Gjest Frueliten Skrevet 7. juni 2012 #1 Skrevet 7. juni 2012 (endret) Har spist en porsjon med spagetti og saus med kjøttdeig, oliven og squash. Jeg holder på å slanke meg, men siden det var et besøk tenkte jeg at jeg bare fikk spise litt spagetti, selvom det er "nei-mat" når man slanker seg. Det jeg lurer på er hvor mye kcal det ca. blir i en vanlig porsjon som inneholder det jeg nevnte ovenfor? Er jo selvfølgelig vanskelig med tanke på at dere ikke vet eksakt hvor mye jeg spiste men noen som vet sånn ca? Eller som vet hvor mye kcal det er i spagetti per 100 g feks. ? Endret 7. juni 2012 av Frueliten
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #2 Skrevet 7. juni 2012 Nei, det er ingen som har noen som helst peiling på hvor mange kcal det finnes i den porsjonen du spiste. Herregud, ta deg en ekstra joggetur på 60 min. så slipper du å tenke på kcal.
Gjest Frueliten Skrevet 7. juni 2012 #3 Skrevet 7. juni 2012 Nei, det er ingen som har noen som helst peiling på hvor mange kcal det finnes i den porsjonen du spiste. Herregud, ta deg en ekstra joggetur på 60 min. så slipper du å tenke på kcal. Hvorfor "herregud?" er det ikke lov å spørre? Kan ikke jogge siden jeg er ekstremt syk. Men greit takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #5 Skrevet 7. juni 2012 En vanlig porsjon varierer ekstremt etter øyet som ser. Personlig pleier jeg bare å tenke eeeh 500-600 ish når jeg spiser mat jeg ikke vet hvor mye er, jeg spiser fra frokosttallerken så porsjonene mine klarer ikke å bli spesielt store før det ligger på bakken.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #6 Skrevet 7. juni 2012 Hvorfor "herregud?" er det ikke lov å spørre? Kan ikke jogge siden jeg er ekstremt syk. Men greit takk for svar! Vel, jo, det er lov å spørre dersom du hadde hatt eksakt gram på det du spiste, men en porsjon kan være så mangt. Det er derfor jeg reagerer, det er ikke nødvendigvis det du stapper i munnen det du blir så feit av. Dersom du trener mye, kan du faktisk spise det du vil uten å tenke på kalorier. Fanatisme.
Gjest Frueliten Skrevet 7. juni 2012 #7 Skrevet 7. juni 2012 En vanlig porsjon varierer ekstremt etter øyet som ser. Personlig pleier jeg bare å tenke eeeh 500-600 ish når jeg spiser mat jeg ikke vet hvor mye er, jeg spiser fra frokosttallerken så porsjonene mine klarer ikke å bli spesielt store før det ligger på bakken. Takk for svar Det er sant. Fant ut ved den linken du over la til at det er 150 kcal per 100 g spagetti. Det er jo ikke så ille? Trodde det var mye mer ille, jeg...
Gjest Frueliten Skrevet 7. juni 2012 #9 Skrevet 7. juni 2012 (endret) spise*host* forstyrret *hark* Fordi jeg spør om hvor mye kcal det er i spagetti? Hmm.. Endret 7. juni 2012 av Frueliten
Eske Skrevet 7. juni 2012 #10 Skrevet 7. juni 2012 Fant ut ved den linken du over la til at det er 150 kcal per 100 g spagetti. Det er jo ikke så ille? Trodde det var mye mer ille, jeg... I kokt spaghetti, ja, i tørr spaghetti er det rundt 340 kcal per 100 gram avhengig av type. Det er altså meget mulig at du, alt etter porsjonsstørrelsen, har inntatt en del kalorier, men slapp helt av og ikke bekymre deg. Spaghetti og kjøttdeig er da helt vanlig mat som en må kunne unne seg av og til, pust ut og bli heller mer bevisst videre om det virkelig plager deg
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #11 Skrevet 7. juni 2012 Fordi jeg spør om hvor mye kcal det er i spagetti? Hmm.. The nile is not just a river in Egypt.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #12 Skrevet 7. juni 2012 Du gjorde riktig i å spise mindre spaghetti. Man skal ikke være livredd for karbohydrater, og man kan fint spise kjøttdeig og spaghetti så lenge man bruker karbonadedeig og har lite spaghetti til. Passer ikke helt meg som elsker spaghetti da, men må man så må man
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå