AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #1 Skrevet 7. juni 2012 Hvordan har huden deres forandret seg under graviditeten deres? Jeg har generelt hatt en ganske fin hud i mine leveår til nå, litt urenheter nå og da, men ikke noe ille. Men nå i det siste har det plutselig poppet opp masse! Jeg er bare 6 uker på vei. Hvordan er det med dere?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #2 Skrevet 7. juni 2012 Jeg har fått fullt opp meg kviser på ryggen Fikk det forrige svangerskap også, og det gikk over rundt uke 12, men... Visstnok helt normalt da pga hormoner.
^^Belle^^ Skrevet 7. juni 2012 #3 Skrevet 7. juni 2012 Jeg fikk også enormt mye kviser da jeg var gravid forrige gang (har ellers nesten ingen). Hele ryggen, brystet og pannen. Jeg så virkelig ikke ut. For min del varte det til babyen kom ut og litt til, rundt en måneds tid etter fødsel. Men det begynte å bedre seg med én gang hun kom ut da.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #4 Skrevet 7. juni 2012 Jeg fikk også enormt mye kviser da jeg var gravid forrige gang (har ellers nesten ingen). Hele ryggen, brystet og pannen. Jeg så virkelig ikke ut. For min del varte det til babyen kom ut og litt til, rundt en måneds tid etter fødsel. Men det begynte å bedre seg med én gang hun kom ut da. Ååh, jeg har også fått en del på ryggen.. og i ansiktet.. må si det plager meg ganske mye! Skulle vært en litt lettere måte å håndtere/få det vekk på.. Men det er jo verdt premien! :-)
^^Belle^^ Skrevet 7. juni 2012 #5 Skrevet 7. juni 2012 Ja, huff, det gikk virkelig ut over psyken min altså. Og siden det er hormonelt betinget er det ikke så mye man kan gjøre med det heller. Men selvsagt, premien er verdt det ganger 1000.
Lura Lotta Skrevet 7. juni 2012 #6 Skrevet 7. juni 2012 8-9 uker på vei og har aldri slitt med kviser eller uren hud før. Nå kommer det dumme kviser ganske ofte og huden min er ikke glatt og fin lenger, men ru og fet
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #7 Skrevet 7. juni 2012 Ånei, vil ha tilbake gamle huden min hehe. Det er nå man virkelig setter pris på for fin huden var før!
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #8 Skrevet 7. juni 2012 Jeg har fått ekstra uren hud i alle mine tre svangerskap, men har erfart hver gang at det bedrer seg rundt uke 12
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #9 Skrevet 7. juni 2012 Jeg har fått ekstra uren hud i alle mine tre svangerskap, men har erfart hver gang at det bedrer seg rundt uke 12 Okei, takk for svar, jeg håper at det skal bedre seg med meg også! :-)
Bachata Skrevet 7. juni 2012 #10 Skrevet 7. juni 2012 Jeg er gravid i uke 13+5 nå, har aldri slitt med uren hud før, bare som deg, noen kviser nå og da. Fikk masse kviser og røde prikker og uren hud i 1.trimester, men det har roet seg veldig nå i starten av 2.trimester, og jeg er så godt som tilbake til den huden jeg hadde før.
kaprifolen Skrevet 7. juni 2012 #11 Skrevet 7. juni 2012 (endret) Slitt med det samme, kun under graviditet! Tee-tree serien fra Body Shop har gjort underverker for meg! Facewash og olje rett på kvisene! kremen er litt sterk for huden rundt nesa mi, men vasken og oljen redda selvtilliten min! Dessuten fikk jeg kvisene over overleppen, rundt munnen, mellom øyenbrynene og ved nesen, og det gjør VONDT! Endret 7. juni 2012 av kaprifolen
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #12 Skrevet 7. juni 2012 Jeg er gravid i uke 13+5 nå, har aldri slitt med uren hud før, bare som deg, noen kviser nå og da. Fikk masse kviser og røde prikker og uren hud i 1.trimester, men det har roet seg veldig nå i starten av 2.trimester, og jeg er så godt som tilbake til den huden jeg hadde før. Det er godt å høre at det bedre seg på noen av dere etter 1.trimester, jeg håper jeg er like heldig!
bobbi Skrevet 7. juni 2012 #13 Skrevet 7. juni 2012 Har også fått skikkelig uren hud... syns nesten jeg ser litt ut som en fjortis i ansiktet
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #14 Skrevet 7. juni 2012 Slitt med det samme, kun under graviditet! Tee-tree serien fra Body Shop har gjort underverker for meg! Facewash og olje rett på kvisene! kremen er litt sterk for huden rundt nesa mi, men vasken og oljen redda selvtilliten min! Dessuten fikk jeg kvisene over overleppen, rundt munnen, mellom øyenbrynene og ved nesen, og det gjør VONDT! Ja, det er virkelig vondt! Kanskje jeg også skal prøve meg på Tee-tree serien!
SmallTalk Skrevet 7. juni 2012 #15 Skrevet 7. juni 2012 Det er hormonene som er skylda i kvisene som dukker opp under graviditeten, så det positive er at det for de aller fleste bedrer seg etter fødsel. Før jeg ble gravid så var huden min ganske så bra, men det var mye pga p-pillene mine, så jeg fryktet et virkelig massivt kviseutbrudd når jeg ble gravid. For min del så er faktisk huden bedre enn hva jeg hadde fryktet, selv om den ikke er helt perfekt for øyeblikket. Riktig hudpleie og sminke som ikke tetter porene hjelper mye for min del.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #16 Skrevet 7. juni 2012 Jeg pleide å ha uren hud de dagene jeg ventet tanta på besøk. Nå er huden min uren konstant. Men vi overlever vell dette også Er ikke så grusomme utbrudd at de ikke lar seg dekke til eller er sjenerende.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #17 Skrevet 7. juni 2012 Jeg hadde skikkelig mye kviser helt frem til tredje trimester. Jeg la litt om kostholdet (dvs, forsøkte å ikke gi altfor mye etter for sukkersuget) og vasker ansiktet med clearasil hver kveld. Har nesten ikke kviser i ansiktet nå (en del arr igjen etter det som var).
Miss York Skrevet 7. juni 2012 #18 Skrevet 7. juni 2012 Jeg har også fått skikkelig uren hud på skuldrer og i ansiktet og halsen Håper jeg får gamle huden min tilbake snart! Eller hvertfall etter fødsel... Men skal virkelig prøve den tee tree serien!
kaprifolen Skrevet 7. juni 2012 #19 Skrevet 7. juni 2012 Tea tree funker som gull for meg, hvertfall! eneste sånn type produkt huden min ikke blir avhengig av, heller. Mange slike produkter gjør jo problemet ti ganger verre hvis du slutter med det igjen.... Begynn med wash og olje, og se om dere trenger bare det eller hele serien! Ps: de har dusjsåpe også! Kollegaen min slet med "senpubertale" kviser på ryggen og mellom puppene, den såpa hjalp henne.
Glorya82 Skrevet 7. juni 2012 #20 Skrevet 7. juni 2012 Jeg hadde perfekt hud hele graviditeten, nå 3 mnd etter fødsel er jeg skikkelig pizza tryne:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå