AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #1 Skrevet 7. juni 2012 Hei! Jeg har utviklet allergi mot sminke, spesielt mascara pga at jeg har en annen sykdom. Vurderer å farge vipper i salong, men er jo litt usikker på om jeg kommer til å reagere på det. Noen erfaringer? Kan "vippefargen" testes på huden først for å teste om jeg reagerer?
Gjest BabyBlue Skrevet 7. juni 2012 #2 Skrevet 7. juni 2012 Du kan farge hjemme også. Du kan f.eks smøre litt av fargen bak øret eller en annen plass på kroppen for å se om det skjer noe. Tror du må ha det på huden i noen timer for å se om det oppstår en reaksjon?
Gjest Badabing Skrevet 7. juni 2012 #3 Skrevet 7. juni 2012 Da bør du nok teste stoffet på huden først. Jeg har aldri reagert på noen maskara, men fikk knallrøde g rennende øyne da jeg farget øyenvippene mine. Har du forsøkt milde og såkalt allergivennlige maskaraer?
Mari*Nade Skrevet 7. juni 2012 #4 Skrevet 7. juni 2012 Skal jeg gjøre det, vil jeg gjøre det hos utdannet kosmetolog/hudpleier. Nå er det slik at det er 4 timer til nærmeste hudpleiesalong, så kan liksom ikke bare stikke innom å teste :gjeiper: Ingen her med allergi som har prøvd det da?
Xtra_lilje Skrevet 7. juni 2012 #5 Skrevet 7. juni 2012 jeg har gjort det en gang, penger ut av vinduet for min del. Så nesten ikke at de var farget, og etter en uke eller to var det helt borte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå