Væren Skrevet 4. februar 2004 #1 Skrevet 4. februar 2004 Noen som har erfaring med disse? Jeg ringte legen i dag for å få en resept, ettersom det nærmer seg sydentur. Jeg drar ned på mandagen og får mensen tirsdagen. Veldig aktuelt... Har, så vidt jeg kan huske, aldri brukt disse før, ettersom jeg har vært heldig og det har klaffet bra i forhold til reiser. Hører noen sier de blir utrolig premenstruelle av dem, og at det nesten er bedre å bare få mensen. Legesekretæren anbefalte meg å prøve, og hvis jeg begynte å skjelle ut omgivelsene, kunne jeg bare slutte... Skal begynne på tablettene 3 dager før forventet mens, og så kommer mensen 2-3 dager etter siste tablett. Det betyr at jeg må ta disse tablettene hver dag de to ukene vi skal være i syden - 3 ganger daglig. Litt kjedelig, men det er surt å ha mensen når vi endelig reiser, også... Noen erfaringer? Er det noen som føler seg helt tipp-topp for det om dere har brukt disse tablettene? (Vet ikke hva de heter, har ikke hentet resepten ennå!)
Arwen Skrevet 4. februar 2004 #2 Skrevet 4. februar 2004 Her er jeg interesert også, skal nemlig få mensen på vår vryllupsdag etter mine beregninger. Også veldig aktuellt. :-?
~Moon~ Skrevet 4. februar 2004 #3 Skrevet 4. februar 2004 Jeg fikk en slik resept engang, men brukte den aldri, men jeg kan hjelpe deg med navnet: Primolut-N. Jeg fikk beskjed om å ta pillene 3 dager før forventet mens, og ikke utsette lengre enn i 10 dager.
Gjest lmari Skrevet 4. februar 2004 #4 Skrevet 4. februar 2004 Husker jeg brukte det på en skoletur en gang - merket ingen forskjell, jeg. Men det er noen år siden - kan hende jeg merket det, men rett og slett ikke husker det...
Gjest Moonshadow Skrevet 4. februar 2004 #5 Skrevet 4. februar 2004 Med min dysleksi så hender det at jeg leser ting helt feil. Så oversriften mange ganger å tenkte at det der har jeg ikke hørt om, må være noe nytt.. Jeg leste nemlig at det sto: Mens utseende tabletter Trodde det hadde kommet noe nytt for menn :oops:
Gjest Chica i.i. Skrevet 4. februar 2004 #6 Skrevet 4. februar 2004 Jeg har tatt primolut-n for å utsette mensen i forbindelse med ferie før jeg begynte på p-piller. Det jeg gjorde var å utsette mensen en mensperiode før jeg skulle reise. Da slipper man evt bivirkninger på ferien iallfall! Skal du utsette i to uker må du godsnakke med legen for å få resept på to glass med tabletter. Jeg kan ikke huske å få noen bivirkninger av medisinen!
Sarah_Michelle Skrevet 4. februar 2004 #7 Skrevet 4. februar 2004 Jeg gjorde dette i forbindelse med en sydentur rett før jeg begynte på p-piller. Såvidt jeg husker, tok jeg pillene i en uke, og skulle begynne så så mange dager før forventet mens. Mensen kom som normalt igjen noen dager etter at siste pille ble tatt. Kjente ikke noe ubehag og mensen ble verken bedre eller verre. Merket ingen forskjell, så dette kan du trygt prøve!
Manon Skrevet 4. februar 2004 #8 Skrevet 4. februar 2004 Jeg har også tatt Primolut-n, men det har ikke fristet til gjentakelse. I så fall ville jeg tatt de en periode før man egentlig vil utsette mensen. Jeg følte meg kjempeoppblåst i kroppen, magen var i konstant ulage - og det kjentes som om mensen kom hele tiden. Så i stedet for å slappe av og nyte ferien, løp jeg til og fra toalettet fordi jeg enten måtte på do eller fordi det føltes som om mensen kom allikevel. Men jeg har aldri hørt om noen andre som har hatt lignende opplevelser som meg, mulig at jeg bare hadde uflaks. Alle mine venninner har vært fornøyde hvertfall!
Gjest Moonshadow Skrevet 4. februar 2004 #9 Skrevet 4. februar 2004 Jeg har også tatt Primolut-n, men det har ikke fristet til gjentakelse. I så fall ville jeg tatt de en periode før man egentlig vil utsette mensen. Jeg følte meg kjempeoppblåst i kroppen, magen var i konstant ulage - og det kjentes som om mensen kom hele tiden. Så i stedet for å slappe av og nyte ferien, løp jeg til og fra toalettet fordi jeg enten måtte på do eller fordi det føltes som om mensen kom allikevel. Men jeg har aldri hørt om noen andre som har hatt lignende opplevelser som meg, mulig at jeg bare hadde uflaks. Alle mine venninner har vært fornøyde hvertfall! Mamma har hatt samme erfaring mange ganger, så hun foretrekker å framskynde mensen i stedet.
Væren Skrevet 4. februar 2004 Forfatter #10 Skrevet 4. februar 2004 Takk for mange fine svar! Det var da søren at jeg ikke kom på å spørre om dette før!!! Nå er det selvfølgelig for sent for mitt vedkommende å utsette mensen før avreise, ettersom jeg fikk den i går, og reiser dagen før neste mens... :x Likevel; det virker som om de fleste har helt greie erfaringer med disse tablettene, så jeg tror det er verdt et forsøk. Jeg må ha to glass, jeg da. Siden jeg skal utsette mensen så pass lenge. Fremskynde mensen kan man vel bare gjøre med p-piller, eller???
Arwen Skrevet 5. februar 2004 #11 Skrevet 5. februar 2004 Så lurt, skal selvfølgelig utsete mensen en mnd før bryllupet. Igjen lurer jeg på hva jeg skulle gjort uten KG
Væren Skrevet 5. februar 2004 Forfatter #12 Skrevet 5. februar 2004 Var det ikke bra at jeg kom på å spørre om dette, Arwen? ...Og jeg er jo bare enda mer irritert på at jeg ikke kom på det før, så jeg hadde sluppet å spise de derre tablettene når jeg skal til syden. 3 ganger daglig. + evt. bivirkninger... :x Men nå har jeg jo et kjempetips til neste sydentur - eller sommerferie på båten!
Gjest Myumi Skrevet 8. februar 2004 #13 Skrevet 8. februar 2004 Primolut-N har jeg brukt endel ganger i forbindelse med hytteturer etc. Funker som bare det og jeg fikk ingen bivikninger, mensen ble heller ikke kraftigere eller vondere av dem. Ypperlig preparat for oss som ikke bruker p-piller.
Arwen Skrevet 8. februar 2004 #14 Skrevet 8. februar 2004 Tror jeg skal skaffe meg det snart jeg, så er det klart. Super tråd væren! :D
Labella Skrevet 8. februar 2004 #15 Skrevet 8. februar 2004 Har også brukt Primolut-N en gang, og det fungerte bra. Ingen bivirkninger hos meg heller.
Væren Skrevet 8. februar 2004 Forfatter #16 Skrevet 8. februar 2004 Blir kjempeglad av å lese hvor mange som ikke har merket bivirkninger av Primolut! Da er det bare å glede seg til sydenliv om 3 uker!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå