Gå til innhold

Lære tysk på språkskole

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Noen som har vært i Tyskland eller Østerrike og lært tysk på språkskole? Eller noen som vet om noe å anbefale?

Har lyst til å lære meg tysk ved å bo i en tysktalende by og gå på språkskole i 4-5 mnd :-) men har lyst til å komme et sted der det kanskje finnes andre skandinavere, eller andre i samme situasjon som meg.

Har noen en spesiel skole eller by å anbefale kanskje?

Tusen takk for hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på nøyaktig det samme. Jeg kunne også tenkt meg å reise til Tyskland i noen måneder for å lære tysk. Jeg har prøvd å søke litt rundt på nettet, men det eneste jeg fant var denne siden: Tyskkurs. Kanskje verdt å sjekke ut? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo utrolig mange språkskoler i Tyskland, det er bare å velge en by du har lyst til å dra til og google, det. Det kommer alltid til å være andre der i samme situasjon, selv om det selvsagt er flere i storbyene. Men for å være ærlig: Vil du ha maksimalt utbytte av kurset og oppholdet skal du holde deg langt unna skandinaver, det er døden for språkinnlæring å holde seg med folk fra eget språkområde.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Anbefaler også Goethe-Institut, men tror du vil lære mye også på kurs som diverse universitet tilbyr eller på f.eks IIK Düsseldorf.

http://deutschkurse.de/Sommerkurse/

http://www.iik-duesseldorf.de/

IKKE vær sammen med skandinaviere. Snakk heller tysk med arabere, kinesere og japanere. Det viktigste er at du får snakket mye tysk, ikke at de andre snakker perfekt. Jeg brukte den metoden, og nå snakker jeg flytende tysk. :nigo: Lykke til!

Anonym poster: 6d197706560b7362c070bf5a2e15d9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...