar 2004 #7 Skrevet 5. februar 2004 Jeg tror at man for sin egen del gjør lurt i å ta en pause, rett og slett få litt tid for seg selv til å være bare seg selv, være alene, få ro til å tenke. En har ofte mange tanker selv om begge var enige i at forholdet skulle ta slutt, og om en har vært i et langvarig forhold er det ofte greit å lære å være bare en igjen før en går inn i en ny tosomhet. Men enkelt er det ikke dersom man er nyforelska
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2004 #8 Skrevet 5. februar 2004 Vær i allefall ops på såkalte "overgangs-kjærester". Jeg har vært et mellomstopp og det er ikke noe særlig..........
Ulrikke Skrevet 5. februar 2004 #9 Skrevet 5. februar 2004 Det kommer vel litt an å bruddet, hvor sterke følelser man har osv... Jeg møtte min samboer 3 mnd etter bruddet med min eks-samboer (et 4 år langt forhold). Jeg tenkte overhodet ikke på et nytt forhold da - men det sa bare "pang"... Fornuften min sa: "dette kan umulig holde", men det har det gjort... I over to år nå... Og forholdet vårt blir bare bedre og bedre. Så jeg mener helt og holdent at ting skjer når man minst forventer det! Men min eks-sambo og jeg hadde et forholdsvis rolig brudd også, da... Følelser som dalte og kjølnet, selvom vi var glad i hverandre. Jeg følte innimellom at en del manglet, men lot det liksom bare "hangle og gå". Til slutt tok han initiativ til brudd, han følte det på akkurat samme måte. Det var trist, men helt rolig - og vi var enige, når han først fikk mot nok til å ta det opp. Det er nok enklere å komme over et brudd, og være klar for nye ting når man er enige, enn hvis det er mye dramatikk og følelser rundt et brudd. Jeg var ikke klar over at jeg var klar for et nytt forhold da jeg møtte sambo, men det var jeg tydeligvis
Suzy Skrevet 5. februar 2004 #10 Skrevet 5. februar 2004 Det eneste svaret her må jo være at det er viktig å vente til man er ferdig med forholdet som var før man starter noe nytt... og erfaringsmessig så krever det litt tid, rom og luft ja.. Jeg ville og har ventet
Gjest 3llie Skrevet 5. februar 2004 #11 Skrevet 5. februar 2004 Forholdet mellom meg og min ex hadde så og si tatt slutt lenge før jeg tok mot til meg og sa at dette vil jeg ikke lenger. Vi levde sammen som kranglete venner. Hadde det ikke vært for at vi hadde fått et barn sammen så hadde vi nok gjordt det slutt mye tidligere! Slik ting var så jeg ikke noe problem med å innlede et forhold til han jeg hadde vært forelsket i lenge (mens min ex og jeg var sammen) etter kort tid. Det ble slutt i april og jeg ble sammen med min kjære i slutten av mai. Så jeg vil nå si at det kommer ann på person, situasjon osv.
jente|20 Skrevet 6. februar 2004 #12 Skrevet 6. februar 2004 om man har blitt dumpa tror det er best å ta en pause jeg.. jeg blei dumpa pga at han holdt på med ei.. man sitter jo der og føler seg passe dust.. selv om forholdet ikke var så himla bra, så føltes det jo sånn.. det ble et turbulent år.. masse følelser, mye roting, mange nesten-kjærester, og mange såra folk.. tok vel en stund å komme seg over skuffelsen av å bli dumpa.. fikk meg en knekk og ble ganske deppa og tenkte over hva jeg dreiv med.. men så, i underkant av et år så ble det årnings i hodet og jeg ble klar for noe nytt stemmer i med de andre som sier at slike ting varierer for person til person..
~BATgirl~ Skrevet 7. februar 2004 #13 Skrevet 7. februar 2004 Vet hva JEG ville gjort, men tror nok det varierer fra person til person ja. Gjør det som føles riktig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå