challenger Skrevet 7. juni 2012 Forfatter #21 Skrevet 7. juni 2012 Vet ikke om man kan få kort til denne kontoen, det kan en kanskje sikkert? Skal sjekke det ut neste gang jeg er innom! Ja, du får tilgang til den via nettbank, da logger du inn via Bank Id brikka di og passordet ditt. Når jeg vil ta penger ut fra sparekontoen, så kan jeg "betale en regning" til meg selv ja Det er slik jeg overfører penger til den kontoen fra lønnskontoen i DNB, betaler en regning. Og i Bank Norwegian så kan du ta ut penger så mange ganger du vil gebyrfritt, i mange andre sparebanker så er det 12 uttak, også må du betale i dyre dommer for å ta ut litt penger. Da tror jeg at jeg skal prøve meg på det jeg:) Så da får man et eget kontonummer til denne kontoen så det er bare å overføre fram og tilbake? Kan være kjekt å ha en sparekonto som jeg kan "glemme" at er til!
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #22 Skrevet 7. juni 2012 Vet ikke om man kan få kort til denne kontoen, det kan en kanskje sikkert? Skal sjekke det ut neste gang jeg er innom! Ja, du får tilgang til den via nettbank, da logger du inn via Bank Id brikka di og passordet ditt. Når jeg vil ta penger ut fra sparekontoen, så kan jeg "betale en regning" til meg selv ja Det er slik jeg overfører penger til den kontoen fra lønnskontoen i DNB, betaler en regning. Og i Bank Norwegian så kan du ta ut penger så mange ganger du vil gebyrfritt, i mange andre sparebanker så er det 12 uttak, også må du betale i dyre dommer for å ta ut litt penger. Veit du om det koster noe å overføre penger fra kredittkortkonto til sparekontoen i norwegian?
Gjest Eluveitie Skrevet 7. juni 2012 #23 Skrevet 7. juni 2012 Da tror jeg at jeg skal prøve meg på det jeg:) Så da får man et eget kontonummer til denne kontoen så det er bare å overføre fram og tilbake? Kan være kjekt å ha en sparekonto som jeg kan "glemme" at er til! Det stemmer Ja, kjekt med konto man ikke ser hele tiden!
Gjest Eluveitie Skrevet 7. juni 2012 #24 Skrevet 7. juni 2012 Veit du om det koster noe å overføre penger fra kredittkortkonto til sparekontoen i norwegian? Hm, jeg har prøvd å lese litt om det på sidene deres, men det står altså ikke noe om det så vidt jeg kan se.. Men jeg fant dette "Kortet har ingen årsavgift. Varekjøp med kortet er gebyrfritt, og reiser du i utlandet, tar vi heller ingen gebyrer om du tar ut kontanter i minibank." Så jeg er litt usikker på om det er gebyrfritt å ta ut i minibanken i Norge. Men er det vanligvis gebyr for å overføre fra kredittkortkonto til brukskonto? Jeg vet ingenting om kredittkort, har det ikke selv en gang.
Gjest badeand1 Skrevet 7. juni 2012 #25 Skrevet 7. juni 2012 (endret) Feil post.. Endret 7. juni 2012 av Mortem
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #26 Skrevet 7. juni 2012 Eluveitie: Du har altså en sparekonto i Norwegian som du har passord og kortleser til sånn at du kan overføre pengene til en annen brukskonto du har? Koster det noe å ha den sparekontoen?
Gjest Eluveitie Skrevet 7. juni 2012 #27 Skrevet 7. juni 2012 Eluveitie: Du har altså en sparekonto i Norwegian som du har passord og kortleser til sånn at du kan overføre pengene til en annen brukskonto du har? Koster det noe å ha den sparekontoen? Ja, da jeg fikk meg nettbank og hele den røkla, så fikk jeg også en sånn kodebrikke til banken, den BANK ID tingen, det er den jeg bruker for å logge inn hos Bank Norwegian også Litt rotete forklart, men håper du skjønner. Ja, jeg kan overføre fra sparekontoen hos Bank N til feks brukskontoen min i DNB, det koster meg ingenting å ha den sparekontoen, og det koster heller ingenting å overføre sparepengene til hytt og pine
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #28 Skrevet 7. juni 2012 Tusen takk for svar! Tror jeg skaffer meg en sånn konto.
Gjest Eluveitie Skrevet 7. juni 2012 #29 Skrevet 7. juni 2012 Bare hyggelig, er ikke dumt å ha den kontoen der, nei
Auroressa Skrevet 9. juni 2012 #30 Skrevet 9. juni 2012 Prøver og opprette slik sparekonto hos Bank N, men går jo ikke , kommer ikke gjennom med bank ID.
Anglofil Skrevet 9. juni 2012 #31 Skrevet 9. juni 2012 (endret) Men dere som har norwegian i tillegg til "vanlig" bank, får dere nettbank og kort og hele pakka til denne norwegian kontoen også da? Og hvordan setter dere inn og tar ut penger fra den? Overfører dere ved å "betale regning" eller? Ble litt nysgjerrig på denne norwegian-kontoen jeg også nå Fungerer i grunn som en vanlig lønnskonto, bare at det er en veldig god rente. Jeg har ikke vanlig bankkort til min sparekonto (har dog kredittkort). Og det er ingen problemer å overføre ved å "betale regning" osv. Og for å svare på tidligere spørsmål: nei, det koster ingenting å overføre penger fra kredittkort til brukskonto. Eneste dumme er derimot at det går som vanlig regningsbetaling og du må vente en dag eller så for å få inn pengene på brukskontoen. Mvh Yvonne Endret 9. juni 2012 av Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå