Gå til innhold

Klesvaskmystikk

Anbefalte innlegg

Gjest Violetta
Skrevet

Hvordan i alle dager har det seg at når jeg vasker to dynetrekk, to putetrekk og et laken, så havner alt inni det ene dynetrekk?? Det har skjedd flere ganger.

Jeg bare lurer jeg...

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det forundrer meg og hver gang. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Sånn skjer her også, hver eneste gang!

Først i vaskemaskinen, så tar jeg det ut og putter hver enkelt del i tørketrommelen. Også ligger alt i ett sengetøy når tørketrommelen er ferdig, ikke tørt...

Gjest Armule
Skrevet

Fordi du ikke lukker igjen dynetrekkene..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hehe ja si det.

Men jeg lurer på et annet mysterium:

Er det noen som har opplevd å få noe som ligner på blå penneflekker på klærne etter vask? Jeg vet at om det blir liggende lenge så kan det komme svarte muggflekker (også kalt krutt), men det er ikke det jeg tenker på. Både jeg og en venninne har opplevd å få noen blå "penneflekker". Og dette er på klær som ikke har ligget lenge.

AnonymBruker
Skrevet

Vitenskapelige studier har konkludert med at sokker blir slynget inn i et parallellt univers på grunn av sentrifugalkraften. Det vil si at det parallelle deg til stadighet oppdager at ekstra sokker på mystisk vis dukker opp etter vask.

Sentrifugalkraften er dog ikke sterk nok til å forflytte sengetøy fra univers til univers, så sengetøyet ender opp med å bli komprimert i en ball. Det er de samme kreftene som gjør seg gjeldende når et sort hull dannes, bare i mye mindre skala.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fordi du ikke lukker igjen dynetrekkene..

Ikke alle dynetrekk som har lukking..

• Liker 1
Skrevet

Vitenskapelige studier har konkludert med at sokker blir slynget inn i et parallellt univers på grunn av sentrifugalkraften. Det vil si at det parallelle deg til stadighet oppdager at ekstra sokker på mystisk vis dukker opp etter vask.

Sentrifugalkraften er dog ikke sterk nok til å forflytte sengetøy fra univers til univers, så sengetøyet ender opp med å bli komprimert i en ball. Det er de samme kreftene som gjør seg gjeldende når et sort hull dannes, bare i mye mindre skala.

Og siden det gjerne må være balanse mellom de forskjellige paralelle universene, får vi det som kalles lo i btte for sokkene våre.

Loen er kanskje en parallell versjon av sokken?

Vasker du først og slenger i tørketrommelen etterpå, hvis du har en stor trommel da, så opphever de to lovene hverandre og alt sengetøyet er frittstående igjen.

Forøvrig hadde jeg aldri dynetrekk-problemet før jeg flyttet sammen med mannen og endte opp med en vanlig husvaskemaskin, istedet for de svære industrielle vi hadde i vaskekjelleren i Oslo. Derimot havnet alt inni lakenet. oO

• Liker 1
Gjest Violetta
Skrevet

Bra jeg ikke er alene om dette enorme problemet.

AnonymBruker
Skrevet

Du vasker for lite, derfor skjer dette. :fnise:

Du må trå til skikkelig! 2 dynetrekk, 2 laken, samt 2 putetrekk, da er det så stappfullt at det er umulig for putetrekka å snike seg inn i dynetrekket :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og siden det gjerne må være balanse mellom de forskjellige paralelle universene, får vi det som kalles lo i btte for sokkene våre.

Loen er kanskje en parallell versjon av sokken?

det parallelle universet har liketer med vårt univers, de følger de samme lovene mht fysikk men ettersom deres univers er bygd opp av antimaterie i stedet for materie vil resultatet av de fysiske lovene bli stikk motsatt, dette forklarer hvorfor de mottar sokker mens vi mister dem, og deres sengetøy ekspanderer i vask mens vårt komprimeres.

Du er inne på noe interessant hva lo angår, dette er faktisk rester etter det parallelle deg sitt sengetøy. :)

Ditt sengetøy vil komprimeres som en miniversjon av et sort hull når du putter det i vaskemaskinen, men i vårt parallelle univers vil det i stedet ekspandere.

Når sengetøyet ekspanderer vil det bli lettere for sentrifugalkraften å overføre til deres parallelle univers, som altså vil si oss.

Skrevet

Det skjer aldri her :klo:

Gjest tommeltott
Skrevet

Hehe ja si det.

Men jeg lurer på et annet mysterium:

Er det noen som har opplevd å få noe som ligner på blå penneflekker på klærne etter vask? Jeg vet at om det blir liggende lenge så kan det komme svarte muggflekker (også kalt krutt), men det er ikke det jeg tenker på. Både jeg og en venninne har opplevd å få noen blå "penneflekker". Og dette er på klær som ikke har ligget lenge.

Jeg har fått pennestreker på buksa mi en gang! Så ut som jeg hadde laga streker på buksa mi :sjokkert:

Hadde brukt den en gang, vaska den dagen etter, så var der plutselig pennestreker på låret! :ninja:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...