Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være farlig å være i utlandet mens denne behandlingen pågår?

Hva hvis jeg får komplikasjoner eller reaksjoner på medisineringen?

Skal ha kort regime og vil ha egguttak noen dager etter hjemkomst.

Kan solen og varmen være farlig?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Vettel
Skrevet

Spør IVF klinikken du!

Men i utgangspunktet vil jeg tro du kan ta med deg medisinenen til utlandet. :)

Skrevet

Hvis det er første runde hadde jeg ikke gjort det. Du risikerer å få noen mindre behagelige dager der nede, mange har en del bivirkninger. Jeg sliter med hetetokter og svimmelhet - varme er det siste jeg kunne tenkt meg. I tillegg blir noen overstimulert, men dette skjer normalt rundt egguthenting. Skjer dette må man ofte legges inn på sykehus.

Vi klarte også å rote til sprøytene første gangen, så vi måtte inn og få ny resept og medisin, da var det godt å ha sykehuset i nærheten. Jeg har også opplevd en defekt sprøyte en gang, som jeg måtte tilbake på apoteket og få byttet.

En annen bieffekt som jeg har merket på ett av forsøkene. Du tilfører kroppen store mengder hormoner. Hormoner = pigmentflekker, så jeg styrer unna sola midt på dagen når jeg går på sprøyter.

Jeg har flydd under hvert forsøk, det har gått ganske greit. Men jeg slet med returen fra København på sist forsøk. Ikke så gøy når vakten i sikkerhetskontrollen står og vifter med en pose full av sprøyter i en gjennomsiktig pose, men det gikk forsåvidt greit å forklare det.....

Man bør heller ikke drikke alkohol, spise mat med risiko for toxo eller listeria og andre ting som er gøy når man er på tur. I tillegg er det viktig å stå opp til samme tidspunkt hver dag for å sette sprøyter, så det er litt å passe på.

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen,

Takk for svar. Jeg har snakket med klinikken og fått bekreftelse på at det er helt ok å reise. Trenger kun en bekreftelse fra lege på engelsk ang sprøytene jeg har med.

Hvis noen andre lurer:)

Er jo ikke ideelt, men det har ikke noe å si for prøvingen:)

TS

Anonym poster: 4382f55496e8d9bee6488878cfd0bf23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...