CherryBerry Skrevet 7. juni 2012 #1 Skrevet 7. juni 2012 Jeg lurer rett og slett på om noen av dere har prøvd ANTIPERMANENT? Eller noe lignende? Har veldig vanskelig hår, tørt, krøllete og brusete. Er veldig lei av å strekke det hver dag, så har lurt litt på denne "enkle" løsningen
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #2 Skrevet 7. juni 2012 Jeg spurte en frisør en gang om det og hun anbefalte det ikke. Håret blir mye mer slitt enn ved å retting i følge henne. Hun var også nødt til å rette håret hver dag og gjorde heller det.
Gjest BabyBlue Skrevet 7. juni 2012 #3 Skrevet 7. juni 2012 Jeg tok permanent (krøller) og må bare advare om at det direkte dreper håret ditt. Om det allerede er tørt og krusete kommer du garantert til å ende opp med svakt tyggishår, så kjøp proteinkur og fuktighetskur og bare godta at du nok må ta litt av lengdene for at håret skal se sunt ut Jeg har også en klassevenninne som tok antipermanent, og håret hennes ble nesten helt rett. Men hun hadde mer fall og litt krus enn krøller i håret, så det kan godt hende du får et dårligere resultat. Må også advare om at hvor godt håret ditt holder på permen varierer veldig fra person til person. Jeg måtte ta to ganger for å få skikkelig krøller for eksempel, men til gjengjeld har jeg krøller fremdeles, ett år etter. Ser litt snodig ut da, med helt rett hår på toppen og krøller i lengdene... Jaja, det vokser da ut til slutt
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2012 #4 Skrevet 12. juni 2012 Prøv istedet en brazillian blow out eks zene fra escova progressiva -kjempefornøyd
LittleJ Skrevet 12. juni 2012 #5 Skrevet 12. juni 2012 Prøv istedet en brazillian blow out eks zene fra escova progressiva -kjempefornøyd Hvor??? Hørtes helt herlig ut!
MalloryK Skrevet 12. juni 2012 #6 Skrevet 12. juni 2012 Jeg gjorde dette en gang for mange år siden, det hjalp ikke en dritt på meg. Det svei som syre i hodebunnen. Jeg venter på en mirakelpille slik at jeg kan få normalt hår
The Kitten Skrevet 12. juni 2012 #7 Skrevet 12. juni 2012 Jeg tok permanent (krøller) og må bare advare om at det direkte dreper håret ditt. Om det allerede er tørt og krusete kommer du garantert til å ende opp med svakt tyggishår, så kjøp proteinkur og fuktighetskur og bare godta at du nok må ta litt av lengdene for at håret skal se sunt ut Jeg har også en klassevenninne som tok antipermanent, og håret hennes ble nesten helt rett. Men hun hadde mer fall og litt krus enn krøller i håret, så det kan godt hende du får et dårligere resultat. Må også advare om at hvor godt håret ditt holder på permen varierer veldig fra person til person. Jeg måtte ta to ganger for å få skikkelig krøller for eksempel, men til gjengjeld har jeg krøller fremdeles, ett år etter. Ser litt snodig ut da, med helt rett hår på toppen og krøller i lengdene... Jaja, det vokser da ut til slutt Min erfaring med antipermanent er utelukkende positiv. Håret mitt blir mye enklere å håndtere, og det blir mykere pluss at det ser sunnere ut. Selvfølgelig ser det litt rart ut når etterveksten vokser ut, men det er ikke et resultat av at antipermanenten ikke fungerte. Utgangspunktet mitt er forresten afroaktig hår.
The Kitten Skrevet 12. juni 2012 #8 Skrevet 12. juni 2012 (endret) Dobbel Endret 12. juni 2012 av The Kitten
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #9 Skrevet 13. juni 2012 Hvor??? Hørtes helt herlig ut! Søk på www.escovaprogress.com eller keratintrade.com Anonym poster: 5355f6759d78c7d68c91e84d39f28499
Sirah Skrevet 13. juni 2012 #10 Skrevet 13. juni 2012 Håret mitt ble HELT ødelagt av antipermanent! Ikke holdt det heller... Anbefales IKKE!
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #11 Skrevet 13. juni 2012 Her var det mange negative erfaringer. Selv tar jeg straight and shine på SAKS annenhvert år og er VELDIG fornøyd. Håret mitt er naturlig som en slags afro. Tykt, brusete og med merkelig fall. Brukte en evighet på å rette det før og det ble knusktørt og ødelagt. Ble kalt Ronja Røverdatter på ungdomsskolen :gjeiper: Nå derimot er det rett, blankt og fint og mykt og jeg får masse komplimenter for håret mitt! Det skjedde aldri før jeg startet med straight and shine.. Tror antipermanent er en annen behandling, som er mye sterkere enn straight and shine. Den har jeg ikke prøvd. Brazilian blowout er vel ikke lov i Norge mer? Etter hva jeg har hørt var det helt ekstremt sterke kjemikalier inne i bildet. Har også hørt frisører si håret blir ødelagt av straight and shine, men nå har jeg tatt behandlingen 3 ganger og er helt uenig. Anonym poster: bbee57d3bd12fd361c28cf9d698dbd72 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #12 Skrevet 13. juni 2012 Her var det mange negative erfaringer. Selv tar jeg straight and shine på SAKS annenhvert år og er VELDIG fornøyd. Håret mitt er naturlig som en slags afro. Tykt, brusete og med merkelig fall. Brukte en evighet på å rette det før og det ble knusktørt og ødelagt. Ble kalt Ronja Røverdatter på ungdomsskolen :gjeiper: Nå derimot er det rett, blankt og fint og mykt og jeg får masse komplimenter for håret mitt! Det skjedde aldri før jeg startet med straight and shine.. Tror antipermanent er en annen behandling, som er mye sterkere enn straight and shine. Den har jeg ikke prøvd. Brazilian blowout er vel ikke lov i Norge mer? Etter hva jeg har hørt var det helt ekstremt sterke kjemikalier inne i bildet. Har også hørt frisører si håret blir ødelagt av straight and shine, men nå har jeg tatt behandlingen 3 ganger og er helt uenig. Anonym poster: bbee57d3bd12fd361c28cf9d698dbd72 1
The Kitten Skrevet 13. juni 2012 #13 Skrevet 13. juni 2012 Her var det mange negative erfaringer. Selv tar jeg straight and shine på SAKS annenhvert år og er VELDIG fornøyd. Håret mitt er naturlig som en slags afro. Tykt, brusete og med merkelig fall. Brukte en evighet på å rette det før og det ble knusktørt og ødelagt. Ble kalt Ronja Røverdatter på ungdomsskolen :gjeiper: Nå derimot er det rett, blankt og fint og mykt og jeg får masse komplimenter for håret mitt! Det skjedde aldri før jeg startet med straight and shine.. Tror antipermanent er en annen behandling, som er mye sterkere enn straight and shine. Den har jeg ikke prøvd. Brazilian blowout er vel ikke lov i Norge mer? Etter hva jeg har hørt var det helt ekstremt sterke kjemikalier inne i bildet. Har også hørt frisører si håret blir ødelagt av straight and shine, men nå har jeg tatt behandlingen 3 ganger og er helt uenig. Anonym poster: bbee57d3bd12fd361c28cf9d698dbd72 Det er straight and shine jeg bruker også.
Sirah Skrevet 14. juni 2012 #14 Skrevet 14. juni 2012 Det skal legges til at det er 10 år siden jeg tok. Så det kan ha utviklet seg mye siden den gang.
