AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #1 Skrevet 7. juni 2012 Hei. Jeg har den siste tiden fått en del inkassosaker på meg, delvis pga manglende inntekt og delvis pga manglende innsats fra meg. Skal ærlig innrømme at jeg har levd under troen at dersom en ikke ser ting, så eksisterer de ikke. Men nå vil jeg gjerne få gjort noe med det. Jeg har samlet inkassogjeld og kredittkortgjeld på ca 100.000. Jeg har vært i banken for å prøve å få utvidet boliglånet, men har visst ikke nok sikkerhet i boligen til det. Vurderer ny verdivurdering da det ikke er mye som mangler, men det er ikke lenge siden jeg fikk en verdivurdering så jeg vet ikke om det er verdt pengene? Jeg har forsøkt å ringe til inkassoselskapene for å få til en delbetaling, men når alle vil ha 1000-2000 hver pr mnd, så klarer jeg ikke det. Etter faste utgifter har jeg og mine to barn ca 8000 kr igjen. Er det noen som har noen gode forslag til hvordan jeg kan få ryddet opp i dette en gang for alle?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #2 Skrevet 7. juni 2012 Hei. Jeg har den siste tiden fått en del inkassosaker på meg, delvis pga manglende inntekt og delvis pga manglende innsats fra meg. Skal ærlig innrømme at jeg har levd under troen at dersom en ikke ser ting, så eksisterer de ikke. Men nå vil jeg gjerne få gjort noe med det. Jeg har samlet inkassogjeld og kredittkortgjeld på ca 100.000. Jeg har vært i banken for å prøve å få utvidet boliglånet, men har visst ikke nok sikkerhet i boligen til det. Vurderer ny verdivurdering da det ikke er mye som mangler, men det er ikke lenge siden jeg fikk en verdivurdering så jeg vet ikke om det er verdt pengene? Jeg har forsøkt å ringe til inkassoselskapene for å få til en delbetaling, men når alle vil ha 1000-2000 hver pr mnd, så klarer jeg ikke det. Etter faste utgifter har jeg og mine to barn ca 8000 kr igjen. Er det noen som har noen gode forslag til hvordan jeg kan få ryddet opp i dette en gang for alle? Har du noen mulighet til å betale vekk en og en regning, ta alt i en mappe, så tar du alt fra de minste regningene først, og de minste kredittkortene. Så etterhvert begynner du å betale ned på de større lånene. jeg kan ikke se noen annen utvei en å bare begynne i en ende, og kanskje betale gebyrene på de større lånene mens du kvitter deg med de mindre regningene og lånene...
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #3 Skrevet 7. juni 2012 Så bra at du har kontaktet alle kreditorene! Du sier de vil ha 1000-2000 kr hver, og at dere har 8000 igjen etter faste utgifter. Det sier meg ikke så mye egentlig så det blir litt vanskelig å gi noe råd? Har du noe mulighet til å ta en ekstrajobb? Det pleier jeg å gjøre om jeg vil ha litt ekstra inntekt.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2012 #4 Skrevet 8. juni 2012 Du har fått oversikt, og det er en kjempegod begynnelse! http://www.pengevett.com/blogg/la-snoballen-rulle/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå