Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne gjerne tenkt meg en dagkrem med solfaktor som kan hjelpe på min kjempetørre hud til daglig bruk. Pleier ikke sole meg, men kunne trengt litt beskyttelse mot strålene.

Av 'rene solkremer' har jeg prøvd Vichy faktor 30 til ansikt og Avene faktor 50, men begge disse gjør meg spøkelseshvit og jeg føler ikke de gir nok næring til tørr hud. Drømmen hadde vært noe som var lett og smøre inn, og som var nok til å gi beskyttelse i tillegg til næring. Finnes noe slikt? (Har også merket meg at en del solkremer på min ansiktshud nærmest flasser av etter en stund, kanskje fordi jeg må ha andre fetere kremer over..) Og siden jeg lett får eksem så har jeg også hørt at for høy faktor gjerne kan koke huden under i sola, og føre til kløe og rødhet. Her var det mange ting jeg tok opp, men håper på noen anbefalinger :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det lurer jeg også på! Kom igjen, svar folkens! :)

• Liker 1
Skrevet

Bruk et fuktserum under, så går det greit. Min erfaring er at selv tykke solkremer tørket ut tørr hud, men med fuktserum under går det greit. Jeg liker solkremen til ansikt med spf50+ fra La Roche Posay, i versjonen for tørr hud.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar Honesty :) Har kikket litt på La Roche Posay sine på nett så får stikke innom et apotek og spør.

Kom nettopp over litt info på nett som hevdet at man burde påføre solkrem på renset ansikt før eventuell fuktighetskrem(?) Noen som vet noe mer om dette?

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har prøvd Eucerin sin? Faktor 30 til tørr ansiktshud?

Skrevet

Bruk serum under,slikt honesty anbefaler. det gjør susen. De andre nevnte er gode. anbefaler min nye favoritt som er PRIORI AHA daily defende SPF 30. Kjøpes billg på www.beautybay.com

ble overasket over at den koster bare rett over hundre lappen. Dette er ikke en dagkrem, men den funker fint for meg. jeg har da ikke veldig tørr hud, kun tørr hud i kinn og på hake.

Gjest Annaires
Skrevet

Bruker dagkrem fra clinique, for veldig tørr hud, med faktor 25.

Veldig god!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...