Rosebud Skrevet 6. juni 2012 #1 Skrevet 6. juni 2012 Hei, Jeg skal gifte meg om en mnd og skal sminke meg selv (stoler ikke på andre til det, hehe!). I den forbindelse er jeg på jakt etter noen gode produkter. Hverdagssminke har jeg kontroll på, men dette er en dag med masse oppmerksomhet og bilder, så her må det ekstra innsats til kan noen anbefale en god mattende primer som holder alt på plass? (til fjeset, har til øynene). Trenger også en foundation som gjør seg godt på bilder (bruker mineralfoundation til vanlig, med spf, men det blir jo ikke fint på bilder). Ellers trenger jeg en mascara som gjør litt utav seg, og samtidig er vannfast Hvis noen har tips blir jeg veldig glad!
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #2 Skrevet 6. juni 2012 Jeg ville passet på å bruke foundation og evt solpudder/pudder uten noe slags skimmer i. I blitsen ser man da blek ut fordi skimmeret reflekterer lyset, og det er jævlig irriterende. Og så ville jeg brukt vannfast mascara og falske øyevipper, enten punktivpper eller kun sånn midivipper som man tar i ytre øyenkrok.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #4 Skrevet 10. juni 2012 http://www.eyeslipsface.co.uk/product~prodID~308.htm ^jeg synes denne er veldig fin, du får liksom valgt litt selv og bytte på etter hvert som man blir brunere. + den gjør seg bra på bilder <3 den under er en primer å anbefale har bare hatt den en gang men tenkte kanskje å bestille den snart... <3 http://www.eyeslipsface.co.uk/product~prodID~176.htm
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #5 Skrevet 10. juni 2012 Jeg synes ikke elf er ikke det beste merket på hud. -Prøv en av de dyreste flytende foundationene fra Kanebo, de er helt rå. -Som primer ville jeg prøvd Kanebo Sensai Smoothing water makeup base. Den synes jeg er best og den fungerer veldig godt til å få foundation til å sitte, spesielt mineralpudder uten bismuth. -Og så ville jeg kjøpt sånn mattende papir slik at du kan klappe deg litt i panner og kinn innimellom -Denne får sminken til å holde leeenge, men prøv den flere ganger slik at du er sikker på at du tåler den. Den er egentlig for å feste klovnesminke, men passer like godt på vanlig sminke. Og den er absolutt best av alle makeup fikserene. Jeg bruker den ikke til vanlig da jeg tenker at den er sikkert ikke bra til huden, men jeg bruker den til fest o.l. -Som blush synes jeg Nars sin Orgasm er veldig fin. Men den er litt skimmer i. -Når det gjelder mascara synes jeg man får best resultat om man bruker mascaraprimer først. Jeg har ingen favoritt og det er lenge siden jeg har brukt primer selv for jeg har litt slunken studentlommebok for tiden. Men den neste jeg skal prøve er denne fra Shiseido. Og jeg har lest at mange mener at volumet holder best om man bruker vannfast mascara (som du jo spør om) og da synes jeg Estee Lauder Sumptuous waterproof mascara er best.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #6 Skrevet 10. juni 2012 Helena rubenstein har en foundation (spectacular) som holder utrolig godt, smitter nesten ikke av. Hun som ekspiderte meg sa hun ofte solgte denne til bruder, siden den sitter så godt tips til primer http://www.feelunique.com/p/Inika-Certified-Organic-Pure-Primer-50ml (også anbefalt av hildechristina)
Rosebud Skrevet 11. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 11. juni 2012 Tusen takk for flere tips! Elf har jeg prøvd endel av tidligere, og aldri likt, så blir nok ikke produkter derfra til den store dagen. Kanebo og Helena Rubenstein har jeg faktisk vurdert, tror jeg skal ta en tur i et parfymeri og se om jeg finner en som passer meg i farge, er veldig lys... Den sprayen virket spennende, skal sjekke den nærmere opp Takk igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå