Gå til innhold

Venninne mistet - igjen


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har ei venninne som har mistet for andre gang nå. Synes det er så vanskelig å vite hva jeg skal si. Det lettvinte hadde kanskje vært å overse det, og snakke om at "alle gode ting er tre" osv, men vil ikke det heller.

Har sagt til henne at hun må bare ta kontakt om hun vil prate, og at jeg er her for henne. Er kjempelei meg på hennes vegne, hun er min første venninne som prøver, og hun fortjener ikke å miste to ganger i løpet av et år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, det var leit..

Jeg er sikker på at hun setter pris på gode venninner som er der for henne når hun skulle føle behov for det! :)

Du får trøste så godt du kan, men det er ikke lett å vite hva man skal si. Det skjønner sikkert venninnen din også - jeg mener, hva KAN man si, egentlig? Ikke så mye annet enn at "det går nok bedre neste gang"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vet hva du skal si, så si akkurat det. Jeg er ærlig når jeg møter mennesker i sorg. Og det å ikke vite, er en ærlig sak.

Da vet hun at du er der og det er det hun trenger.

"det går nok bedre neste gang" hadde jeg nok kanskje tatt som ... vel... jeg hadde vært litt forsiktig med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vet hva du skal si, så si akkurat det. Jeg er ærlig når jeg møter mennesker i sorg. Og det å ikke vite, er en ærlig sak.

Da vet hun at du er der og det er det hun trenger.

"det går nok bedre neste gang" hadde jeg nok kanskje tatt som ... vel... jeg hadde vært litt forsiktig med den.

Jeg formulerte meg kanskje ikke helt klart, men jeg mente også at man bare kan si at man rett og slett ikke vet hva man skal si.

Med "det går nok bedre neste gang" mente jeg at hva annet kan man si liksom, enn noe i den duren? Kan jo ikke si at "jaja, gikk det ikke denne gangen heller så får du det nok aldri til"... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EMMA2 ii

Bare vær der, og hvis hun vil snakke om det så snakker hun.

Jeg har mistet selv, så jeg snakker av erfaring.

Følte veldig forskjell på de som viste omsorg og forståelse av mine venninner og de som ikke gjorde det.

Mitt råd er å ta med seg en blomst eller noe (koselig med en oppmuntring) og bare være der. Jeg satte enormt stor pris på de som gjorde det. De som absolutt skulle oppmuntre og sa at det "går nok, skal du se" - vel, det funket liksom ikke for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å spørre hvordan hun har det også etter noen uker/måneder. Gi henne en klem. Send henne et kort eller en blomst. Si at du tenker på henne og føler med henne, men at det er vanskelig for deg å fatte helt og fullt hvordan hun har det. Si at du er der for henne om hun vil prate, men ikke press deg på slik at hun føler at hun må (virker egentlig som om du skjønner dette selv da!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som absolutt skulle oppmuntre og sa at det "går nok' date=' skal du se" - vel, det funket liksom ikke for meg.[/quote']

Mistet selv jeg også, rett før jul... Og jeg syntes det var hyggelig med de som sa at det går nok bra neste gang! Det håper jeg da at det gjør :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med Emma II ii der..jeg synes heller ikke det er spesielt gøy å høre..men der er vi mennesker så forskjellige! synes du skal være deg selv, og vise at du bryr deg ved å ta kontakt og oppsøke henne!

Som kvinne er en utrolig sårbar i en slik situasjon..og det gjelder for andre å trå varsomt! (hadde en venninne som snakket om barn døgnet rundt etter at jeg mistet første gangen..det føltes iallefall slik for meg..jeg holdt på å gå ut av mitt gode skinn...helt uutholdelig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...