Gå til innhold

Sole seg toppløs i syden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Raindrops

Naiv og dum er jeg ikke :-)

Jeg skrev hva -jeg- mente, ikke hva alle andre mener. For meg er pupper helt normalt, når det kommer til og se andres og det å ligge toppløs på stranden.

Jeg hadde ikke lagt meg toppløs i et land hvor det var forbudt.

Men jeg må si at det er min sak om jeg vil ta av meg bikini overdelen på foreksempel Bygdøy.

Selv om det ikke er forbudt, så kan det være at det du gjør strider imot landets kultur.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Personlig så bryr jeg meg fint lite om noen soler seg toppløs. Om man takler at mannfolk glaner eller tar bilder av deg i smug så er det bare å gjøre det en føler seg komfertabel med. Selv foretrekker jeg å ha bikinitoppen på. Tar bort stroppene så ingen andre enn mannen min ser mine hvite boobs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å skrive noe så dumt? Andre folk har vel ikke det samme forholdet til kropp som du det har, sånn automatisk? Dessuten øker du/dere bare det dårlige ryktet vi har ved å være lettkledde når dere er i mer konservative land. Husk at det forholdet vi i Norge og Norden har til kropp er helt spesielt forhold til andre land. Naive, dumme jente :)

Hvorfor skal hun bry seg om hva andre synes om noe sånt? Slikt har ingen andre enn individet selv noe med å gjøre, hvis man ikke takler å se en toppløs kvinne, så kan man bare finne seg en annen plass å være.

Så lenge det ikke er snakk om et ultrakonservativt land så burde det ikke være noe problem, de typiske feriemålene rundt Middelhavet livnærer seg i stor grad av turisme og tilpasser seg i stor grad etter dette for å være et attraktivt turistmål - hvis de skulle ha innført strenge normer om alt slikt så ville det hatt et negativt utslag på turismen og derav redusert levestandard, og det vil de færreste.

Endret av meh
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I fjor så jeg en dame på en "sydenstrand" som gikk toppløs. hun hadde operert bort det ene brystet. Det syns jeg var tøft!

utover det syns jeg det er litt harry å sole seg toppløs, for ikke å snakke om farlig med tanke på kreft. Skille får man jo uansett, og hvem er det egentlig som ser dette skillet da?

Det er i utgangspunktet ikke farligere å sole puppene enn noen annen del av kroppen. Det som er farlig er å bli solbrent.

For noen år siden kom det noen overskrifter om at det ble en veldig økning av hudkreft på brystene etter at man begynte med toppløs soling. Selvfølgelig! En økning fra nærmest null til selv et lite tall kan være en veldig økning. Overskriftene har medført den vrangforestilling at brystene er mer utsatt enn andre deler av kroppen. Man hadde en større økning i tilfeller av hudkreft på magen når bikinien kom og kvinner begynte å sol(brenne) magen.

Er man opptatt av hudkreft er det mye viktigere å passe på solkrem og tilpasset soling enn hvilken del av kroppen man soler. Er det en del man har dekket til gjennom hele våren så skal man selvfølgelig passe ekstra på den. Har man ikke hatt mulighet for å sole brystene bør man selvfølgelig passe ekstra på de. Naturistdama som har solt seg helt naken hele våren men med bandasje på magen bør heller passe ekstra på magen enn på puppene.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden lager du skille på brystene hvis verken du selv eller kjæresten liker det?

Anonym poster: c12433178da9267483dd38163af8f3ff

??

Jeg vil jo gjerne ha litt farge på kroppen da? :)

Og jeg foretrekker å ikke sprade rundt toppløs over alt, så da blir det fort skille vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

??

Jeg vil jo gjerne ha litt farge på kroppen da? :)

Og jeg foretrekker å ikke sprade rundt toppløs over alt, så da blir det fort skille vet du.

Du kan vel sole deg toppløs uten å sprade.

Sprade betyr å gå rundt og vise seg fram. Det har ingen ting med toppløs soling å gjøre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel sole deg toppløs uten å sprade.

Sprade betyr å gå rundt og vise seg fram. Det har ingen ting med toppløs soling å gjøre.

Jeg vet veldig godt hva sprade er, og jeg brukte det delvis humoristisk i innlegget mitt.

Om du leser det første innlegget mitt så skriver jeg at jeg soler meg toppløs om det passer med omstendighetene, ellers så foretrekker jeg å sole meg med topp, selv om jeg ikke liker skillet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dra sjalusikortet er lame ass.

WORD

Jeg har sinnsykt fine pupper, tenk. De er himmelske. Synes fortsatt at å sole seg toppløs er rimelig harry. Bleeh.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Vil bare advare om toppløssoling.. Søsteren min ble filmet på ei strand på Kreta, og den videoen havnet på nettet. En kollega av meg ble tatt bilde av av flere andre turister. Kjipt :/

Anonym poster: 8c2f854c255a618c43ff53a155752735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har solt meg toppløs i Hellas, men det var kun ved bassenget, og vi lå godt skjermet - det var også flere toppløse damer på hotellet. Hadde nok ikke solt meg toppløs på stranda.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker

Hvem er dere på ferie med når dere soler dere toppløse egentlig? Venninner, kjæreste? Og er det ikke litt kleint og ligge toppløs vedsidenav venninna de?

Anonym poster: 6459b3989cddb7b20f8c1632c56a85a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Hvem er dere på ferie med når dere soler dere toppløse egentlig? Venninner, kjæreste? Og er det ikke litt kleint og ligge toppløs vedsidenav venninna de?

Hvorfor skulle det være kleint? Alle veninnene mine har sett pupper før. Jeg har til og med nakenbadet på fjellet med et par av dem uten at det er noe flaut i det. Det er bare kropp.

Endret av Raindrops
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis du trener sammen med venninna di ser du jo gjerne puppene hennes uansett i garderoben. Big Deal

Endret av *Cat*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos guttene jeg har vært sammen med og kjenner så er skille på puppene ett stort NO!

Skjønner dem egentlig pupper med skille og som er helt hvite er ikke veldig pent.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er helt fint å sole seg toppløs, men pleier selv, og setter pris på, at man gjør det litt diskret. Synes det er litt too much når f.eks. jenter spiller ball i strandkanten toppløse, går rundt eller legger seg midt i en barnefamilie.

Selv er jeg mest komfortabel med å gjøre det på strender hvor man kan ligge litt vekk fra alle andre. Liker ikke føle at jeg presser på andre mennesker min nakenhet, for selvom jeg ikke selv synes det er støtende, så vet jeg at det kanskje ikke er så kult for alle å skulle stirre rett inn i puppene mine hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS, siden du har små pupper trenger du ikke å bekymre seg så veldig om blikk. Jeg har vært på mange strender hvor damer soler seg toppløse, og de med små pupper er ikke så lett å legge merke til engang, med mindre man sitter rett ved dem. Hvis en dame med flate bryster ligger på rygg i bare bikinitrusa legger man ikke særlig merke til om det er en mann eller dame (med mindre trusa er sjokkrosa eller noe), når man bare går forbi henne.

Men de damene med store bryster som er tydelige og framtredende uansett om hun ligger eller sitter, de må belage seg på å bli glodd på alle som sitter i nærheten - OG forbipaserende.

Anonym poster: 9679c35e17101c07b68c7fe98dd2502a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gjerne sole meg toppløs på min egne innebygde veranda, men ingen andre steder, syntes faktisk det er veldig upassende.

I fjord var jeg på Kreta med familien, da også flere mindre barn, og rundt omkring oss lå det blonde jenter med silikonpupper struttende og solte seg.

Ja, alle har sett en pupp, men på en familiestrand med barn syntes jeg dette var skikkelig ukomfertabelt og respektløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...