AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #1 Skrevet 7. juni 2012 Jeg hadde siste mens 17.mai og syklusen min er på de vanlige 28 dagene.. Hadde eggløsning rundt 28. mai. Er det for tidlig for meg å ta en graviditets-test nå? Ifølge kalanderen så skal jeg være 3 uker på vei hvis jeg har blitt gravid.
Gjest Glenfarclas Skrevet 7. juni 2012 #2 Skrevet 7. juni 2012 Jeg ville ventet en tre-fire dager, men om du bruker billigstrimler koster det jo ikke en formue å teste (for) tidlig heller.
Amber Skrevet 7. juni 2012 #3 Skrevet 7. juni 2012 Jeg har lest her inne at det kan ta en uke før egget fester seg. Så ja, det er nok litt tidlig. Jeg hadde EL rett før deg, og jeg må vente egentlig en og en halv uke til... har litt lengre syklus enn deg da. Vente vente.....
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #4 Skrevet 7. juni 2012 Jeg har lest her inne at det kan ta en uke før egget fester seg. Så ja, det er nok litt tidlig. Jeg hadde EL rett før deg, og jeg må vente egentlig en og en halv uke til... har litt lengre syklus enn deg da. Vente vente..... Okei, men da venter jeg i en ukes tid, jeg :-) Er litt vanskelig å vente noen ganger når man er skikkelig spent....
Athene Skrevet 7. juni 2012 #5 Skrevet 7. juni 2012 Egget fester seg 7-11 dager etter eggløning. Deretter tar det 2-3 dager før det er produsert nok HCG til å slå ut på de mest sensitive testene. Er man veldig spent er det bare å slå seg løs med testing fra 10 DPO, men sannsynligheten for falskt negativt svar dersom man faktisk er gravid er stor. Derfor anbefales testing 14 DPO, da en test i 95% av tilfellene vil gi riktig resultat.
Amber Skrevet 7. juni 2012 #6 Skrevet 7. juni 2012 (endret) Egget fester seg 7-11 dager etter eggløning. Deretter tar det 2-3 dager før det er produsert nok HCG til å slå ut på de mest sensitive testene. Er man veldig spent er det bare å slå seg løs med testing fra 10 DPO, men sannsynligheten for falskt negativt svar dersom man faktisk er gravid er stor. Derfor anbefales testing 14 DPO, da en test i 95% av tilfellene vil gi riktig resultat. På lørdag er jeg 14DPO ( altså fra da eggløsningstest var positiv ) da kan jeg teste! Eller? Endret 7. juni 2012 av Amber
Athene Skrevet 7. juni 2012 #7 Skrevet 7. juni 2012 På lørdag er jeg 14DPO ( altså fra da eggløsningstest var positiv ) da kan jeg teste! Eller? Eggløsningstest er positiv 12-48 dager før eggløsning. Så på lørdag er du 12-14 dager DPO. Skal du være sikker bør du vente 1-2 dager til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå