Lillebi Skrevet 4. februar 2004 #1 Skrevet 4. februar 2004 Jeg har vært på et intervju før søknadsfristen gikk ut. 2. gangsintervjuene ville han ta etter at fristen var gått ut. Hvor langt forvarsel kan man regne med? Jeg har jo en annen jobb, og det er ikke så greit for meg å bare "stikke av" samme dagen eller dagen etter... (Vil helst ikke si noe til min nåværende arbeidsgiver at jeg er på jobbintervju da dette kan svekke min sjanse videre hvis jeg "velger" å bli der jeg er nå..) Bør man maile/ringe mellom 1. og 2. intervju for å minne dem på at jeg fortsatt er interessert i stillingen, evt at det hadde vært greit for meg å avtale tidspunkt i "god" tid i forveien...? Eller bør man bare holde kjeft og satse på at personen har fått et inntrykk av meg som sitter bra nok. Det første intervjuet var mest informasjon om stillingen og gjennomgang av CV, fikk ikke "reklamert" for meg... Det er ikke så lett å være født med liten tålmodighet i slike situasjoner når man har drømmejobben i sikte...
Annevenn Skrevet 4. februar 2004 #2 Skrevet 4. februar 2004 Hvis det er gått ei lita uke ville jeg ringt, og spurt litt om hvor langt de var kommet i prosessen, og hvordan de så for seg den videre prosessen. Det er helt legitimt å si fra at "Hvis jeg skulle komme i betraktning for 2. gangs intervju vil jeg gjerne ha beskjed så tidlig som mulig, av hensyn til min nåværende arbeidsgiver". Dette viser at du er ansvarsfull i jobben du har, og at du ikke bare velger å stikke derfra i forbindelse med intervju, selv om du kikker etter ny jobb. Slikt blir sett på som en positiv ting! Mange er redd for å "mase" etter å ha vært på intervju, men det er litt feil. Det er stort sett positivt å vise interesse etter intervjuet, du viser at du også følger opp. Så hvis du er veldig spent, synes jeg du skal ringe i morgen og prat med dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå