Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, jeg blir sjalu på pene jenter.. Noen er jo vakre, men ikke så vakre at jeg blir sjalu. Her om dagen så jeg en jente som seriøst er den peneste jeg har sett, og da kjente jeg et lite stikk på hjertet.. :filer::sjenert:

Blir også døds irritert når det begynner pene jenter på jobb ( jobber i et stort firma, med mange forskjellige folk) Kan bare ikke tåle at andre er penere enn meg... Er ikke slik at jeg blir sur eller oppfører meg dårlig mot dem, tvert imot, jeg er kjempe hyggelig og baksnakker ikke de engang for å føle meg bedre, men det bare sitter i hjertet mitt og plager meg :sjenert:

Flere som føler det samme?

Er lov å svare anonymt ;)

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Haha, jeg også, og jeg er gutt.

Skrevet

Du er ikke alene.. :sjenert:

• Liker 5
Skrevet

Er lov å svare anonymt ;)

Jøss, får vi lov til det altså?

• Liker 7
Skrevet

Føler det sånn altfor ofte.

• Liker 3
Gjest Peaches
Skrevet

nei jeg blir ikke sjalu. jeg liker fine mennesker. både jenter og gutter:)

• Liker 1
Skrevet

"speil, speil på veggen der, hvem er vakrest i landet her?"

• Liker 1
Gjest birgit
Skrevet

Det er ikke rart at flere føler det sånn, når vi blir lært fra vi er små at vår verdi ligger i hvor pene vi er. Samtidig som vi blir lært hver eneste dag igjennom reklame, film, etc etc, at vår verdi ligger i hvor pene vi er. Også er også rammene for hva som er pent og ikke ekstremt snevre. Menn blir jo lært fra de er små hva som er "pent" og ikke, og mange menn har jo også dette statusgreiene i forhold til kvinner, at det er prestisje å vinne, eller ha seg meg kvinner som anses for å være pene. (innenfor de trange rammene). Så som kvinne lærer man fra alle hold at man må sammenligne seg med andre kvinner til enhver tid, og arbeide så hardt som mulig for å komme så nære dette idealet som man kan. Vel vitende om at det alikevel ikke er "godt nok", for de fleste av dem.

• Liker 14
Gjest Anna.S
Skrevet

Jeg hadde det sånn veldig lenge. Spesiellt når jeg var i ett forhold som gjorde meg usikker på meg selv og jeg hele tiden konkurrerte med andre jenter om hans oppmerksomhet.

Men nå synes jeg bare flotte og pene jenter er flotte og pene. Jeg ser verdien i meg selv og ser ikke på dem som noen konkurranse :)

Vet hvordan dere har det men jobb med dere selv finner dere ut at disse pene jentene kanskje er sjalu på dere for deres utseende eller andre kvaliteter dere har som de ønsker seg :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det kommer av at jeg er for opptatt av utseende.. :sjenert: Mine veninner som ikke er så opptatt av utseende, de blir ikke sjalu når de treffer pene jenter. Bare meg :( Synes det er litt slitsomt egentlig. Jeg gjør alt jeg kan for å alltid være "den peneste" , men det er ikke alltid det funker gitt.. hehe:P

Gjest virveldyr
Skrevet

Det hjelper veldig å omgås folk som ikke er så utseendefokuserte. Merker at jeg blir mye mer usikker på meg selv når de rundt meg bare snakker om hvem som er pene og stygge :)

• Liker 4
Gjest Cosette
Skrevet

Du må løsrive selvfølelsen din fra utseendet. Det er den eneste måten.

Du er mer enn hvordan du ser ut. Du defineres ikke som menneske etter hvor pen du er, og du må slutte å definere seg selv etter det. Om du våkner opp i morgen og oppdager at du har vært i en ulykke som har ødelagt utseendet ditt for alltid, har du fremdeles en masse å vise frem, du har plenty av kvaliteter som ikke har noe som helst med hvordan du ser ut å gjøre. Hvem som helst kan komme inn i rommet, du har fremdeles alt dette å tilby. Når du er nitti år og skuer tilbake på livet kommer du ikke til å tenke "i det minste var jeg den peneste!", du kommer (forhåpentligvis) til å tenke på hvordan du hadde det inni deg og hvem du utviklet deg til å bli som menneske. :)

• Liker 7
Skrevet

Jeg vet ikke om sjalu er det rette ordet, men jeg føler meg nok litt liten ja når jeg ser vakre jenter eller er i en situasjon hvor jeg føler meg som den stygge andungen. Not that cool. Men håper jeg vil "vokse" det av meg.

Gjest snoopy_93
Skrevet

Ja, av og til. Kjenner jeg er som hufsa i forhold til de.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg vet ikke om sjalu er det rette ordet, men jeg føler meg nok litt liten ja når jeg ser vakre jenter eller er i en situasjon hvor jeg føler meg som den stygge andungen. Not that cool. Men håper jeg vil "vokse" det av meg.

Hvis bildet i avataren din er av deg, har du ikke noe særlig å føle deg liten for.

Gjest .-L-.
Skrevet

Tenker egentlig ikke over dette med utseende. Vet jo at de pene gutta har lettere for å få kontakt på byn, men jeg klarer no det uansett så da gjør det ingenting :fnise: Ser jo pene menn faile like mye som "normale" menn.

AnonymBruker
Skrevet

Tenker egentlig ikke over dette med utseende. Vet jo at de pene gutta har lettere for å få kontakt på byn, men jeg klarer no det uansett så da gjør det ingenting :fnise: Ser jo pene menn faile like mye som "normale" menn.

Jo, men det er forskjellig for jenter. De har et eget rangsystem, og de vet nøyaktig hvor på rangstigen de befinner seg. Dette har de konkurrert om fra de er småjenter. Er ikke så lett å få dette ut av hodet når man blir eldre.

• Liker 7
Gjest Nenya82
Skrevet (endret)

Ja,kan tenke sånn noen ganger jeg også.

Spesielt når for eksempel pene damer samboer kjenner/vet hvem er sier hei til han.Føler meg stor,feit,stygg og klønete da.

Eller når det er mye prat om hvem som er stygg,pen,tynn,feit osv.Da sammenligner jeg meg selv ofte,og tenker alltid at jeg er mye styggere enn alle andre.

Ja,har alltid slitt med selvtilliten på det området,og noen ganger tenker jeg teite tanker som:"ja,det hadde sikkert vært sååå mye lettere om jeg var pen".

Samtidig har jeg ikke lyst til å være sånn som tenker at utseende betyr så mye,men det gjør jo det til en viss grad selv om det handler vel mest om å være komfortabel med hvordan en ser ut selv.

Haha,følte meg som den fjortisen etter å ha skrevet dette,men tenk ei gammal kjerring som meg går også rundt og tenker på dette :gjeiper:

Endret av Nenya82
  • Liker 1
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Jo, men det er forskjellig for jenter. De har et eget rangsystem, og de vet nøyaktig hvor på rangstigen de befinner seg. Dette har de konkurrert om fra de er småjenter. Er ikke så lett å få dette ut av hodet når man blir eldre.

Ser forsåvidt den. Det er kjipt at man skal være så konkurranse innstilt når det kommer til dette. Jeg har en kompis som drev å målte seg med oss andre når det kom til å ha draget, og det var egentlig ganske irriterende.

For å si det slik, denne konurransen damer bevisst eller ubevisst har mellom seg er ikke noe jeg har noe glede som helt glede av. Det beste hadde vært å ikke bry seg, mener jeg :)

Endret av .-L-.
Skrevet

jeg går ikke rundt og vurderer hvor pene andre jenter er til en hver tid.. men er jeg f eks på vors og treffer en jente jeg synes er usedvanlig pen, så sier jeg det til henne :) men sjalu? ...livet er for kort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...