laila.k.t Skrevet 3. august 2012 #15 Skrevet 3. august 2012 Jeg lurer rett og slett på om noen av dere har prøvd ANTIPERMANENT? Eller noe lignende? Har veldig vanskelig hår, tørt, krøllete og brusete. Er veldig lei av å strekke det hver dag, så har lurt litt på denne "enkle" løsningen Vil anbfale straight n shine fra goldwell på det sterkeste. Skadder så mye mindre enn anti permanent og det varer i 1 år, neste du trenger å gjøre er ta straight n shine på etterveksten når håret blir langt. Prøvde straight n shine fra goldwell i fjor og er helt forelska. Men prisene er stive!! KOstet meg 5000kr å gjøre det hos frisøren,men det var definitivt verdt det. Tok det igjen senest forge uke, men denne gangen kjøpte jeg produktane på finn.no for 2000kr selv og fekk ei vennine til å gjer det på meg. Dette skal angra ikke jeg på i ett sekund! Har nok produkt til å ta etterveksten så mange ganger jeg vil og gjøre dette flere ganger. Og så mye penger spart i forhold til å gjøre dette hos frisøren som tar seg betalt for jobben som tar lang tid
Angelica_83 Skrevet 5. august 2012 #16 Skrevet 5. august 2012 Det er forskjell på antipermanent, og rettebehandling. Anti-permanent er det billigste alternativet, og fungerer akkurat motsatt av permanent. Man har i middlelet, og så må fisøren stå å kamme håret lenge slik at det holder seg rett mens det tørker. (Aldri prøvd dette, men det er det jeg har fått forklart) Rettebehandling derimot er noe helt annet. CHI Hair Straightening med CHI Infra produkter er noe av det beste jeg har prøvd. Vet det er flere frisører som utfører disse behandligene. Det er ganske dyrt. Jeg betalte 4700 kr. Derfor bestilte jeg heller de produktene de bruker på ebay, og får tanten min som er frisør, til å ta behandligen på meg.
CherryBerry Skrevet 15. august 2012 Forfatter #17 Skrevet 15. august 2012 Vil anbfale straight n shine fra goldwell på det sterkeste. Skadder så mye mindre enn anti permanent og det varer i 1 år, neste du trenger å gjøre er ta straight n shine på etterveksten når håret blir langt. Prøvde straight n shine fra goldwell i fjor og er helt forelska. Men prisene er stive!! KOstet meg 5000kr å gjøre det hos frisøren,men det var definitivt verdt det. Tok det igjen senest forge uke, men denne gangen kjøpte jeg produktane på finn.no for 2000kr selv og fekk ei vennine til å gjer det på meg. Dette skal angra ikke jeg på i ett sekund! Har nok produkt til å ta etterveksten så mange ganger jeg vil og gjøre dette flere ganger. Og så mye penger spart i forhold til å gjøre dette hos frisøren som tar seg betalt for jobben som tar lang tid Supert at du tar deg tid til å svare Kan du fortelle litt om dette? Kanskje du har før og etter bilde? Hvor gjorde du dette? Er så lei av å ødelegge håret hver dag med rettetang ... Hørtes veldig effektivt ut det der altså
laila.k.t Skrevet 20. august 2012 #18 Skrevet 20. august 2012 Supert at du tar deg tid til å svare Kan du fortelle litt om dette? Kanskje du har før og etter bilde? Hvor gjorde du dette? Er så lei av å ødelegge håret hver dag med rettetang ... Hørtes veldig effektivt ut det der altså Hei, hadde før og etter bilde på mobilen min som jeg har mistet. Men kan trygt si at du ikke kjem til å angre. Gjor dette hos frisøren første gangen som kosta meg 5000kr, men fant ut no iår at man fe kjøpt produktene som frisøren brukte på mej på finn.no. Har no benytta mej av dette. Tok å brukte produktene i 2 omganga siden ej va redd for å øydelegge håret. Første gongen satt ej igjen med litt fall i håret og utrolig glansfult og mykt hår. 2 gangen blei håret helt rett og fortsatt veldig mykt og glansfult hår. Satt med kremen på 1 time hver gang. Har gjort det på min søster også no i 2 omganger, ho fekk ikke like rett hår som meg men ho he aldri hatt så mykt og glansfult hår før. 2/3 av krølla blei borte, no sitje ho igjen med litt fall i håret og utrolig mykt hår. Så det funker forskjellig fra person til person. Ho e fornøyd bare ho sleppe å ordne og glatte ut håret kvar gong ho dusja som ho he oppnådd no. Vil anbefale det på sterkaste. Vi bruker å kjøpe produktene norske frisøra bruka her i Norge. Fe det for 2000kr på finn.no og det varer til to personer. Viss du finne ut at d vil kjøpe så e det bare å si ifra så kan jeg forklare hvordan du ska bruke produktene:)
AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #20 Skrevet 24. august 2012 jeg tok kjemisk retting i utlandet. Mulig det er det samme. Håret er rett hele tiden. hade veldig bølgete fra før. Ble tørt i tuppene men det fikser du med å ha i kokosnøtt-olje. Men nå savner jeg bølgene etter ett år...hehe Anonym poster: febbbb8272a7cf76a79520f6df5f88d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå