Portvinpiken Skrevet 7. juni 2012 #1 Skrevet 7. juni 2012 Jeg innbiller meg at vielsen blir veldig kort, og jeg skulle gjerne hatt den litt lenger... Min forlover skal lese et dikt (ikke så veldig langt) og så skal vi vies borgelig. Har også en som spiller piano. Ser for meg følgende: Innmarsj Diktlesning Musikkstykke Vielse Musikk Utmars og så vet jeg ikke helt mer... Noen forslag? Er det greit og hvor langt tid tar dette da? innbiller meg at det er "fort gjort". Hva mener dere? Ser for meg en at det tilsammen bør ta 20 - 30 min. Jeg har ingen andre som er så veldig lystne på å lese dikt, og det holder jo med ett. Pianostykkene er ca 4 min hver, så når jeg regner på det blir dette totalt ca 20 min. Tar jeg feil, eller er dette kanskje nok? Synes det virker så lite. Hva mener dere? Har dere noen gode forslag?
Amens Skrevet 7. juni 2012 #2 Skrevet 7. juni 2012 Vi skal gifte oss på Bergen Tinghus og der har de noe regler om at vielsen ikke skal ta særlig mer enn 15 min. Jeg ville hørt om Tinghuset dere gifter dere i har lignende regler. Personlig synes jeg det er veldig fint at det er så kort og greit. En vielse trenger jo ikke å inneholde så mange elemter. Noen ganger føler jeg at man pøser på med program for å fylle den timen man har i kirken...
Portvinpiken Skrevet 7. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2012 (endret) Vi skal gifte oss på Bergen Tinghus og der har de noe regler om at vielsen ikke skal ta særlig mer enn 15 min. Jeg ville hørt om Tinghuset dere gifter dere i har lignende regler. Personlig synes jeg det er veldig fint at det er så kort og greit. En vielse trenger jo ikke å inneholde så mange elemter. Noen ganger føler jeg at man pøser på med program for å fylle den timen man har i kirken... Vi gifter oss ikke på tinghus men i et palass i utlandet og kan legge opp vielsen helt etter eget ønske. Med så fine omgivelser så ønsker jeg at den skal være mer enn 15 min ihvertfall :-). Glemte å tenke på at dette kanskje hadde vært greit å få med i innlegget mitt - beklager :-). Og en helt time og/eller samme som kirkelig vielse er vi ikke så interessert i, men ønsker å gjøre litt mer en kort prosess. Endret 7. juni 2012 av Portvinpiken
Amens Skrevet 7. juni 2012 #4 Skrevet 7. juni 2012 Vi gifter oss ikke på tinghus men i et palass i utlandet og kan legge opp vielsen helt etter eget ønske. Med så fine omgivelser så ønsker jeg at den skal være mer enn 15 min ihvertfall :-). Glemte å tenke på at dette kanskje hadde vært greit å få med i innlegget mitt - beklager :-) Ah ja da skjønner jeg bedre. Da synes egentlig at programmet deres ser helt fint ut, trenger ikke noe særlig mer enn det. Om pianisten er flink, så hadde jeg kanskje vurdert å bruke en sang som var litt lengre.
Anglofil Skrevet 7. juni 2012 #6 Skrevet 7. juni 2012 Vi hadde: Innmarsj Tale av vigsler Diktlesning Vielse Trompetistsolo Tale av vigsler Utmars Mvh Yvonne
Portvinpiken Skrevet 8. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 8. juni 2012 Ja det holder sikkert fint det jeg har satt opp, men kunne tenke meg "det lille ekstra", men er helt tom for ideer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå