Gå til innhold

Hva er det med SÅNNE utenlandske menn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tidligere i kveld kom jeg gående ut av busstasjonen på Oslo s, og var på vei til t-banen. Jeg går forbi et kjærestepar som sitter og holder rundt hverandre, og like bortenfor står tre utenlandske voksne menn og prater. Jeg går forbi de uten å se på de, for jeg er opptatt av å se på klokka og skal forte meg.

Plutselig ser alle på meg og begynner å prate til meg. Jeg har musikk i ørene, og later som om jeg ikke hører de. De fortsetter å rope og prate til meg mens jeg går mot t-banen, men jeg fortsetter å late som om jeg ikke hører dem.

Hva de roper og skriker sånn for, vet jeg ikke, men det var vel ikke noe hyggelig ...

Hadde det vært noe viktig de ville si meg hadde de vel stoppet meg, for jeg gikk rolig...

Hva jeg gikk kledd i? :filer:

Jeg hadde på meg treningsbukse, joggesko og en hettegenser. Bar på en liten bag på den ene skuldra.

Håret hang løst fra midtskillet mitt, og jeg var sminkeløs.

Oppførselen min? :filer:

Jeg er en rolig og avslappet person, men er litt sjenert i forhold til fremmede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kanskje de trengte hjelp til noe? Tenker du at de skulle skjelle deg ut eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje de trengte hjelp til noe? Tenker du at de skulle skjelle deg ut eller noe?

Ja, det virket som om de skulle skjelle meg ut for noe, så derfor lot jeg som om jeg ikke enset dem eller hørte dem, jeg hadde jo musikk i ørene. Jeg måtte uansett forte meg til t-banen, så om de trengte hjelp med noe satt det jo et kjærestepar rett ved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Kanskje de prøvde å spørre om noe, opplevde deg som frekk, og derfor kom med noen utrop!? Kanskje de var kvinnehatende mannsdjåvinister. Eller kanskje de drev med noe helt annet.

Det er uansett helt umulig for oss å gjette på, spesielt ikke siden du ikke vet hva de sa en gang.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antakeligvis har ikke denne episoden så veldig mye med det faktum at de er utenlanske å gjøre. Vedder på at du gik forbi forholdsvis mange utenlandske menn som ikke gjorde noe spesielt også.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kanskje de prøvde å spørre om noe, opplevde deg som frekk, og derfor kom med noen utrop!? Kanskje de var kvinnehatende mannsdjåvinister. Eller kanskje de drev med noe helt annet.

Det er uansett helt umulig for oss å gjette på, spesielt ikke siden du ikke vet hva de sa en gang.

Om de så trengte hjelp, hvorfor skulle de spørre meg? Kunne de ikke spørre paret som satt rett ved?

Nei, de var ikke noe hyggelige, det var derfor jeg ikke turte å se på de, og overså de for å beskytte meg selv.

Det siste jeg orket da var at de skulle få øyekontakt med meg og være slemme...

Dessuten tar aldri utenlandske menn i 40-50 åra kontakt med yngre damer, så derfor reagerte jeg at de absolutt ville prate med meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Antakeligvis har ikke denne episoden så veldig mye med det faktum at de er utenlanske å gjøre. Vedder på at du gik forbi forholdsvis mange utenlandske menn som ikke gjorde noe spesielt også.

Men jeg skjønner ikke hvorfor de måtte rope sånn til meg? Jeg turte ikke skru av musikken, fordi jeg ikke ville høre hva de sa til meg.

Syns det er rart at disse mennene, som var i 40-50 åra, absolutt skulle prate med meg som er 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skjønner ikke hvorfor de måtte rope sånn til meg? Jeg turte ikke skru av musikken, fordi jeg ikke ville høre hva de sa til meg.

Syns det er rart at disse mennene, som var i 40-50 åra, absolutt skulle prate med meg som er 20.

Ja, det var litt rart, og du gjorde ikke noe galt som bare gikk, men så lenge du ikke hørte hva du sa vil du aldri finne ut hva de ville oppnå uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det blir litt dumt å gå utifra at det var negativt, når du ikke aner hva de sa engang.

Livet går videre.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finurlig

For alt vi vet skulle de advare deg mot å gå på en stolpe eller falle nedi kloakken, vi var jo ikke der..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det samme skjer med meg og. Noen ganger blir jeg beglodd som om de aldri har sett et menneske før, også plystrer de. Synes det er utrolig ubehagelig, og det er bare med utlendinger jeg har opplevd det der med.

En gang var det en utlending som tok to fingrer opp mot munnen, og slikka mellom fingrene, som om han slikka fitte. Så plystra han! Fyfaen, er det mulig... :overrasket::roll:

Men når sier jeg ikke at jeg missliker alle utlendinger, for det gjør jeg ikke.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det var litt rart, og du gjorde ikke noe galt som bare gikk, men så lenge du ikke hørte hva du sa vil du aldri finne ut hva de ville oppnå uansett.

Jeg er glad jeg ikke hørte hva de sa, om de sa noe ekkelt. Jeg blir så lett såret, derfor er det lettest for meg å gå med musikk i ørene så jeg slipper å høre. Følte jeg fikk overtaket ved å late som om de ikke ekstisterte, fordi jeg ikke lot de får slipper inn på mine grenser...

Jeg ser jo an personer. Om de virkelig trengte hjelp, ville de oppført seg på en annen måte. Kanskje smilt og vinket til meg, eller noe.

Det gjorde ihvertfall ikke disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det samme skjer med meg og. Noen ganger blir jeg beglodd som om de aldri har sett et menneske før, også plystrer de. Synes det er utrolig ubehagelig, og det er bare med utlendinger jeg har opplevd det der med.

En gang var det en utlending som tok to fingrer opp mot munnen, og slikka mellom fingrene, som om han slikka fitte. Så plystra han! Fyfaen, er det mulig... :overrasket::roll:

Men når sier jeg ikke at jeg missliker alle utlendinger, for det gjør jeg ikke.

Det er bare de fra midtøsten som holder på sånn.

Man ser aldri de fra afrika, asia og scandinavia holde på sånn - da må de være drita isåfall!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat at det er "utlendinger" er vel litt uniformt. Det kan skje med alle om/til alle.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Akkurat at det er "utlendinger" er vel litt uniformt. Det kan skje med alle om/til alle.

Norske gutter står ikke å roper etter norske jenter, med mindre de er drita :gjeiper:

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Har bodd i Oslo og blitt ropet og snakket til selv av fremmede innvandrere, har jeg gitt de øyekontakt så har de blitt verre, foretrekker "sjenerte" menn som ikke roper etter damer. Det er IKKE tiltrekkende å bli ropt etter! Og er enig i at det er arabiske menn fordi de har sett arabiske ut alle sammen (men kan jo ta feil), og vil tilføye at jeg kjenner noen arabere som ikke er sånn, blant annet en god kompis fra Irak. Har vært i Egypt og der var de og sånn, der brydde de seg ikke om at jeg gikk hånd i hånd med kjæresten min, ropte gjorde de uansett :eeeh:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske gutter står ikke å roper etter norske jenter, med mindre de er drita :gjeiper:

Men er det en unnskyldning? Så lenge man er rus-påvirket så er det ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men er det en unnskyldning? Så lenge man er rus-påvirket så er det ok?

Selvfølgelig ikke,

men når jeg på en vanlig dag/kveld går i sentrum på shopping, eller er på vei hjem, så syns jeg ikke noe om denne ropingen. De oppfører seg dumt.

Oppsøker jeg fest, så må jeg tåle fulle folk, men når jeg gikk fra bussen og til t-banene, så forventer jeg ikke å oppleve sånt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg opplevde det der, med musikk i ørene, hadde jeg mistet noe på bakken.

Å bare anta at det var noe negativt når du ikke har den fjerneste anelse hva det gjaldt, blir for dumt. Om de nå skulle spørre om noe, kanskje de allerede hadde spurt kjæresteparet, og de ikke visste? Kanskje de ropte ufinheter, ja. Kanskje de prøvde å gjøre deg oppmerksom på noe? Kan ha vært hva som helst, men du går ut ifra at det var noe negativt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...