AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #1 Skrevet 6. juni 2012 JEg er ei jente på 24år, som vurderer veldig frem og tilbake hva jeg skal gjøre omdagen. 1.) Har 7 fag fra HIBU(økonomi og administrasjon) mangler matte,makro,mikro og statesstikk. Vurderer nå om jeg skal ta disse 4 fagene på BI. Lurt?? (pga eksamenene der er enklere enn på høyskolen). 2.) Starte forfra på markedsføringen på BI?? men da kan jeg jo anse disse 7 fagene som tapt?? What to do??
ajohan Skrevet 7. juni 2012 #2 Skrevet 7. juni 2012 Jeg ville nok gått for alternativ nr 1, men ikke på BI. Erfaringer fra bekjente av meg sier at det er lite/null veiledning gjennom studiene. Men for alt jeg vet kan det være feil, så ikke forhold deg alt for mye til dette innlegget. Lykke til!
Gjest alille Skrevet 7. juni 2012 #3 Skrevet 7. juni 2012 Hvorfor tror du at eksamenene er lettere på BI? Rykter? Og hva VIL du? Utdanne deg innen markedsføring? Det kan du jo gjøre på HiBu, så hvorfor betale masse penger for en VELDIG usikker utdanning når du kan få den gratis? Du kan evt. ta en bachelor i økonomi og en master i markedsføring - og bli siviløkonom. Da er du straks mer attraktiv.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #4 Skrevet 7. juni 2012 Hovedgrunnen min for og gå på BI, er fordi jeg øsnker og flytte til oslo. Har hørt mye positivt om BI også!!
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #5 Skrevet 7. juni 2012 Hvorfor tror du at eksamenene er lettere på BI? Rykter? Og hva VIL du? Utdanne deg innen markedsføring? Det kan du jo gjøre på HiBu, så hvorfor betale masse penger for en VELDIG usikker utdanning når du kan få den gratis? Du kan evt. ta en bachelor i økonomi og en master i markedsføring - og bli siviløkonom. Da er du straks mer attraktiv. Det er en kjent sak at BI er oppsamlingssted for akademisk avfall.Karakterne på BI sitter mye løsere enn ved offentlige skoler. Jeg kjenner til mange elever som knapt klarte å fullføre ungdomsskolen med 2 i snit som gikk gjennom BI ganske greit. Disse ville ikke hatt en sjans ellers. BI er der som et tilbud til de som ikke kommer inn noe annet sted. Men jeg synes det er fint at man har BI, da karakterkravene på universitetene etterhvert har blitt veldig høye og at mange da aldri ville fått sjansen til å ta en utdannelse.
Gjest alille Skrevet 7. juni 2012 #6 Skrevet 7. juni 2012 Det er en kjent sak at BI er oppsamlingssted for akademisk avfall.Karakterne på BI sitter mye løsere enn ved offentlige skoler. Nei, det er en kjent sak at økonomiutdanningen på BI Oslo er ganske anerkjent. Resten av studiene er ikke så mye å skryte av, men økonomistudiene er anerkjente, og gjerne på høyere nivå enn den offentlige skolen jeg selv går på. Men hvis man er glad i drittkasting og rykter klarer man sikkert ikke tro på sånt, da velger man heller å generalisere ut fra alle vennene man hadde med 2 i snitt... Jeg bare elsker sånne argumenter!
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #7 Skrevet 7. juni 2012 JEg er ei jente på 24år, som vurderer veldig frem og tilbake hva jeg skal gjøre omdagen. 1.) Har 7 fag fra HIBU(økonomi og administrasjon) mangler matte,makro,mikro og statesstikk. Vurderer nå om jeg skal ta disse 4 fagene på BI. Lurt?? (pga eksamenene der er enklere enn på høyskolen). 2.) Starte forfra på markedsføringen på BI?? men da kan jeg jo anse disse 7 fagene som tapt?? What to do?? IKKE gå på BI. Det koster deg mer, og du får svært lite/ingen veiledning. Gikk selv på BI, og angrer på at jeg ikke valgte en offentlig høyskole istedenfor. Bare konteeksamensavgiften er nok til å droppe BI (ca. 190 kroner pr. studiepoeng).
snuppa123 Skrevet 7. juni 2012 #8 Skrevet 7. juni 2012 Hmmmm... Det er så mye delte meninger om BI at man kan bli helt forvirret! Men jeg velger og prøve i hvertfall. Har ikke likt meg veldig godt på HIBU, syns lærerne der er veldig spesielle og er han ene er grunnen til at jeg ikke orker. Han klarer jO ikke å lære i fa seg. For meg så er i hvertfall BI hvert et forsøk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå