Gå til innhold

Ønsker meg kjæreste,men..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke tull, for meg er det ganske alvorlig faktisk. Har vært singel i over 1 år, og har lyst å møte en ny fantastisk gutt!! Men jeg har skikkelig angst for å få kjønnssykdommer. Blir kvalm av tanken på sex etc, tenk om jeg får gonorè og grønn utflod? Også kan jeg jo dø av aids også.

Kondom funker jo, men hva om den sprekker? Da er jo sjansen der for at jeg kan få gonorè. Eller aids. Og min siste ex var utro så det sang, jeg satt hos legen og gråt da jeg tok HIV-test. Den var heldigvis negativ. Tror angsten min kommer fra dette, men det hindrer meg å møte nye gutter. For jeg er så redd for utroskap og kjønnssykdommer. Er det noen som forstår meg? Fins det menn som ikke er utro?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg. Sliter med det samme. Greit at jeg krever at han tester seg, og ser at prøvene er negative, men hva hvis han blir utro senere, og smitter meg med klamidya eller noe?... Det synes jeg er skummelt.. :sjenert:

Skrevet

Vel, du burde vel bare være veldig sikker på at det er en ordentlig trofast gutt uten noen kjønnsykdommer FØR du ligger med han.

• Liker 3
Gjest Awzm me
Skrevet

Tror de fleste gutter er smarte nok til å teste seg om de skulle vært utro. Og er du redd for at en eventuell kjæreste skal ha kjønnssykdommer er det faktisk bare å spørre, og se bevisene.

Hvis du går rundt å tenker på dette, så tror jeg ikke det er veldig sundt. Tenk på alle som har hatt maaange ONS, uten beskyttelse, og ikke hatt en eneste kjønnssykdom ;) Anbefaler det ikke, det er idioti å ligge rundt uten kondom altså, men det er eksempel.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Det finnes mange jomfruer der ute.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har helt angst for å ha sex så ONS kommer ikke til å skje. Men jeg kan jo ikke vite om en partner er utro, hva hvis han lyver til meg som min ex gjorde? Hva hvis han har gonorè og ikke vet? Hva hvis han sier han har testet seg og lyver om det?

Ser ut til at jeg vil være singel lenge. Finnes nok ikke en mann som er så tålmodig at han forstår meg :(

TS

• Liker 1
Gjest Gorgonzola
Skrevet

Paranoide har ofte litt større vanskeligheter med å finne seg en partner.

Du får be om helseattester og øvrig dokumentasjon som ikke er eldre enn en uke når du møter en av interesse. De færreste menn har slikt på innerlomma men hvem vet, kanskje du er heldig?

Skrevet

Du kan jo ikke sette livet ditt på hold på grunn av dette. Bortsett fra HIV som er ganske sjeldent i Norge er jo ikke de fleste kjønnssykdommer dødelige. Man kan nå også bestille klamydia test som man kan ta hjemme. Om du skulle være så uheldig å få det, er det bare å ta en antibiotika kur så er det borte.

Jeg tester meg alltid etter ny partner og har enda (bank i bordet) ikke hatt noen kjønnssykdommer.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ikke sette livet ditt på hold på grunn av dette. Bortsett fra HIV som er ganske sjeldent i Norge er jo ikke de fleste kjønnssykdommer dødelige. Man kan nå også bestille klamydia test som man kan ta hjemme. Om du skulle være så uheldig å få det, er det bare å ta en antibiotika kur så er det borte.

Jeg tester meg alltid etter ny partner og har enda (bank i bordet) ikke hatt noen kjønnssykdommer.

Jeg har blitt smittet av chlamydia 2 ganger av utro exer.. ikke særlig hyggelig. Ja, det er en antibiotikakur men for noe styr med legetimer og resepter og det ene og det andre.

Vet det ikke er vanlig med HIV og sånt men jeg får helt noia.

TS

Skrevet

Eh.. En kjæreste betyr ikke nødvendigvis kjønnssykdommer.

Lær den potensielle partneren å kjenne før du ligger med vedkommende, du merker fort om det er en rundbrenner eller ikke :)

Eventuelt så spør du rett om antall tidligere partnere, one night stands og om personen har testet seg.

De fleste kommer til å svare med glede :)

Skrevet

Dette er ikke tull, for meg er det ganske alvorlig faktisk. Har vært singel i over 1 år, og har lyst å møte en ny fantastisk gutt!! Men jeg har skikkelig angst for å få kjønnssykdommer. Blir kvalm av tanken på sex etc, tenk om jeg får gonorè og grønn utflod? Også kan jeg jo dø av aids også.

Kondom funker jo, men hva om den sprekker? Da er jo sjansen der for at jeg kan få gonorè. Eller aids. Og min siste ex var utro så det sang, jeg satt hos legen og gråt da jeg tok HIV-test. Den var heldigvis negativ. Tror angsten min kommer fra dette, men det hindrer meg å møte nye gutter. For jeg er så redd for utroskap og kjønnssykdommer. Er det noen som forstår meg? Fins det menn som ikke er utro?

Du vil ikke dø av AIDS. Selv om du skulle bli smittet av HIV, noe som i seg selv er svært usannsynlig.

Det er også usannsynlig at du skulle få Gonoré eller Syfilis. Disse sykdommene er også normalt lett å oppdage og helbrede.

Chlamydia, herpes og kjønnsvorter er mer sannsynlig, men dette er en "risiko" de fleste tar. Alt vi gjør er forbundet med risiko, og sex er en ganske trygg aktivitet. Likevel, du bør bruke kondom til du kjenner vedkommende.

Skrevet

Tror de fleste gutter er smarte nok til å teste seg om de skulle vært utro. Og er du redd for at en eventuell kjæreste skal ha kjønnssykdommer er det faktisk bare å spørre, og se bevisene.

Hvis du går rundt å tenker på dette, så tror jeg ikke det er veldig sundt. Tenk på alle som har hatt maaange ONS, uten beskyttelse, og ikke hatt en eneste kjønnssykdom ;) Anbefaler det ikke, det er idioti å ligge rundt uten kondom altså, men det er eksempel.

Du mener ikke at det er veldig smart å basere seg på flaks altså?

• Liker 1
Skrevet

Må bare svare deg på den ene om det finnes menn som ikke er utro, og svaret mitt er JA, jeg er av den sorten, har aldri vært utro, og tanken kunne ikke falle meg inn!

• Liker 1
Gjest Awzm me
Skrevet

Du mener ikke at det er veldig smart å basere seg på flaks altså?

Mener yolo.

• Liker 1
Skrevet

Mener yolo.

Så vidt vi vet, ja.

Og bør man ikke da ta godt vare på den helsa og det livet man har fått utlevert?

AnonymBruker
Skrevet

Er det dumt å be en partner ta en løgndetektortest? Jeg har så noia for løgn og utroskap etter all dritten jeg har opplevd. Ikke at jeg møter noen menn heller da, men hvis det skulle skje.. så begynner han vel å lure hvis han prøver seg på meg og jeg trekker meg vekk..

Er det lurt å fortelle om hvorfor jeg er så redd for gonorè og aids?

Skrevet

Er det dumt å be en partner ta en løgndetektortest? Jeg har så noia for løgn og utroskap etter all dritten jeg har opplevd. Ikke at jeg møter noen menn heller da, men hvis det skulle skje.. så begynner han vel å lure hvis han prøver seg på meg og jeg trekker meg vekk..

Er det lurt å fortelle om hvorfor jeg er så redd for gonorè og aids?

Tror ikke løgndetektortest er noen mulighet i Norge.

Men er det noen som har sagt at du må ha sex før du føler deg trygg på personen?

Du bestemmer nemlig dette helt selv.

Skrevet

det finnes mennesker der ute som aldri vil drømme om å være utro. jeg er en av dem. det som er vanskelig er jo å finne dem, forr hvilke garantier kan man få ? eller man kan få en muntilig og skriftlig garanti, men den som gir den trenger jo ikke holde den.

vil tippe at den letteste måten for deg er å bli kjent med en gutt ... bruke lang tid på det uten sex. finn en som forstår denne angsten din, som er villig til å bruke lang tid på dere to, helt til du føler du stoler på ham ... så kan dere da ha sex. lurer på om ikke det er det nærmeste du kommer ønsketenkningen din, for det er litt for dumt å forbli singel når du ønsker deg en kjæreste :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...